למה חשוב כל כך להתקין גלאי עשן?



גלאי עשן או אזעקת עשן, נועדו לזהות עשן, חום או אש ולשחרר אות התראה (רעש אזעקה חזק). בין אם אזעקת העשן ממוקמת במסדרון, בחדרי שינה או על רצפות המפעל, התקן הישראלי קובע כי בנכסים מסחריים ובמבני מגורים חדשים חייבים להתקין אזעקות עשן. אלה הסיבות שגלאי עשן חשובים כל כך עבור המשפחה והעסק שלכם:

הם עומדים על המשמר מסביב לשעון

גלאי עשן שומר על הנכס שלכם. הגלאי משגיח על הבית או העסק שלכם כאשר אתם ישנים, בעבודה או מחוץ לבית. אם גלאי העשן מותקן כהלכה, כל הבית שלכם מכוסה על ידי מערכת אזעקת אש. גלאי עשן יכול להגן על הרכוש והחפצים שלכם במקרה של שריפה על ידי קול התרעה חזק שמאפשר התקשרות מהירה עם רשות כיבוי האש או נקיטת פעולת כיבוי אש עצמית מהירה. ללא גלאי עשן שהותקן כהלכה, לא תהיה לכם הגנה מירבית על הבית או העסק שלכם.

גלאי עשן יכול להגן על המשפחה שלכם כל עוד הוא מתוחזק כראוי

אם גלאי העשן מותקן נכון, מערכת אזעקת עשן יכולה למנוע נזקים נוספים לרכוש וחשוב מכך - אובדן חיים. זו הזדמנות לנקוט בפעולה פרואקטיבית למען הבטיחות שלכם ושל יקירכם. בעת התקנת גלאי עשן, תצטרכו לקחת בחשבון גורמים כמו: 

  • היכן אתם מתקינים את גלאי העשן (למשל על תקרה או קיר)

  • כמה גלאי עשן אתם מתכננים להתקין (למשל אחד מחוץ לכל חדר שינה)

  • באיזו קלות תוכלו לגשת לגלאי העשן לצורך תחזוקה ו/או החלפת סוללה.

  • חיבור גלאי עשן ישירות למערכת החשמל בבית על ידי חשמלאי מוסמך היא דרך חסכונית ויעילה להחזיק גלאי עשן. זה יכול לחסוך מכם את הצורך להחליף את הסוללה כל 6 חודשים כדי להבטיח את יעילותה. 

גלאי עשן מהווים מערכת בטיחות אש מוקדמת

אזעקות עשן מספקות איתות מוקדם לנוכחות עשן, כך שאתם ויקיריכם יכולים להגיע למקום מבטחים או למנוע את התפשטות האש - אם בטוח לעשות זאת. גלאי העשן מהווים נקודת שיח טובה ללימוד ילדים מה לעשות במקרה של שריפה ועל הסכנות הכרוכות באש. חשוב לוודא שהילדים שלכם יודעים מה לעשות אם אזעקת שריפה מופעלת והדרך הטובה ביותר להתחיל בכך היא ללמד אותם כיצד פועל גלאי עשן.

למרבה הצער ישנם אנשים שלא מתייחסים ברצינות לגלאי עשן או שפשוט שוכחים מהם. גלאי עשן ממוצע המופעל באמצעות סוללה הוא בעל תוחלת חיים של 10 שנים. הדבר היחיד שיכול להתריע בפניכם, ובפני בני משפחתכם ועמיתכם לעבודה הוא גלאי עשן אשר מותקן, מתוחזק ונבדק על בסיס קבוע. לכן חשוב לוודא שאתם בודקים את הסוללה בגלאי העשן שלכם לעתים קרובות כדי להבטיח בטיחות שוטפת בתוך הבית. מומלץ להעדיף התקנת גלאי עשן המחוברים לרשת החשמל הביתית שלכם כדי למנוע צורך בהחלפת סוללה.

אל תדחו יותר את התקנת גלאי העשן בבית או בעסק. לקבלת ייעוץ והכוונה למציאת גלאי העשן המתאימים ביותר לצרכים שלכם, צרו איתנו קשר ובחרו את גלאי העשן המתאימים ביותר עבורכם.
מגוון גלאי עשן, מגיני ברקים  ושלל אביזרים ומכשירים למניעת שריפה מחכים לכם עכשיו בחנות שלנו. לכם נותר רק לבחור וליהנות מיותר ביטחון ושקט נפשי בבית ובעסק שלכם.