מכשירים לבדיקות חשמל שכל חשמלאי בודק צריך


חשמלאים מקצועיים משתמשים במגוון בודקי חשמל כדי לבדוק מתח, זרם, המשכיות, מעגלים קצרים או פתוחים וחיווט לא תקין. לימוד זיהוי הסוגים השונים של בודקי חשמל והבנת הפונקציות שלהם ירחיבו מאוד את המומחיות שלכם בכל הנוגע לעבודות חיווט.

כשירי בדיקות חשמל מסוימים הם מכשירים רב-תכליתיים שיכולים לבצע את רוב, אם לא את כל, משימות הבדיקות החשמליות הנפוצות. אחרים הם מכשירים בעלי פונקציה אחת הבודקים רק דבר אחד מסוים, כגון מתח חשמלי. אלה מכשירי בדיקות החשמל שכל חשמלאי בודק צריך להכיר:

בודק מתח ללא מגע

טוב ביותר עבור: זיהוי ומדידה של מתח.בודקי מתח ללא מגע (הידועים גם כבודקי השראות) מאפשרים לכם לבדוק מתח בחוטים או מכשירים מבלי שתצטרכו לגעת בחלקים חשמליים כלשהם. הם בטוחים, קלים לשימוש וזולים.

המכשיר הוא כמו שרביט מיני עם קצה קטן בקצה שמרגיש מתח בדברים כמו חיווט חשמלי, שקעים, מפסקי זרם, כבלי מנורות, שקעי תאורה ומתגים. ניתן לקבל קריאה על ידי הדבקת קצה הבוחן לתוך חריץ שקע או אפילו באמצעות נגיעה בחלק החיצוני של חוט או כבל חשמלי.

בודק מתח ניאון

טוב ביותר עבור: זיהוי מתח ובדיקת שקעים מוארקים.
בודקי מתח ניאון, או בודקי מעגלי ניאון, נותנים אינדיקציה רק אם קיים מתח, ללא כמות המתח במעגל. יש להם גוף קטן עם אור ניאון בפנים ושני חוטים קצרים עם בדיקה מתכתית בכל קצה. מכשיר זה אינו משתמש בסוללה, מה שהופך אותו לכלי אמין ולא יקר.

בודק המשכיות

טוב ביותר עבור: בדיקת המשכיות מעגל
בודק המשכיות הוא מכשיר נפוץ וזול המופעל על ידי סוללה. יש לו אלמנט בדיקה בקצה אחד וכבל עם תפס תנין או בדיקה אחרת בקצה השני, כך שניתן לגעת בכל קצה בשתי נקודות לאורך נתיב חשמלי. אם אור מואר על גוף הבוחן, זה אומר שהשלמתם מעגל. חלק מהבודקים גם משמיעים צלילים אם יש מעגל שלם.

שלא כמו בודקי מתח, בודקי המשכיות משמשים תמיד כאשר מעגל כבוי - או על חיווט או התקנים מנותקים מהמעגל. הם לא בודקים את נוכחות המתח, אלא כדי לראות אם נתיב חשמלי שלם במכשיר או במכשיר. לדוגמה, הם מצוינים לבדיקה אם משהו כמו מתג חד קוטבי או מתג תלת כיווני פועל כראוי או לבדיקה אם נתיך נשרף.

מולטימטר

טוב ביותר עבור: מדידת ערכים חשמליים מרובים
מולטימטרים הם בודקי חשמל רב-תכליתיים המסוגלים לבצע פונקציות בדיקה רבות ושונות. רוב המולטימטרים יכולים לספק קריאות מדויקות של התנגדות, מתח AC ו-DC, המשכיות, קיבול ותדר. לפיכך, הם יכולים לספק למעשה את כל המידע שמציעים סוגים אחרים של בודקי חשמל ואידיאליים עבור בדיקת חשמל תקופתית ומגוון עבודות חשמל.

למולטימטרים יש גוף קופסתי עם קריאה דיגיטלית או אנלוגית, חוגה להגדרת פונקציית הבדיקה (כמו גם מתח והגדרות קריאה שונות), ושני מובילים ארוכים עם בדיקות מתכת בקצותיהם. בודקים אלה מגיעים במנעד רחב של איכות ודיוק, ולכן חשוב לבחור מולטימטר על סמך איכותו ודיוקו גם אם הוא כרוך בעלות גבוהה יותר מאחרים.

בודק מתח סולנואיד

טוב ביותר עבור: מדידת ערכים חשמליים מרובים
בודקי מתח סולנואידים, הם גם בודקי מתח וקוטביות רב-תכליתיים, והם מעט יותר פשוטים לשימוש ממולטימטרים. המקצוענים מעדיפים לעתים קרובות את הכלי הזה על פני המולטימטר, מכיוון שהוא מחוספס ואין לו סוללות לנטר. עם זאת, זה לא מכשיר מדויק כמו מולטימטר, אך בדרך כלל הוא יהיה פחות יקר ממנו.

בחירת בודק חשמל

כאשר אתם קובעים איזה סוג של בודק חשמל מתאים עבורכם, חשוב לקחת בחשבון את הפרוייקטים שאתם צפויים להתמודד איתם. זה יאפשר לכם לרכוש את מכשירי הבדיקה הרלוונטיים עבור העבודות שלכם, במקום לרכוש מכשירים מיותרים או כאלה שלא יתנו לכם מענה מתאים בזמן אמת.

בחברת "אוריאל שי" תמצאו מגוון בודקי חשמל איכותיים של המותגים המובילים בעולם. היכנסו לחנות הדיגיטלית שלנו ובחרו את המכשירים המתאימים עבורכם.