סטלבנד - כלי עזר הכרחי עבור מתקיני מערכות תקשורת



הדרך הטובה והקלה ביותר להשחלת סיבים אופטיים - שימוש בסטלבנד

בין אם מדובר בהוט, בבזק או בפרטנר, חברות התקשורת עושות כל שביכולתן על מנת לשפר את איכות השירות שהן מציעות, ובמיוחד בעניין הכואב שהוא כאמור - מהירות האינטרנט. ככל שתתאפשר השחלת כבלים למרחקים ארוכים יותר, כאשר השאיפה היא להגיע לאורך של מאות מטרים, מדינת ישראל תוכל להתקדם  לקישוריות של דור 5. 

על מנת לנווט חוטי חשמל וסיבים אופטיים דרך קירות וצינורות, יש להשתמש בסטלבנד, המכונה גם "שטלבנד", "חוט משיכה", "חוט השחלה" או כפי שהוא קרוי בפי האמריקאים "פיש טייפ". החוטים והכבלים צריכים לעבור בקלות דרך קירות או צינורות, ולעשות את דרכם בבטחה לעבר שקע החשמל.

הסטלבנד עשוי חוטי פלדה גמישים ומסולסלים, הכרוכים זה בזה, מה שמאפשר ניתוב של חוטים וכבלים בתוך צינור קיים.

אילו פרמטרים מתקיני תשתיות האינטרנט צריכים לקחת בחשבון?

קבלנים העוסקים בהשתלות של כבלים אופטיים, לרוב יחפשו סטלבנד עם מוליך בכדי לדעת היכן נמצא הכבל בעת ההשחלה. הסטלבנד מורכב כמעין גלגל של חוט קשיח וגמיש, ועבור השחלות מסוג זה, כדאי לבחור בסטלבנד עשוי מפיברגלאס, שמקנה לו קשיחות ועמידות המתאימות לעבודות מסוג זה. מה שמייחד את הסטלבנדים הארוכים יותר, הוא שניתן לעקוב מה שקורה בפנים, בתוך הצינור או הקיר. 

התאמה לא נכונה של מאפייני הסטלבנד יכולה לגרום לבעיות בביצוע העבודה

ישנם סוגים רבים ומגוונים של סטלבנד, המשמשים עבור מגוון פונקציות. ישנם סטלבנדים שמעבירים דרך צנרת של מערכות אוורור או מיזוג אוויר, ישנו סטלבנד המשמש לעבודות אינסטלציה, ישנו סטלבנד - חוט משיכה, שמעבירים דרך צינורות חימום ועוד ועוד. כאמור, אחד השימושים החשובים בכלי עזר זה, הוא עבור התקנת מערכות תקשורת ובעיקר אינטרנט וכבלים.

כל עוד אין דבר החוסם את חוט הסטלבנד, ניתן לנתב אותו לאיזה כיוון ומקום שרוצים שיגיע אליהם, ומאחר והוא מתאפיין בגמישות הקפיצית המדוברת, או יכול להתעקם ולהתגמש באופן המדויק בו המתקין מעוניין, ומאחר וקצהו מעוצב בצורת לולאה, ניתן לעגן אותו באמצעותה איפה שבוחרים.

ישנם סוגי סטלבנד מחומרים מגוונים, לדוגמא פיברגלאס, פלדה או ניילון, וחשוב להתאים לכל עבודה את סוג החומר המתאים ביותר. חשמלאים לא יעשו שימוש באותו סטלבנד כפי שמתקיני מערכות תקשורת וסיבים אופטיים יעשו. החוט לא יהיה מאותו החומר, לא באותו העובי ואף לא יהיה באותו האורך.

לדוגמא, מתקיני תשתיות אינטרנט, שעובדים עם סיבים אופטיים וכדומה, כאמור יזדקקו לחוט סטלבנד עשוי מפיברגלאס.

חשוב מאוד להתאים את סוג החוט באופן מדויק לעבודה הספציפית שעושים, מאחר וחוסר התאמה עלול לפגוע בעבודה, לגרום לתקלות ובמילים אחרות, במקום להקל ולייעל את העבודה, רק להוסיף לכם עוד משימות להתמודד איתן.

לכן, אם אין לכם מספיק ניסיון עם עבודה עם חוטי ההשחלה הייחודיים הללו, חשוב מאוד להתייעץ עם איש מקצוע מנוסה, שיוכל להפנות אותכם ולהכווין בדיוק לסוג הסטלבנד המתאים.  

על מנת לקבוע מהו החומר לו אתם זקוקים ולקדם את עבודת ההתקנה, ואף לבצע התאמה אישית בין העובי לאורך, אנחנו מזמינים אתכם להתייעץ המומחים של חברת אוריאל שי, באמצעות אתר האינטרנט של החברה, או באמצעות יצירת קשר בטלפון 039233601 .