מכשיר למדידת מתח חשמלי: כך תבחרו את המכשיר הנכון עבורכם



בחירת מכשיר למדידת מתח חשמלי עשויה להיות מבלבלת. יש מגוון רחב של סוגי מכשירים בשוק וכל אחד מהם בעל יתרונות, חסרונות והתאמה ליישומים שונים. במאמר זה נתאר את מגוון אפשרויות הציוד או הכלים המשמשים לזיהוי או מדידה של מתח וערכים חשמליים אחרים כגון מולטימטרים דיגיטליים (DMMs), מדי וולט אוהם (VOMs), בודקי ניאון וסוגים אחרים של גלאי מתח המשמשים לבדיקת נוכחות מתח, לבדיקת מעגלים חשמליים ולמדידת מתח ואמפר של מערכת החשמל.

סוגי מכשירים לבדיקת מתח: כיצד לקבוע מתח חשמלי (240V/120V)? באמצעות בודק ניאון, VOM, DMM, מד וולט או עט גלאי מתח?

ניתן להשתמש במכשירים פשוטים כמו מד ניאון, מולטימטר דיגיטלי (DMM) או במד וולט אנלוגי (מד וולט-אוהם או VOM) כדי לאשר את נוכחות של שירות 240 וולט.

מה ההבדל בין שימוש במד ניאון לבין שימוש במד מתח דיגיטלי או VOM?

בודק ניאון, המכיל רק נורה ומצביע על נוכחות של מתח חי אך לא על רמת המתח בפועל. נדרש מד וולט כדי לבדוק רמות מתח אחרות או לקבוע את רמת המתח בפועל, וכן כדי לבדוק מתח שעשוי להשתנות לאורך זמן.

לכן בדיקה זו היא אופציונלית. זהו גם הליך מסוכן שעלול להזיק לציוד חשמלי או גרוע מכך, לגרום להתחשמלות, או אפילו למוות, ואין לבצעו אלא אם האדם שעורך את הבדיקה מיומן ומוכשר בתחום ובעל ידע מקצועי למניעת התחשמלות.

סוגי מדי בדיקת חשמל נפוצים:

  • מודד בשילוב מד זרם - מד זרם מודד זרם חשמלי.
  • גלאי מתח משתמש באור, צליל או שניהם כדי לציין נוכחות של מתח חשמלי חי.
  • מד מתח מודד את הפרש הפוטנציאל (מתח) בין שתי נקודות.
  • מד אוהם מודד התנגדות - מד אוהם מודד התנגדות במעגל או ברכיב ואינו מחובר בדרך כלל למעגל הנושא מתח חי. גם DMMs וגם VOMs משמשים למדידת התנגדות באוהם.
  • מד וולט אוהם אנלוגי או VOM - מכשיר בדיקה חשמלי רב תכליתי שיכול למדוד מתח AC או DC, התנגדות (אוהם), ובהתאם לזרם הדגם (אמפר). חלק מה-VOMs יכולים גם למדוד רמות קול (דציבלים) או מדדים אחרים באמצעות קובץ מצורף מתאים. התצוגה ב-VOM אנלוגי משתמשת במחט או מצביע המסתובבים מעל ערכי תצוגה בקשת.
  • מולטימטר דיגיטלי (DMM) - מכשיר בדיקה חשמלי רב תכליתי שיכול למדוד מתח AC או DC, התנגדות (אוהם), זרם (אמפר) ולעיתים קרובות תנאים אחרים כגון רמת קול (דציבלים) או טמפרטורה על ידי שימוש בחיישנים או בדיקות נוספות.

VOMs אנלוגיים - מדי וולט-אוהם

מד VOM או וולט אוהם עשוי להימצא גם בצורה אנלוגית. במדי VOM אנלוגיים יש בדרך כלל נתיך בעל אמפר נמוך מאוד שתפקידו להגן על תנועת המונה מנזק.

ישנו מגוון רחב של מכשירי בדיקה כולל VOMs אנלוגיים שניתן להשתמש בהם למדידת התנגדות (אוהם), זרם ישר, זרם חילופין ואפילו דציבלים.

רכישת ציוד חשמלי בחברת אוריאל שי

מציאת מכשיר למדידת מתח חשמלי שמתאים עבורכם, מצריכה בדיקה מעמיקה והגדרת הצרכים, השימושים והיישומים שלכם. חברת אוריאל שי משווקת מגוון רחב של מכשירי מדידה למגוון שימושים ויישומים.

באתר החברה ניתן למצוא מכשירי מדידה שונים כגון מכשירים לבדיקת הארקות וממסרי פחת, מכשירים לבדיקת התנגדות מסת האדמה, מכשירים לבדיקת בידוד, מכשירי בדיקה לאיכות רשת ומתקנים סולאריים, מולטימטרים, מצלמות תרמיות ומדי טמפרטורה, בודק מתח לדים דיגיטלי, צבתות זרם, בודקי מתח, ומכשירי מדידה שונים.

מתלבטים בנוגע לבחירת המכשיר הנכון עבורכם? פנו אלינו ונשמח לסייע לכם.