בודק בידוד - מגר: כל חשמלאי צריך אחד כזה בין כלי העבודה



בעבודות הכרוכות בחשמל - אין מקום לטעויות. בניגוד לבעלי מקצוע אחרים, לחשמלאים יש אחריות רבה על ביצוע העבודה באופן הבטיחותי והמדויק ביותר, שכן, אחרת העבודה שלהם עלולה להיות כרוכה בסיכון ממשי לבריאות ולעתים אף בסכנת חיים של ממש. 

השמירה על בטיחות בעבודות חשמל, נחלקת לשני חלקים עיקריים - ראשית במהלך העבודה עצמה, החשמלאים צריכים להצטייד בציוד לעבודות בחשמל על מנת להגן על גופם ובריאותם מפני התחשמלות כאשר הם עצמם נמצאים בסביבה של מתח גבוה. לרוב הם יעשו זאת על ידי שימוש בציוד מגן כמו כפפות, קסדות, מגפיים ולבוש חסין. 

שנית, על החשמלאים לדייק באופן מושלם בעבודתם, שכן, בתום העבודה הם משאירים מכשירים או מתחמים שאמורים לשרת אחרים באופן פרקטי וגם בטיחותי.

על כן, החשמלאים חייבים לנקוט בזהירות, באחריות ובדיוק מירבי בעבודתם, תוך כדי שהם מקפידים על הנהלים ועל הוראות הבטיחות הנוקשות ביותר, ולא עושים לעצמם הנחות באשר הן, כשזה נוגע לבטיחות.

החשיבות של כלי מדידה כאמצעי בטיחות ודיוק בעבודות עם חשמל

אחת הדרכים העיקריות ויעילות ביותר להבטיח את הדיוק בעבודתו של החשמלאי, היא שימוש באמצעי מדידה שונים. ישנם כלי מדידה שונים לבדיקת מתח, לבדיקת התנגדות ועוד, ואלו העובדים בחשמל צריכים להקפיד לא רק לעשות בהם שימוש, אלא גם לבדוק את תקינות המכשירים עצמם מעת לעת. במידה ומכשיר המדידה עצמו אינו מדויק, יעילותו בטלה. 

בין הפונקציות של כלי המדידה, נמצאת בראש היכולת לאתר בעיות במערכת החשמל או בציוד החשמלי. באמצעות מכשירי המדידה ניתן לאבחן באופן ספציפי ומדויק בעיות שעלולות להיווצר, כמו תקלות או אי תקינות של אחד מהגורמים, ובכך לטפל בהן ביעילות. 

כמו כן, כלי המדידה לעבודות בחשמל מאפשרים ניטור של מערכות חשמל באופן שוטף וקבוע. מכשירים חשמליים זקוקים לבדיקות תקופתיות שיוכיחו את תקינותם, ומכשירי המדידה הללו מאפשרים לבצע זאת בקלות. 

בנוסף, השימוש בכלי מדידה מאפשר לקבל תמונת מצב לגבי יעילות המערכת החשמלית, ולשפוך אור על מקרים בהם היא מבזבזת חשמל שלא לצורך. במילים אחרות, המדידה והתוצאות הללו יכולות לסייע בחיסכון בחשמל. 

כיצד עובד בודק בידוד - מגר?

כולנו מכירים את התרחיש הזה שפתאום קופץ ה"פקק" (פחת) בבית ונפסק החשמל. במקרה כזה, לרוב ננסה להרים אותו בחזרה או שנזמין חשמלאי מוסמך לבדוק מהי התקלה. בכל מקרה, גם אם אינכם חשמלאים, כדאי להחזיק בבית מכשיר מדידה מגר. 

כשהפחת בבית קופץ - יכולות להיות לכך שתי סיבות: או שהמפסק עצמו לא תקין (תרחיש נדיר יותר, שהסיכוי שיקרה נמוך) או שיש זליגה בתוך הבית - מכשיר חשמלי מסוים שהפעלתם מקצר, והפחת קפץ על מנת למנוע התחשמלות. בודק בידוד - מגר יוכל לבדוק את ההתנגדות בבית ולסייע לכם להבין בקלות, ביעילות והכי חשוב באופן בטיחותי - היכן טמונה הבעיה. אם ההתנגדות היא נמוכה מדי, אז ברור שהפחת הוא תקין והבעיה היא במכשיר חשמלי מסוים שנמצא בתוך הבית. במקרה כזה, מנתקים מעגל מעגל בתוך הבית עד שמזהים את זה שמוריד את הבידוד ומוודאים שהפחת לא קופץ בעקבותיו. אם הזמנתם חשמלאי מוסמך, ודאו כי הוא משתמש במכשיר מדידה כזה, שהוא כלי בסיסי לעבודה בטיחותית בחשמל.