כל מה שחשוב לדעת על אנלייזר לבדיקת איכות הרשת



אנלייזר לבדיקת איכות הרשת
חיוני לאפיון המכשירים והרכיבים המשמשים בתדר רדיו ומערכות מיקרוגל. זה כולל בדיקות רשת עבור wifi, רשתות מחשבים, כיסוי טלפונים סלולריים ועוד.

אנלייזרים לבדיקות רשתות הינם מכשירים רבי עוצמה המשמשים בשלבים שונים של פיתוח מוצר וניתן להשתמש בהם כדי לאמת את הביצועים של רכיבים שונים כגון אנטנות, מגברים, כבלים ומגוון מכשירים אקטיביים או פסיביים אחרים. ניתן להשתמש באנלייזרים לבדיקות איכות הרשת כדי לבדוק רכיבים אלה ועל מנת לאמת מפרטים של אבני בניין עבור מערכות RF מורכבות יותר. בדיקת מערכות אלו מבטיחה שידור ללא עיוותים של אותות תקשורת ומבטיחה התאמה טובה בעת קליטת הספק.


השימוש הנפוץ ביותר באנלייזר רשת הוא בדרך כלל במעבדה עם אנלייזר המאפשר דיוק RF קיצוני. אחת הדוגמאות לשימוש באנלייזר רשת בבדיקות מחוץ למעבדה היא עבור האצת עבודות התקנה ותחזוקה של תחנות קרקע לווייניות.

מהם פרמטרי S ומדידות השתקפות?

אנלייזר רשת מודד גם גודל וגם פאזה. פרמטרי פיזור (פרמטרי S) הינה שיטה המשמשת לאפיון המכשיר ומספרת לנו את יחס ההספק המועבר בין שתי יציאות (או מספר יציאות הקיימות במכשיר). לפרמטרי S יש שני מספרים המשויכים אליהם: המספר הראשון מייצג את היציאה שבה נמצא הספק והמספר השני מייצג את היציאה ממנה הכוח הגיע. ברשת בעלת שתי יציאות - S11 ו-S22 מייצגים השתקפות.

השתקפות היא פרמטר המתאר כמה כוח מוחזר מיציאת המדידה. אנו יכולים לקשר בין השתקפות לאובדן חוזר שהוא המדד לכמות האות שאבד כאשר הוא משתקף למקור. פרמטרי S21 ו-S12 מייצגים שידור - מדידה של האות מיציאה אחת לאחרת. שידור קשור לאובדן הכנסה, שהוא אובדן כוח האות הנובע מהכנסת מכשיר לקו שידור.

מדוע לבצע מדידות השתקפות?

מדידות השתקפות נעשות כדי להבטיח העברת כוח יעילה משתי סיבות עיקריות:

1. כאשר אנרגיה משתקפת, פחות אנרגיה מועברת למקום אליו היא מיועדת, מה שמוביל לשימוש לא יעיל באנרגיה ולמשאבי RF בעלויות גבוהות.

2. כמויות גדולות של אנרגיה מוחזרת עלולות לפגוע ברכיבים כגון מגברים. 

דיאגרמת סמית - כלי יעיל לעיצוב RF

אם אתם מעצבים לוח, אתם יכולים להשתמש בדיאגרמת סמית כדי לעזור באופטימיזציה של עיצוב ה-DUT  ולמזער את מקדמי ההשתקפות והשידור הללו.

דיאגרמת סמית היא כלי גרפי להמחשת עכבה של קו שידור ומערכת אנטנה כפונקציה של תדר. ניתן להשתמש בדיאגרמת סמית ביישומים הבאים:

• חישובי כניסה/עכבה בכל קו תמסורת או עומס

• חישוב אורך קו תמסורת מקוצר

• התאמת עכבה

בחברת "אוריאל שי" ניתן למצוא אנלייזרים לבדיקת איכות רשת ומגוון מוצרי מתח נמוך וגבוה המיוצרים על ידי חברת רייקם (Raychem). החברה הוותיקה בעלת מוניטין יציב של איכות ומקצועיות ומקפידה להתעדכן ולהתחדש בהתאם לטכנולוגיות החדשות ביותר בעולם ובהתאם לצרכים המשתנים בתחום. בין מוצרי רייקם ניתן למצוא מגוון רחב של מוצרים מקטגוריות:
  • מכלולי כבלים - פתרונות קישוריות

  • רתמות המתכווצות כדי לעמוד באתגר

  • צינורות מתכווצים בחום - לצרכי איטום והגנה

  • מערכות כוח המעניקות חיבור לרשתות אנרגיה

  • מסופים וחווטים - חיבורים יציבים

  • תיול וכבילה - מחוברים לביצוע

לא רק פתרונות כבילה וחשמל

בנוסף למגוון מוצרי הכבילה והחשמל שהחברה מציעה, ניתן  למצוא מגוון מוצרים ייחודיים כגון:
  • חיישני דליפת נוזלים - כמו מים, דלק, שמנים ועוד.

  • אמצעי ניטור ובקרת טמפרטורה - למשל - 920

  • שרוולים עם תיקון רוכסן -CRSM

באתר שלנו ניתן להתעדכן ולבחון את כל המוצרים והפתרונות שחברת רייקם מציעה. לייעוץ מקצועי, פנו אלינו והמומחים שלנו ישמחו לסייע לכם.