איך טכומטר עובד ולמה הוא משמש?

טכומטר הוא מכשיר שמודד את מהירות העבודה של המנוע, בדרך כלל בסיבובים לדקה (RPM). הוא נפוץ בשימוש במכוניות, סירות, מטוסים וכלי רכב אחרים. לרוב מדי הטכומטר יש תצוגה אנלוגית (חוגה) או דיגיטלית (מסך LCD או LED).

חברת "אוריאל שי" משווקת מדי סיבובים (טכומטרים) לשימושים שונים, באיכות מצוינת וברמת דיוק גבוהה.

מהו השימוש בטכומטר?

מד סיבובים - טכומטר, עוזר לאמוד כמה קשה מנוע הרכב  או המכונה שלכם עובדים ומסייע באיתור תקלות, ללא קשר אם הרכב הזה הוא בעל תיבת הילוכים אוטומטית או ידנית (רכב כביש) או בעל גיר ימי (סירה).

למכונות יש בדרך כלל מהירות עבודה אופטימלית; אם הן פועלות מהר מדי, הן עלולות לספוג נזקים. אם הן פועלות לאט מדי, ייתכן שיש בעיה במכונה או במקור הכוח שלה. לדוגמה, שימון לקוי, חיכוך מכני או עומס גדול מדי עלולים להאט את פעילות המכונה. מד סיבובים (טכומטר) מציין במדויק את מהירות העבודה.

לדוגמה, ברכב עם תיבת הילוכים אוטומטית, מד סיבובים יכול לומר לכם אם נקודות העברת ההילוכים נמצאות בטווח או אם תיבת ההילוכים מחליקה. ברכב עם תיבת הילוכים ידנית, אתם יכולים להשתמש במד מהירות כדי לקבוע את הזמן האופטימלי להחלפת הילוכים (אך זה לא חובה).

מעבר לכך, ביישומים ימיים, מד סיבובים מאפשר לכם לזהות את טווח הפעולה הטוב ביותר עבור המנוע שלכם תוך הבטחה שאינכם עוברים את מהירות המנוע המקסימלית. זה גם עשוי לעדכן ​​באופן משני על החלטות שונות הנוגעות לביצועים של כלי השיט ולצריכת הדלק.

סוגי טכומטרים

טכומטרים עשויים להיות מכניים (אנלוגיים) או אלקטרוניים (דיגיטליים).

מדדי סיבובים מכניים משתמשים בכוחות חשמליים ומגנטים כדי למדוד את מהירות הסיבוב; למרות שהם משתמשים בעקרונות של חשמל, הם לא צריכים סוללות. טכומטרים אלקטרוניים משתמשים במעגלים אלקטרוניים כגון מונים דיגיטליים כדי לקבוע סל"ד. הם משתמשים בכוח חשמלי, ולכן הם דורשים סוללות או מקורות זרם אחרים.

בנוסף, טכומטרים עשויים להיות עם מגע או ללא מגע. מד טכומטר עם מגע נוגע בחלק המסתובב שאתם מודדים. לעומתו, טכומטר ללא מגע משתמש באור מלייזר כדי להאיר סימן על הציוד המסתובב; זה פרט אופייני בדגמים מסוימים.

כיצד פועל טכומטר?

טכומטרים מכניים ואלקטרוניים פועלים בצורה שונה. פעולתו של טכומטר מכני דומה לזו של מד מהירות מכני. כבל גמיש עם פיר מסתובב מחבר חלק נע במנוע או תיבת ההילוכים למד. בתוך המכשיר, הציר המסתובב שולט במיקום המחט כדי לציין את מהירות המנוע. טכומטר אלקטרוני משתמש בטנדר מגנטי הממוקם ליד חלק מנוע מסתובב כדי להפיק פולסים חשמליים בתדר פרופורציונלי למהירות המנוע. מעגלים במונה ממירים את תדר הדופק לתצוגת סל"ד המנוע באמצעות קריאה דיגיטלית.

האם חיוני להחזיק במכשיר טכומטר?

מד סיבובים הוא מכשיר הנפוץ במוסכים, תעשיות ובקרב אנשי תחזוקה רבים. המכשיר מאפשר למדוד סיבובי מנוע של מכונות ומכוניות באופן יעיל ומהימן והוא חיוני לאיתור וטיפול בתקלות.

רכישת מכשירי מדידה בחברת "אוריאל שי"

בחברת אוריאל שי תמצאו מגוון רחב של מכשירי מדידה בשלל סוגים ועבור שלל יישומים ושימושים. בין מכשירי המדידה שתוכלו לרכוש אצלנו, תמצאו מכשירי טכומטר אופטיים מכניים באיכות מצוינת וברמת דיוק גבוהה במיוחד.

בין אם אתם זקוקים למכשירי מדידה לשימושים מקצועיים ובין אם לצרכים אישיים, באתר שלנו תמצאו כל מה שאתם צריכים. לחצו כאן לצפייה בקטלוג המוצרים שלנו או צרו איתנו קשר ונשמח לסייע לכם ברכישת המוצרים המתאימים ביותר לצרכים שלכם.