בדיקת מתקנים סולאריים - צעד חשוב ביותר בעבודה בטיחותית ויעילה


בין כל הדרכים שבהן השלטונות המקומיים יכולים להשפיע על פיתוח אנרגייה סולארית, תהליך ההיתר והבדיקה הוא אחד החשובים ביותר. עיריות ומחוזות לעתים קרובות מפקחות באופן ישיר על ההיתר והבדיקה. ייעול התהליך יכול להקל על בניית מערכות האנרגיה הסולארית, מבלי לפגוע בתקני בטיחות, וכן יכול להפחית באופן דרמטי את משך הזמן והיקף ההוצאות, הדרושים עבור מתקנים סולאריים. לעומת זאת, תהליך מסורבל שלא לצורך, עלול לעכב התקנות ולהעלות עלויות עבור הצרכנים.

בשלב הסופי, לאחר השגת ההיתרים וההרשאות והקמת המערכת הסולארית בהתאם לתקנות, אחד הדברים החשובים ביותר, הן מבחינת בטיחות והן מבחינת היעילות, הוא ביצוע בדיקת מתקנים סולאריים באופן שוטף.

הרשאה ובדיקה סולארית: סקירה כללית

בארה"ב לדוגמא, מתקנים סולאריים חייבים לעמוד בדרישות ההיתר והבדיקה שהוגדרו עבור פרויקטים, ועברו שינויים רבים ועדכונים במשך עשרות שנים. דרישות אלה ניתנות כדי לוודא שהפרויקטים תואמים את חוקי הבנייה שנקבעו.

קוד החשמל הלאומי (NEC), שאומץ ברחבי ארה"ב, כלל לראשונה מערכות PV סולאריות בשנת 1984. תקני הבנייה והאש הבינלאומיים אימצו תקנות חדשות למערכות PV בשנת 2012. יחד, קודי החשמל, הבניין והאש מהווים את קודי הבנייה העיקריים בהתקנות מקומיות.

הקודים המתעדכנים בדרך כלל אחת לשלוש שנים, אינם בהכרח מאומצים מיד עם פרסומם. ממשלות ורשויות ומקומיות מאמצות בדרך כלל את הקודים בהתאם ללוחות הזמנים הקשורים לתהליכים ממשלתיים ומקומיים. לדוגמה, מתחילת 2019, רוב ארה"ב הייתה במהדורות 2017 או 2014 של ה- NEC. עם זאת, כמה גופים ממלכתיים ומקומיים אכפו את מהדורות 2011 ו -2008.

המהדורות החדשות כוללות בדרך כלל עדכונים המתמקדים בנושאים הקשורים לפיתוח סולארי. לדוגמה, החל במהדורות 2015 של קוד הבנייה הבינלאומי וקוד המגורים הבינלאומי, ניתן פירוט נוסף על אופן התקנת מערכות PV על בניינים. הקוד הבינלאומי לשימור אנרגיה מספק פרטים כיצד לחשב את היתרונות של מערכות PV ואפשר יותר שטח גג לשמש. לכן, מדינות ויישובים מעודדים לעדכן את הקודים שלהם כדי להסדיר בצורה יעילה יותר את התפתחות המערכות.

בנוסף, מדינות רבות שינו את קודי המודל האלה לפני שיאמצו אותם. שונות זו מקשה (וגם כרוכה בהוצאות משמעותיות) על המתקין הסולארי לפעול במספר תחומי שיפוט. ארגוני קוד מודלים מובילים, כגון מועצת הקוד הבינלאומית, עובדים עם קואליציה של קבוצות תעשייה, כולל איגוד תעשיות האנרגיה הסולארית (SEIA), כדי לעודד אימוץ עקבי יותר של קודים.

הרוב המכריע של מערכות PV סולאריות על הגג מותקנות על מבנים קיימים. למרות שמעט מאוד מהם נבנו במיוחד לצורך התקנת ציוד סולארי, רבים מהם מתאימים היטב למערכות PV. יתר על כן, גג סולארי אינו דורש את האישור הסביבתי הדרוש לעיתים קרובות עבור התקנות צמודות לקרקע.

חברת HT האיטלקית, ידועה במכשירי הבדיקה המעולים והאמינים שלה. כשזה נוגע לבדיקת מתקנים סולאריים, לא כדאי להתפשר על פחות. את המכשירים המצוינים של החברה תמצאו באתר אוריאל שי

רשימת המכשירים לבדיקת מתקנים סולאריים תוצרת HT ITALIA הקיימים באתר

אנלייזר מיוחד SOLAR300N

מכשיר לניתוח מערכות סולאריות I-V 400

מכשיר לניתוח מערכות סולאריות I-V500w

. v curve tracer up to 1500V|10A & 1000V|15A with WIFI. מתאים ל1500V DC

SOLAR-IVE בודק איכות למערכות סולריות 1500V

מכשיר בדיקה חדיש למערכות סולאר PV CHECK's

PV-ISOTEST PV-ISOTEST בדיקת תקינות מתקנים סולאריים 1500VDC

בודק מתקנים ועמדות טעינה MACROEVTEST (G3+EV-TEST100)