בודק מתח ורציפות מתח חשמלי: 8 סוגים של בודקי חשמל והשימוש של כל אחד מהם


אלה 8 סוגים של מכשירים לבדיקת מתח ורציפות מתח חשמלי בעלי שימושים שונים:

בודקי מתח ללא מגע

בודקי מתח ללא מגע הם כנראה מכשירי הבדיקה הבטוחים ביותר כיום והם ללא ספק הקלים ביותר לשימוש. בודק מתח ורציפות מתח חשמלי ללא מגע מאפשר לכם לבדוק מתח בחוטים או מכשירים מבלי שתצטרכו לגעת בחוטים או חלקים. המכשיר הוא כמו שרביט קטנה עם קצה זעיר שקולט מתח בדברים כמו חיווט חשמלי, שקעים, מפסקי זרם, כבלי מנורות, שקעי תאורה ומתגים.

בודקי מתח ניאון

בודקי מתח ניאון, או בודקי מעגלים ניאון, הם בעלי גוף קטן עם אור ניאון בפנים ושני חוטים קצרים עם פונקציית בדיקה מתכתית בכל קצה. בודקי מתח ניאון בודקים רק אם קיים מתח ולא הם לא מציינים כמה מתח יש במעגל.

מנתחי מעגלים סגורים

מנתחי מעגלים עם פלאג-אין הם מכשירי בדיקה זולים ופשוטים לשימוש. בודקים אלה מיועדים לבדיקת חשמל רגיל ולשקעים עם הארקה בעלי שלושה חריצים. למכשירים מנתחי מעגלים אין סוללות והם פשוט מתחברים לשקע כדי לבצע את הבדיקה.

בודק המשכיות

בודק המשכיות הוא מכשיר המופעל באמצעות סוללות ויש לו כלי בדיקה בקצה אחד וכבל עם תפס תנין או כלי בדיקה נוסף בקצה השני. בודקים אלה נהדרים לבדיקת פעילותו של מכשיר או אלמנט חשמלי כמו מתג חד-קוטבי.

מכשיר זה מיועד אך ורק למצבים של מעגל כבוי או מופעל על חיווט או כאשר התקנים מנותקים מהמעגל.

מולטימטרים

מולטימטרים הם הבודקים החשמליים המגוונים ביותר מכיוון שהם מסוגלים לבצע מגוון פונקציות בדיקה. רוב המולטימטרים יכולים לספק קריאות מדויקות של התנגדות, מתח AC ו-DC, המשכיות, קיבול ותדר. כאשר לומדים כיצד להשתמש בכל הפונקציות שלו, מכשיר מולטימטר יכול לספק למעשה את כל המידע שמציעים כל מכשירי הבדיקה האחרים.

למולטימטרים יש גוף קופסתי עם קריאה דיגיטלית או אנלוגית, חוגה להגדרת פונקציית הבדיקה ושני מובילים ארוכים עם בדיקות מתכת בקצותיהם.

בודק מתח סולנואיד

ב

ודקי מתח סולנואידים גם הם בודקים רב-פונקציונליים, אך הם מעט יותר פשוטים וקלים לשימוש מאשר המולטימטרים המופעלים על ידי סוללות. בודקים מסוג זה זמינים גם בדגמים אנלוגיים וגם דיגיטליים. מדי וולט סולנואידים מסוגלים לבדוק מתח וקוטביות כאחד. חשמלאים משתמשים בהם לעתים קרובות מכיוון שהם יכולים לבדוק גם מתח AC וגם מתח DC בטווח שבין 100 ל-600 וולט.

מד מהדק דיגיטלי (Digital Clamp Meter)

מד מהדק דיגיטלי משלב את הפונקציה של מולטימטר עם חיישן זרם. ישנם הבדלים עדינים בתפקוד בין מולטימטר למד מהדק, אך הבולט שבהם הוא שמכשיר זה כולל לסתות הידוק שיכולות לאחוז במוליכי חוטים. זה הופך את המכשיר לבטוח יותר וקל יותר לשימוש ביישומים מסוימים, כגון בעבודה בתוך לוח מפסק פתוח כדי לבדוק מעגלים בודדים. הכלי כולל גם מובילי תיל המאפשרים להשתמש בכלי באותו אופן כמו מולטימטר רגיל.

מד מתח שרביט (Wand Voltage Meter)

זהו בודק מתח מספרי שיכול לעבוד בשתי דרכים. הכלי כולל מובילי חוטים דומים לאלו שנמצאים בבודק מתח ניאון או במולטימטר, אשר ניתן להשתמש בהם למדידת מתח או המשכיות על ידי נגיעה בחוטים חשופים או מגעי מתכת. אבל לכלי יש גם שרביטים אלקטרוסטטיים שיכולים לזהות ולמדוד מתח פשוט על ידי החזקתם בקרבת חוטים או מגעי מתכת.

בחברת אוריאל שי תוכלו למצוא מגוון מכשירי מדידה, בם בודקי מתח חשמלי אשר מתאימים לצרכיכם ובאיכות מצוינת.