מגר של מגר: כך עובדים מכשיר המדידה מסוג מגר של חברת Megger


מכשיר מגר של מגר הוא מכשיר המשמש למדידת התנגדות של בידוד. המכשיר עובד על עיקרון ההשוואה, כלומר, ההתנגדות של הבידוד מושווה לערך הידוע של ההתנגדות. אם ההתנגדות של הבידוד גבוהה - הסמן של הסליל הנע נוטה לעבר האינסוף, ואם הוא נמוך - הסמן מצביע על אפס התנגדות. הדיוק של מגר גבוה בהשוואה למכשירים אחרים.

עקרונות העבודה של מכשיר מגר

אלו מכשירים חשמליים המנצלים באופן ישיר אנרגיה חשמלית כדי לספק תפוקה או תוצאה רצויה או צפויה. במהלך תהליך ניצול האנרגיה החשמלית חלקיקים בעלי מטען שלילי שהם אלקטרונים, לא רק זורמים מקצה אחד לקצה אחר במוליך נושא זרם אלא גם משנים את מצבו מצורה אחת לאחרת כמו חום לרווח צפוי.

ישנם רכיבים והתקנים חשמליים רבים כמו שנאי, מפסק זרם, טרנזיסטורים, נגדים, מנוע חשמלי, מקררים, קמין גז, מיכל מחמם מים חשמלי ועוד. בכל אחד מהם ישנה מערכת חשמלית אשר ייתכנו בה הפסדים על בסיס חומר המתכת המשמש. על מנת להגן על מערכות חשמל אלו מפני הפסדים, ישנם פרמטרים מסוימים שיש לשמור עליהם ולכן נעשה שימוש במכשירים מסוימים כדי לעקוב אחר מערכות החשמל.

כיצד בנוי מכשיר מגר?

למגר יש סליל זרם אחד ושני סלילי מתח V1 ו-V2. סליל המתח V1 מועבר על פני המגנט המחובר לגנרטור. כאשר הסמן של מכשיר ה-PMMC סוטה לאינסוף, זה אומר שסליל המתח נשאר בשדה המגנטי החלש וכך חווה את המומנט הקטן ביותר.

המומנט שחווה הסליל גדל כאשר הוא נע בתוך שדה מגנטי חזק. הסליל חווה את המומנט המירבי מתחת לפני המוט והסמן מצביע לקצה האפס של סולם ההתנגדות.

לשיפור המומנט נעשה שימוש בסליל המתח V2. סליל V2 מוקצה כך שכאשר הסמן סוטה מאינסוף לאפס, הסליל נע לשדה מגנטי חזק יותר.

במכשיר מגר ישנה פעולה משולבת של שני סלילי מתח V1 ו-V2. הסליל מורכב מקפיץ בעל קשיחות משתנה, הוא נוקשה ליד קצה האפס של הסליל והופך חלש מאוד ליד קצה האינסוף של הקפיץ.

הקפיץ דוחס את החלק של ההתנגדות הנמוכה ופותח את ההתנגדות הגבוהה של הקפיץ. זהו היתרון הגדול של המגר מכיוון שהוא משמש למדידת בידוד ההתנגדות שהוא לרוב גבוה מאוד.

למכשיר יש מתג בורר מתח המשמש לבחירת טווח המתח של המכשיר. טווח המתח נשלט על ידי בחירת התנגדות משתנה R המחוברת בסדרה עם סליל הזרם. המתח נוצר על ידי חיבור הגנרטור הידני.

כך פועל מכשיר מגר

מתח הבדיקה הוא בדרך כלל 500, 1000 או 2500 וולט אשר נוצר על ידי גנרטור המונע ביד. לגנרטור יש מצמד צנטריפוגלי שבזכות המתח הקבוע שלו הגנרטור משמש לבדיקת בידוד בעל התנגדות נמוכה.

למגר יש שלושה סלילים: שני סלילי לחץ וסליל זרם אחד.

כאשר התנגדות לא ידועה מחוברת במעגל, הסמן של הסליל הנע הופך ליציב. סליל הלחץ והסליל הנוכחי מאזנים את הסמן ומכוונים אותו לאמצע המד.

הסטייה של הסמן עומדת ביחס ישיר למתח המופעל על המעגל החיצוני. כאשר מעגל הבדיקה מופעל על פני מכשיר המגר וכל עוד אין קצר לאורך כל הבידוד אז הסמן סוטה לעבר האינסוף, מה שמראה שלהתנגדות יש בידוד גבוה. עבור התנגדות נמוכה, המצביע נע לעבר אפס.

אנו מספקים באתר החברה מגוון מכשירי מגר איכותיים ומגוון רחב של מכשירי מדידה מתקדמים מסוג רב מודד (מולטימטר), מכשירי מדידה באמצעות לייזר, מכשירים לבדיקת מתקנים סולאריים ועוד.