אדפטור לבדיקת עמדות טעינה - איך הוא עובד ולמה הוא כל כך חשוב?


כדי למנוע פגיעה גופנית ונזקים לרכוש ועל מנת להבטיח את שמירה מיטבית של פעילות העמדות חשוב להקפיד על מספר כללי בטיחות וביצוע בדיקות באמצעות אדפטור לבדיקת עמדות טעינה.

תחנת טעינה לרכב חשמלי מחוברת בדרך כלל לזרם חילופין תלת פאזי עם 400 וולט על מנת שתוכל להפיק כוח טעינה גבוה. כדי שהתקנה או הפעלת עמדות הטעינה לא יגרמו לסיכון אנשים, לעומס יתר על הרשת או לכשל של הציוד והמערכות המופעלים בכוח, ישם מספר צעדים בסיסיים שיש לנקוט לשמירה על בטיחות ועל נגישות מיטבית לעמדת הטעינה:

בדיקות ראשוניות וחוזרות

כל עמדה לטעינת רכבים חשמליים משתייכת לקבוצת המתקנים החשמליים בהם הבדיקות הראשוניות ובדיקות חוזרות צריכות להתבצע על ידי חשמלאים מוסמכים.

בדיקת עמדת טעינה אלקטרונית

הבדיקות של עמדת טעינה אלקטרונית כוללות בדיקה, מדידה והערכה תוך התייחסות נוספת למפרט בתיעוד הטכני של היצרן. חשוב לתעד את ביצוע הבדיקות ותוצאותיהן בדו"ח בדיקה מסודר. הבדיקות נועדו בראש ובראשונה לספק בטיחות מפני התחשמלות והשפעות תרמיות, מפני נזקי ברקים ומתחי יתר, אך גם כדי לייעל את פונקציונליות המערכת. הבדיקות נועדו להבטיח שכל ליקוי שעלול להתקיים יתגלה בשלב מוקדם וכך יהיה ניתן לתקן אותו לפני היווצרות נזק חמור.

שלבי הבדיקה הראשונים כוללים את הבדיקה החזותית, בדיקת המשכיות ועכבה נמוכה של מוליך המגן ובדיקת בידוד. לאחר מכן, המדידות האקטיביות נלקחות במתח הטעינה שנקבע, כולל עכבת הלולאה ועבור התקני זרם שיורי, זמן היציאה ל-RCD וזרם ה-RCD הטריפה.

אם קיים מונה, יש לערוך בדיקות של כיוון השדה המסתובב וההפעלה הנכונה של המונה. כדי להבטיח שהתקשורת עם הרכב המחובר פועלת כהלכה, חשוב לבדוק גם אות CP המשודר.

מתאם להדמיית תהליכי טעינה ותקלות למדידות

בעת בדיקת עמדת הטעינה האלקטרונית, כל מצבי הטעינה המתרחשים בפועל צריכים להיבדק בצורה מהימנה ללא רכב, אולם ללא חיבור הרכב אסור לתחנת הטעינה לפלוט מתח כלשהו.

מתאמי בדיקה מיוחדים יכולים לא רק לדמות את רמות הטעינה של הרכבים השונים וכבלי הטעינה. הם מאפשרים גם מדידה נוחה של כבלי המתח והאות עם בודקי התקנה קונבנציונליים פשוט באמצעות חיבור התקע של עמדת הטעינה. המכשירים מצוידים בנוסף בפונקציה המדמה תקלת אדמה / תקלת PE. במקרה של תקלות אלה ותקלת CP, יש להפסיק את תהליך הטעינה באופן מיידי ולנתק את חיבור הפלאגין של עמדת הטעינה מהחשמל.

אדפטור לבדיקות עמדות טעינה - דגם EVCA210 של חברת Megger

זהו מכשיר המאפשר בדיקת נקודות טעינה לרכב חשמלי. לאדפטור יש תקע טעינה מסוג 2 לעמדות טעינה עם שקע מותקן בלוח או כבל קבוע עם מחבר לרכב ותקע טעינה מסוג 1 לנקודות טעינה עם כבל קבוע ומחבר לרכב.


המכשיר הינו מתאם קומפקטי ופשוט לשימוש שנועד לבצע את כל הפונקציות הנדרשות על ידי חשמלאי לבדיקה מלאה של מצב 3 AC נקודות טעינה לרכב חשמלי.

ניתן להשתמש ב-EVCA210 בכל נקודות טעינה של רכב חשמלי חד פאזי ותלת פאזי עם מחברים מתאימים. המתאמים מאפשרים לבצע בדיקות באמצעות סינגל מתאים או באמצעות מכשירי בדיקה רב תכליתיים בנקודות טעינה של רכבים חשמליים. האדפטור משמש לבדיקה של עמדות הטעינה כחלק מההתקנה הראשונית ולביצוע בדיקות חוזרות לשמירה על תקינות העמדות באופן שוטף.

בחברת אוריאל שי ניתן לרכוש אדפטורים מתקדמים לבדיקות עמדות טעינה ומגוון מכשירי מדידה לביצוע עבודות חשמל.