טסטר למתח גבוה: ציוד הכרחי וחשוב לפני היציאה לעבודה בסביבת חשמל


בתוך רשימת ציוד הבטיחות הבסיסי וההכרחי לעבודה במתח גבוה, טסטר למתח נמצא בראש סדר העדיפויות. למה זה לא מספיק להצטייד בציוד בטיחותי וכיצד תדרכו את העובדים לעבודה בטוחה?

עבודה בסביבה של חשמל במתח גבוה, מצריכה היערכות קפדנית של כל היבטי הבטיחות האפשריים. ראשית, ישנה רשימת ציוד בטיחות מתח גבוה, שחייבים להקפיד על כל הפריטים והמוצרים שבה, ולא פחות חשוב - לוודא באופן תדיר ושוטף את תקינותם. לדוגמא, כפפות מבודדות, קסדת מגן, משקפי הגנה על הפנים, מוט חילוץ וכמובן בודק מתח גבוה. לעתים יתווספו לרשימה גם נעליים מיוחדות לבידוד, סרבל, מעיל ועוד.

אל תסתפקו ברכישת ציוד הבטיחות - תדרוך העובדים לא פחות חשוב

במידה ואתם מעסיקים עובדים הפועלים בסביבה של מתח חשמלי גבוה, דעו שלא פחות חשוב, ולפעמים אף חשוב יותר - לתדרך את העובדים לשימוש נכון בציוד הבטיחות, ולוודא שהם בקיאים בנהלי הבטיחות בעבודה בסביבה מסוכנת שכזו.
עליכם לתדרך את העובדים שלכם בכל עת לפני שהם מתחילים בעבודה, ולהערוך מבדקים ומבחני בקיאות תקופתיים. ההדרכה צריכה לחול הן על נהלי העבודה והבטיחות והן תדרוך כיצד להשתמש במוצרי הציוד השונים באופן שיבטיח הגנה מירבית ושמירה על בריאותם. יש לזכור שסביבה חשמלית עלולה להוות סכנת חיים של ממש.

מדוע חשוב להשתמש בטסטר מתח גבוה?

טסטר למתח גבוה  הוא אחד הכלים ההכרחיים והחשובים ביותר כאשר עובדים בסביבה של חשמל במתח גבוה.
מעבר לבדיקה הבסיסית של  רמת המתח, בודקי המתח החדשניים שמייצרים כיום, כוללים מגוון פונקציות המשמשות למזעור הסכנה הנשקפת לעובדים בסביבה חשמלית, והם מדויקים ומשוכללים מתמיד. כמו כן, הן מצוידים בנורות לד עוצמתיות במיוחד ווליום קולי מוגבר, שנועדו לשמש כסימני אזהרה חזקים ויעילים עבור העובדים.

לא פחות חשוב מלהצטייד בבודק מתח - לתדרך את העובדים כיצד לבדוק את תקינותו

רגע לפני שיוצאים לעבודה עם חשמל ואורזים את כל ציוד הבטיחות הנדרש, חשוב מאוד לערוך בדיקות תקינות של כל פריטי הציוד. במידה ואחד מהמוצרים אינו תקין, הוא לא יוכל להגן עליכם במהלך העבודה, ואף עלול לסכן אתכם יותר, מאחר ואתם ככל הנראה תסמכו על ההגנה שהוא יספק לכם ותציבו את עצמכם בקרבת גורמי סיכון, כאשר אתם חשופים להתחשמלות ולפגיעות נוספות. לכן, למרות שזה עלול להישמע אירוני - יש לערוך בדיקות מקיפות על ציוד הבטיחות שאתם לוקחים איתכם לשטח העבודה. את הכפפות המבודדות, לדוגמא, יש לבדוק באמצעות מכשיר ייעודי ולבחון את אטימותן, באופן דומה יש לבדוק את שאר פריטי הלבוש המגן שאתם לוקחים עמכם. במידה ובאחד מהם נוצרו חורים או שריטות - הם אינם תקינים לעבודה בסביבת חשמל. 

את הטסטר למתח גבוה יש להעביר בדיקת תקינות, בנוסף לזו שהוא מבצע באופן אוטומטי אחת לעשר שניות. הוא מוודא את מלאות הסוללה ואף מבצע ניטור בעצמו, אך חשוב לדעת כי כאן לא מסתיימת בדיקת התקינות, ומכאן עוברת האחריות גם למפעיל עצמו. 

מאחר ומדובר במכשיר מכני חשמלי לכל דבר, חשוב לוודא שהוא תקין, מוטען היטב ומספק מידע מהימן על רמת המתח שאתם עובדים בסביבתו.


השילוב של הצטיידות בכל מוצרי ציוד הבטיחות לעבודה עם חשמל, יחד עם תדרוך מקצועי וקפדני של העובדים, עשוי להניב את רמת הבטיחות הגבוהה ביותר עבור חשמלאים ועובדים אחרים אשר עוסקים בחשמל או בסביבתו. האחד לא יכול להתקיים ללא השני. זכרו שלהוציא הון עתק על ציוד בטיחות משוכלל - זה לא מספיק.