מהו דימר ואלו סוגי דימרים קיימים בשוק?



דימרים מגיעים בגדלים שונים, החל מיחידות קטנות בגודל של מתגי תאורה ביתיים ליחידות בעלות הספק גבוה המשמשות במתקני תאורה גדולים. דימרים ביתיים קטנים נשלטים בדרך כלל ישירות, אם כי ניתן לשלוט בהן גם באמצעות מערכות שלט רחוק (כגון X10). דימרים מקצועיים מודרניים נשלטים בדרך כלל על ידי מערכת בקרה דיגיטלית כמו DMX או DALI.

דימרים מודרניים בנויים ממוליכים למחצה במקום נגדים משתנים מכיוון שיש להם יעילות גבוהה יותר. נגד משתנה יפזר כוח ופועל כמחלק מתח.

לאחרונה, דימרים פנימיים הניתנים לתכנות באמצעות תוכנה יכולים להשתמש באותות מאותו מתג שמדליק ומכבה את האורות כדי לשלוט בעמעום וללא צורך בדימר חיצוני ייעודי. פרוטוקול תקשורת פשוט יכול לספק פקודות עמעום דרך קו החשמל.

מדוע כדאי להתקין דימר בבית?

דימרים הופכים לנפוצים יותר ויותר בבתים מודרניים, במיוחד כאשר בעלי בתים משתמשים בטכנולוגיות של בית חכם לניהול תאורת הבית. עם זאת, ישנם מספר יתרונות נוספים לשימוש בדימרים במערך החשמל של הבית שלכם:

חיסכון באנרגיה

הפחתת העמעום מורידה את כמות הכוח הנשלחת אל הנורה. ככל שאתם מעמעמים את הנורה יותר, אתם למעשה משתמשים בפחות חשמל, ומכאן צריכת האנרגיה נמוכה יותר.

גורם לנורות להחזיק מעמד זמן רב יותר

מתן כוח מופחת לנורה מפחית את הלחץ על חוט הליבון או הלוגן שלה. וכפי שאתם בטח יודעים, פחות מתח פירושו חיים ארוכים יותר עבור התאורה הביתית שלכם.

טוב לסביבה

אם אהבתם את היתרונות הקודמים, אתם בוודאי תאהבו את היתרון הזה משום שכאשר אתם צורכים פחות חשמל ונאלצים להחליף פחות נורות, אתם גם שומרים על הסביבה ומייצרים פחות חשמל ופחות פסולת.

טוב לבריאות שלכם

מספר מחקרים מצביעים על כך שעמעום האורות במהלך הערב יכול להקל על מחזור השינה שלך, בניגוד לתאורה הבהירה והסטנדרטית. עמעום נורות באמצעות דימר גם מוריד את טמפרטורת הצבע מה שמקל יותר על העיניים ועל הראייה.

החללים הפנימיים נראים טוב יותר

חדרים עם אורות מעומעמים נראים מזמינים ונוחים יותר. זו הסיבה שרוב המגזינים לעיצוב פנים כוללים חללי פנים בתאורה עמומה. אם אתם מחפשים כמה דוגמאות מהחיים האמיתיים, אתם יכולים לשאוב השראה מחדרי המלון והמסעדות האהובות שלכם בביקורכם הבא.

שימוש בדימרים גורם גם לכם להיראות טוב יותר

חללים מוארים באופן עמום משפרים את המראה שלכם ומאפשרים לקווי מתאר של תאורה להיווצר סביבכם. מכיוון שחיישני מצלמה נועדו לתפוס 'יותר' אור ממה שהעיניים שלנו יכולות לתפוס, צילום בתנאי תאורה חמים יותר פשוט יגרום לכם להיראות טוב יותר בתמונות.

לסיכום, לדימרים ישנם יתרונות רבים עבורכם ועבור הבית שלכם ולכן מומלץ להתקין דימר כמעט בכל חלל. ישנם מגוון סוגים של דימרים שמתאימים לסוגים שונים של נורות ומערכות תאורה ולכן חשוב להבין איזו סוג תאורה קיימת אצלכם בבית ומהו הדימר הרצוי עבורכם.

בחברת "אוריאל שי" תמצאו מגוון דימרים איכותיים מתוצרת חברת "מולר" ומגוון אביזרי חשמל לבית. הדימרים מתאימים לסוגים שונים של נורות כמו הלוגן, ליבון, פלורוסנט ולד. נשמח לסייע לכם בהתאמת הדימר המתאים ביותר עבורכם. 

מגוון מכשירים ופתרונות תאורה נוספים מחכים לכם באתר.