מדוע תעשיות וחברות צריכות שרוול מתכווץ בחום להגנה על כבלים?


שימוש בשרוול מתכווץ בחום הוא שיטה נפוצה המשמשת לבידוד והגנה על חוטים וכבלים בתעשיות רבות. תכונותיו הרבות הופכות אותו לחומר שימושי במיוחד עבור מגוון יישומים. מכיסוי רתמות תיל ואריזות רכיבים ועד לארגון והגנה, שרוולים מתכווצים בחום משרתים פונקציות ומטרות שונות שיכולות לשפר את הביצועים, העמידות והתחזוקה של המוצרים.

מהו שרוול מתכווץ בחום?

שרוולים מתכווצים בחום מכסים ועוטפים אוסף של חוטים, כבלים או רכיבים אחרים בצינור מבודד המגן מפני הפרעות חיצוניות. כיווץ חום נצמד באופן ייחודי למוצרים ומספק מגן גמיש עם תכונות עמידות בפני סביבות קשות בהן פועלים יישומים רבים.

הנה חמש סיבות מצוינות לכך שחברות ותעשיות צריכות להשתמש בשרוולים מתכווצים בחום עבור היישומים שלהן:

1. הגנה

אחד היתרונות העיקריים של שרוולים מתכווצים בחום הוא ההגנה המוצעת לחוטי החשמל והכבלים כאשר הם נחשפים למגוון תנאים וסביבות. בתעשיות ובמפעלי ייצור, חוטים וכבלים נתונים לשחיקה, שפשופים, פיצולים ובלאי מתמשך כאשר הם נותרים חשופים. גורמים אחרים בסביבות ייצור עלולים לחשוף את הכבלים למים או ללחות כגון קיטור, שמנים, כימיקלים וחומצות.

בסביבה חיצונית, לחות, תנודות בטמפרטורה, גשם, חשיפת UV ותנאים סביבתיים שונים עלולים לפגוע בחיווט ובכבלים. שרוולים מתכווצים בחום יכולים לעזור להבטיח את המשך הביצועים של החיווט והכבלים.

2. מאפייני בידוד

בידוד של חוטי חשמל וכבלים נדרש בראש ובראשונה למניעת התחשמלות. עם זאת, בידוד של חוטים וכבלים מונע גם אובדן ופיזור של אנרגיה מוליכה דרך החיווט. תכונות החומר של מבודדי כבלים אינן מוליכות ונועדו לספק חיץ עם כל אחד או כל דבר שעלול לבוא במגע עם הכבלים.

כמו כן, בידוד עבה יותר מספק התנגדות גדולה יותר והעברה טובה יותר של האנרגיה המתנהלת או המידע המועבר. שרוול מתכווץ בחום להגנה על כבלים, מוסיף שכבת בידוד כדי לעזור להתנגדות ומוסיף רמה נוספת של בטיחות.

3. הפחתת מתח כבלים

אף על פי ששרוולים מתכווצים בחום מציעים הגנה על כבלים וחיווט מפני חשיפה לתנאי סביבה, הם גם מסייעים במניעת עומס או מתיחה מופרזת של חוטים וכבלים מוגבלים בשטח או אורך לא מספיקים. כיווץ חום מגביר את התמיכה המכנית לשמירה על קישוריות של חוטים וכבלים שאחרת היו נתונים למתח ולחץ שעלולים להוביל לכשל בטרם עת.

4. ארגון

ייתכן שאין טיעון טוב יותר ליישום שרוולים מתכווצים בחום עבור חוטים, כבלים ורכיבים מאשר הצורך לארגן אותם. צרור חוטים וכבלים הוא לא רק אסתטי יותר, אלא מאפשר ניהול כבלים טוב יותר ויוצר גישה נוחה במהלך תחזוקה של המערכת.

5. עמידות בפני קורוזיה

עם הזמן, בכל סביבה, כאשר חמצן מתחבר עם המתכת הוא יוצר תרכובת חדשה בשם תחמוצת שמחלישה את הקשרים של המתכת עצמה, וגורמת לקורוזיה. מתכות וסגסוגות המשמשות ביישומי חיווט וכבלים יכולים להיות עמידות בפני קורוזיה, אך רק בידוד החומר יכול להבטיח הגנה איכותית מפניה. שרוולים מתכווצים בחום אטומים בצורה מושלמת ומגנים על חוטים וכבלים מפני קורוזיה שעלולה להיווצר.

כיצד מיוצר שרוול מתכווץ בחום ומה הפוך אותו לעמיד כל כך?

שרוולים מתכווצים בחום עשויים בדרך כלל מפוליאולפין או PVC, שהם חומרים בעלי יכולת התכווצות בעת חימום. תהליך הייצור של שרוול מתכווץ בחום מתחיל בדרך כלל ביצירת צינור פלסטיק שהוא מעט יותר גדול מהמוצר הסופי. ניתן ליצור צינור זה באמצעות מגוון שיטות כגון אקסטרוזיה, הזרקה או יציקה.

לאחר יצירת הצינור, הוא מקורר ואז מונח על מדרל, שהוא מוט גלילי בגודל זהה למוצר הסופי. לאחר מכן מחממים אותו באמצעות אקדח חום או אמצעי חימום אחר, מה שגורם לו להתכווץ ולהתאים לצורת המדרל.

לאחר שהשרוול התקרר, הוא מוסר מהדופן ומוכן לשימוש, כאשר התוצר הסופי הוא שרוול הדוק, חזק ועמיד שיכול לשמש לבידוד, לשחרור מתח חשמלי או לכיסוי מגן לחוטים וכבלים.

בחברת אוריאל שי תוכלו למצוא אביזרים לכבלים ושרוולים מתכווצים בחום עבור מגוון יישומים.