נעלי כבל - המדריך המלא

 

עבודתם של החשמלאים היא עבודה חשובה, עבודה קריטית שמשליכה על מערכות שונות. זו עבודה מורכבת לא פעם, עבודה שמצריכה דייקנות ורמת גימור גבוהה וכדי שזה יקרה צריך כלי עבודה שונים כמו גם רכיבי עבודה כאלו ואחרים. אחד מהרכיבים הכי נפוצים בעבודתם של החשמלאים הוא הכבל, זה שבאמצעותו עובר זרם החשמל מנקודה אחת לאחרת.
את הכבלים החשמליים הללו צריך לנעול ונועלי הכבל הם אלו שעושים את העבודה הזו. יש סוגים שונים של נועלי כבל ומגוון גדול של אפשרויות. יש נעלי כבל אלומיניום סקטוריאלי עם או בלי ציפוי מבדיל, יש נעלי כבל נחושת מובדל עם זווית של 45 מעלות או זווית של 90 מעלות, יש נעלי כבל מובדל שמתאימים לחיבור ישיר לנחושת, יש נעלי כבל משוננים ועוד סוגים רבים אחרים.

ניתוקים חוזרים

יש מצבים בהם יש ניתוקים שחוזרים על עצמם שוב ושוב והם מצריכים נעלי כבל אחרים. במצבים כאלו, יש נעלי כבל שכוללים בידוד ויניל או בידוד ניילון איכותי, והם מתאימים לניתוקים הללו. אבל איך סוגרים את נועלי הכבלים הללו? כמובן שבאמצעות לוחצי נעלי כבל. אז הנה קצת על לוחצי הכבל ועל החשיבות שלהם בעבודת החשמלאי, וכמובן עלה סוגים השונים שקיימים היום.

לחיצה נכונה למניעת תקלות
תקלות חשמל יכולות להיות מסוגים שונים. לכל תקלה יש את הסיבה שלה ובדרך כלל כשמדובר על מערכות חשמליות שונות עם תקלה כזו או אחרת, מדובר על טעות אנוש או חובבנות בעבודה. לחיצה לא נכונה ולא טובה של נעלי הכבל עלולה להיות מקור לתקלות. כך לדוגמא אם מדובר על מכשיר או מכונה שרועדים בעת הפעולה שלהם, לחיצה לא טובה מספיק תגרום לניתוק, לקצר או לבעיות אחרות. חשוב לזכור שלא פעם תקלות כאלו יכולות לעלות ביוקר ולפעמים הנזק הכלכלי הוא גדול מאוד.

לחיצה טובה לשמירה על בטיחות

לוחצי הכבלים מהווים גם מרכיב בטיחותי בעל חשיבות לא מבוטלת. תארו לעצמכם מה יכול לגרום כבל משוחרר, כבל שהנועל שלו לא נלחץ בצורה טובה ובהתאם למה שצריך... כבל משוחרר כזה יכול בהחלט להיות מפגע בטיחותי וחשוב שהלוחץ יעשה עבודה טובה.


לוחצי נעלי כבל ידניים

הסוג הראשון של נועלילוחצי הכבל הוא אלו הידניים. חשוב לזכור שמרבית נועלי הכבל הם קטנים ולא מצריכים יותר מלחיצה ידנית שלא צריכה להיות חזקה מידי. ברוב המקרים לוחץ כבל ידני יהיה הפתרון הזול ביותר והפשוט ביותר ואין צורך ביותר ממנו. לוחץ כבל ידני גם לא תופס יותר מידי מקום בארגז הכלים של החשמלאי וגם זה משהו שצריך לקחת בחשבון. כשלא צריך יותר מזה זה פתרון מספיק.


לוחצי נועלי כבל הידראוליים

כשצריך ללחוץ נועלי כבל קטנים ובודדים, מספיק כפי שציינו נועל הכבל הידני ולא צריך יותר ממנו. אבל מה קורה כשצריך ללחוץ כמות גדולה של נועלי כבל? מה קורה כשצריך ללחוץ חזק והכוח הפיזי לא מספיק? בשביל זה בדיוק יש לוחצינועלי כבל הידראוליים. הם עושים עבודה מצויינת ומאפשרים לשלוט בכוח הלחיצה כך שהיא תהיה חזקה מספיק על מנת להשיג את המטרה אך לא חזקה מידי שלא תגרום לנזק לכבלים.


לוחץ נועלי כבל רצ'ט

אם צריך לבצע רצף של לחיצות או אם רוצים לשלוט בצורה מלאה בעוצמת הלחיצה ולעשות את זה בהדרגתיות, אין כמו לוחץ נועלי כבל רצ'ט בשביל העבודה הזו. לוחצי הכבל שעובדים עם רצ'ט הם בחירתם של לא מעט חשמלאים בלא מעט מקרים.


לוחצי נועלי כבל חשמליים

יש עוד סוג אחד של לוחצינועלי כבל והוא החשמלי. יש אומנם גם כאלו שמחוברים ישירות לחשמל אבל רוב הלוחצים הללו עובדים על סוללות נטענות. אין כמו לוחץ נועלי כבל חשמלי קודם כל בשביל הנוחות. הוא מאפשר ללחוץ גם את מה שאי אפשר ללחוץ באופן ידני והוא יכול להיות פתרון יעיל ואמין.
למה דווקא על סוללות? יש לכך כמה סיבות. הראשונה היא האפשרות לבצע את הפעולה בלי להיות תלויים בנקודת חשמל. תארו לעצמכם שבכל פעם שאתם צריכים ללחוץ נועלי כבל אתם חייבים למצוא מקור חשמל קרוב. אם אין אחד כזה זה הופך את העבודה להרבה יותר מסורבלת ואם צריך לחבר כבל מאריך או כמה כבלים, זה לא פחות מורכב.
בנוסף, אין כמו סוללות נטענות על פני חיבור לחשמל ישיר בכל מה שנוגע לבטיחות בעבודה. עבודת החשמלאי היא גם ככה עבודה די מסוכנת, עבודה שצריך מאוד להיזהר בה ועדיף להיות כמה שפחות חשופים למקור חשמל חי. כשמדובר על סוללות נטענות, העבודה היא בטוחה הרבה יותר ורגועה הרבה יותר. כל מה שצריך זה לדאוג שהסוללה תהיה מלאה או שתהיה כל הזמן סוללה נוספת, וכך אפשר לעבוד ללא כל חשש.


מהירות ונוחות

בין כשמדובר על נועלי כבל ובין כשמדובר על לוחצי נועלי כבל, חשוב כמובן קודם כל שהם יהיו איכותיים בכדי שהעבודה תהיה לא פחות ממושלמת, אבל חשוב כמובן גם שהם יהיו נוחים לעבודה ומהירים לפעולה. אם לא, זה הופך את העבודה למסורבלת מאוד ולוחץ ידני לא איכותי ולא נוח, גם יכול לגרום לכאבים.
בבואכם למצוא נעלי כבל כמו גם כל מה שמסביבם, אתם צריכים לוודא קודם כל שמדובר על חנות אמינה לציוד חשמלי. אתם צריכים לוודא שמדובר על חנות שקיימת כבר מספיק זמן כדי שתוכלו לסמוך עליה, חנות עם צוות מיומן ומקצועי שיסייע לכם בבחירת המוצרים שאתם צריכים.