עבור אילו מוצרי חשמל כדאי להתקין גם מגני ברקים?


"רעמים וברקים בליל חורף קר…" כולנו זוכרים את לילות החורף בילדותנו, כשהרעמים רועמים והברקים מבזיקים מבעד לחלון, ומציפים אותנו בסוג של אימה מעורבת עם התרגשות קלה. נכון שכיום אין סיבה של ממש לפחות מברקים, ואפילו מערכות החשמל ערוכות מבעוד מועד למקרים של פגיעה, והן נכבות באופן אוטומטי, אך בכל זאת - יש מכשירים מסוימים שיכולים להתקצר, להיפגע ולהיהרס במקרה של פגיעות ברק, וכדאי לצייד במגני ברקים ולשמור עליהם מכל משמר.

כיצד הברקים יכולים לפגוע במוצרי החשמל?

על אף הקידמה, מוצרי חשמל ואלקטרוניקה בבית, עלולים לחוות פגיעה אנושה כתוצאה ממכות ברקים. מה שקורה כאשר ברק פוגע במבנה, עלול להיווצר זרם חשמלי בעוצמה גבוהה עד כדי כך שהוא מתפשט לכל המוליכים שבמבנה, ובמיוחד בחיווט החשמל והתקשורת, כך שמגיעה אל כל אלו אספקת מתח גבוהה בטווח זמן קצר. השינוי הקיצוני הזה - הוא שעלול לפגוע במכשירי חשמל שונים, שעלולים לחוות נזק של ממש במקרה כזה. 

מגני ברקים הם התשובה הבטוחה עבור מוצרי החשמל היקרים שלכם

חשוב לדעת, שנפילת מתח גבוה הנגרמת מפגיעת ברק, עלולה לפגוע בכל מכשיר חשמל באשר יהיה. לכן, כאשר רוצים לבחון את האפשרות של לצייד מכשיר חשמלי כזה או אחר במגן ברקים או מגן מתח, כדאי קודם כל לבחון את פרמטר המחיר - עד כמה יקר היה המכשיר החשמלי, וגם כמובן את התלות שלנו במכשיר הזה - לדוגמא מקרר, מזגן, מחשב, מכונת כביסה, מייבש כביסה או טלוויזיה, יחסרו לנו מאוד במקרה שיפגעו, ואף ישבשו את הפעילות היומיומית שלנו. כמו כן, כמובן שהמחירים של מכשירים אלו נעים בסביבות האלפי שקלים ליחידה, ולכן רכישה של מגן ברקים בכמה מאות שקלים, עשויה להיות משתלמת בעבורם. לעומת זאת, במקרים של מכשירים קטנים וזולים יותר, כמו למשל מכונת קפה, המחיר של מגן הברקים עלול להשתוות למחיר המכשיר עצמו, ואז יש לשקול את הכדאיות שברכישה שלו. 

כיצד תוודאו שמגן הברקים שרכשתם הוא עמיד ואיכותי?

נפתח בהמלצה כללית לגבי רכישת מוצרי חשמל, ובמיוחד כשמדובר במגני מתח או מגני ברקים, שתפקידם להגן על מוצרי חשמל אחרים ויקרים - אל תתפשרו. העדיפו תמיד לקנות מוצרים אלו מיצרן מוכר, בעל שם ומוניטין גבוה. חברות שונות מסין או ממקומות אחרים במזרח הרחוק, כאלו שמעולם לא נתקלתם בשמם, לרוב לא יעניקו לכם את המוצרים האיכותיים והבטיחותיים אשר היצרנים הגדולים והמוכרים יספקו, ועל אחת כמה וכמה כאשר תיתקלו בבעיה - ככל הנראה לא יהיה לכם לאן פנות. 

אחד הפרמטרים שמומלץ להיצמד אליהם הוא תו התקן הישראלי, הניתן על ידי מכון התקנים. תו התקן הזה למעשה מבטיח שערכו עבורכם את הבדיקות המקיפות על המכשיר, ואלו הוכיחו כי האיכות, הבטיחות וגם השירות שמעניק היצרן - הם ברמה הגבוהה ביותר ועמדו בסטנדרטים המחמירים ביותר. לא רק בישראל הגדירו תו תקן, אלא שגם בארה"ב ובאירופה, ולכן, אם נתקלתם בתו תקן של אחת המדינות הללו, כדאי לבדוק את משמעותו ואמינותו באופן ספציפי.

העדיפו תמיד רכישה של מוצרי חשמל מחברה ישראלית, או לכל הפחות - יבואן ישראלי, שיוכל להוות כתובת אחראית ואמינה עבורכם, בכל מקרה שתתקלו בבעיה. 

בנוסף לכך שמוצר שעבר את הפילטרים של יבואן ישראלי הוא בטוח יותר, תקבלו גם חוברת הפעלה בעברית וכמובן, אחריות מטעם היצרן או היבואן.