מצלמות תרמיות לבדיקה תרמית נכונה: טיפים לשימוש נכון בבדק בית


מצלמות תרמיות הן כלים מדהימים המסוגלים לחשוף בעיות נסתרות שטכנולוגיות אחרות לא יכולות לזהות, כמו נזילות מים, חדירת חום וקור ומזיקים. אך תצוגה היא דבר אחד והבנה של התצוגה היא דבר אחר שלא תמיד פשוט או ברור אפילו עבור מומחים בתחום בדיקת מבנים או מערכות חשמל. אם רכשתם מצלמה תרמית או שאתם שוקלים לרכוש אחת, הימנעו מהטעויות הנפוצות הבאות באמצעות מספר טיפים חשובים. 

טעות מס' 1: פענוח לא נכון של תמונות

בזמן בדיקת בית עם מצלמה תרמית, תמצאו נקודות קרות, נקודות חמות ודפוסים שונים שאולי תפרשו אותם בצורה לא נכונה. למידה של פירוש נכון של תמונות תרמיות וזיהוי  אזורים רטובים, דליפות אוויר, בעיות עובש פוטנציאליות, נזילות מים, מזיקים, בידוד לקוי ובעיות אחרות דורשת תרגול.

טיפים:

לא כל הנקודות הקרות או החמות הן בעיות. היזהרו לפני שתחליטו - אבחון שגוי של בעיה עלול לגרום לצעדים הרסניים יקרים שיוכיחו את טעותכם.

אל תקבלו החלטות מהירות במקום הבדיקה. אם אינכם בטוחים לגבי משהו, במיוחד בתחילת דרככם המקצועית, קחו את התמונות למשרד והעלו אותן על מסך גדול לפני שתקבעו באופן נחרץ שקיימת בעיה ואת אופיה.

אל תפרסמו בדו"ח הבדיקה ניתוח הדמיה תרמית עד שתרגישו בטוחים באבחנה.

למדו היטב כיצד לפרש תמונות תרמיות בין אם באמצעות קורס מוסדר או הדרכות אינטרנטיות - העיקר שתעשירו את הידע המקצועי שלכם כך שיאפשר לכם לפרש באופן בטוח ואיכותי יותר תמונות תרמיות.

טעות מס' 2: שגיאות במדידת טמפרטורה

קל לעשות טעויות כשזה מגיע לקריאת טמפרטורה מדויקת. מצלמות תרמיות המיועדות לבדיקת בית הן בדרך כלל בטווח דיוק של +/- 2%, אך חומרים מסוימים (כמו מתכת מבריקה) יכולים להשפיע באופן דרמטי על הטמפרטורה שהמצלמה שלכם מציגה. בלי להבין כיצד פליטות, מרחק וגורמים אחרים משפיעים על המצלמה שלכם, אל תסתמכו על מדידות הטמפרטורה שעשיתם..

טיפים:

מצלמות תרמיות לבדיקה תרמית נכונה מצריכות הבנה מעמיקה בהתאמת הפליטה כאשר אתם צריכים לבצע מדידות טמפרטורה. ניתן ללמוד על כך בלימודי תרמוגרפיה או בהדרכות מקצועיות בתחום. 

שימו לב במיוחד לכך שהטמפרטורה של חפצים מבריקים, כמו מתכת מלוטשת, לא תימדד במדויק על ידי המצלמה התרמית שלכם בגלל רמת הפליטה הנמוכה שלהם. עם זאת, לעתים קרובות ניתן להגביר את פליטת האובייקטים באמצעות אמצעים קלים וזולים יחסית.

דעו כי מצלמות בעלות שדה ראייה רחב מותאמות למדידת עצמים הנמצאים בקרבת מקום. אם אתם צריכים למדוד את הטמפרטורה של מטרה קטנה במרחק, מומלץ לשקול מצלמה עם FOV צר יותר.

רוב הציוד החשמלי יתחמם תחת עומס, כך שרק שימת לב לנקודה חמה עשויה שלא להצביע על בעיה. דעו באיזו טמפרטורה צריך להיות הציוד שאתם מסתכלים עליו כשהוא פועל כהלכה.

טעות מס' 3: הכירו את המגבלות של המכשיר שלכם

זה היה יכול להיות נהדר עם המצלמה התרמית שלכם הייתה יכולה לספק מענה לכל צרכי התרמוגרפיה האפשריים. אבל גם המצלמה התרמית הטובה ביותר מוגבלת ביכולות שלה ולעיתים אין מספיק ידע לניצול מירבי של המכשיר. מומחיות עם מצלמה תרמית לוקחת זמן ויישומים מסוימים עשויים להצריך מצלמה בעלת ביצועים גבוהים.

טיפים:

שימו לב שמצלמות תרמיות בסיסיות יזהו הבדל של בערך 1.5 מעלות צלזיוס בטמפרטורת פני השטח על קיר צבוע (או משטח אחר בעל פליטה גבוהה). מצלמות תרמיות מתקדמות יותר מדויקות עד להפרש של 0.02 מעלות צלזיוס.

יישומים מסוימים, כגון זיהוי בעיות לחות עם הדמיה תרמית, ידרשו מצלמה בעלת ביצועים גבוהים יותר שיכולה לזהות הבדלי טמפרטורה עדינים.

השתדלו לקנות מצלמה שתספק את הצורך שלך בטווח הארוך יותר.

אם אינכם בטוחים איזו מצלמה תרמית מתאימה ביותר לצרכים שלכם, צרו איתנו קשר ונשמח לסייע לכם בבחירת המצלמה המתאימה ביותר עבורכם.