מהו מונה חשמלי דיגיטלי ולמה הוא משמש?


מונה החשמל שלכם פועל ללא הרף, מודד את החשמל שהבית שלכם צורך ומאפשר לחברת החשמל לחייב אתכם עבור האנרגיה הזו. רוב האנשים יודעים איך נראה מונה חשמלי, אבל כמה אתה באמת אתם יודעים עליו? האם אתה יודע איך מונים חשמליים עובדים, איך הם מודדים את הצריכה שלכם ואיך קוראים מד חשמל?

להלן כל מה שחשוב שתדעו על מונה החשמל שלכם ובאילו מקרים כדאי לרכוש מונה חשמלי דיגיטלי.

איך עובד מונה חשמלי?

בטח בהיתם במספרים המתחלפים במד חשמל ותהיתם, "מה עושה מד חשמלי ואיך הוא מחשב את צריכת האנרגיה שלנו?" התשובה כך היא שמספרי המדידה משתנים כשאתם מושכים קילוואט-שעה (קוט"ש) של חשמל מהרשת וכתוצאה מכך נרשמת קריאה חדשה. ההבדל בין שתי קריאות - הקריאה הנוכחית והקריאה הקודמת - עוזר לחברת החשמל לקבוע את צריכת האנרגיה שלכם ואת הסכום שעליה לגבות מכם.

מהו מונה חשמלי?

במונחים בסיסיים, מונה חשמל (נקרא גם מד חשמל או מד אנרגיה) הוא מכשיר שמודד את כמות החשמל שהבית שלכם צורך.

למונה החשמלי של הבית שלכם יש השפעה גדולה על האופן שבו חברת החשמל יכולה לחייב אתכם על צריכת החשמל. לדוגמה, בכל דירה ובית קיים מונה אנלוגי, לפיו חברת החשמל יכולה לדעת כמה חשמל צרכתם בין קריאה לקריאה. מכיוון שקריאה לא מבוצעת בכל חודשיים, חברת החשמל מנפיקה חשבונות חשמל על בסיס הערכה על פי צריכת החשמל שלכם בשנים קודמות, ובקריאה שלאחר מכן היא מחשבת את ההפרשים בצריכה בין הערכה, לצריכה בפועל.

מונה חשמלי דיגיטלי מאפשר לכם לעקוב באופן מהימן אחר צריכת החשמל שלכם ומספק הבנה טובה ומיידית יותר לגבי כמות החשמל שאתם צורכים.

באילו מקרים כדאי להתקין מונה חשמלי דיגיטלי?

על אף שבכל בית מותקן מונה חשמלי המאפשר לחברת החשמל לנטר את צריכת החשמל שלכם, ישנם מקרים בהם כדאי לרכוש ולהתקים מונה חשמלי דיגיטלי משלכם:

בדיקה איכותית ואמינה של צריכת החשמל בבית -

מונה החשמל של חברת החשמל עשוי לזייף ולערוך מדידות שגויות לעיתים קרובות. כאשר מתקינים מונה חשמלי דיגיטלי שמנטר את צריכת החשמל בבית, ניתן לקבל תמונה מהימנה של צריכת החשמל ולספק לחברת החשמל הוכחות כאשר מתגלה רישום שגוי של צריכת החשמל שלכם. זהו פתרון שעשוי לחסוך לכם לא מעט כסף לאורך זמן.

יחידות דיור -

השימוש הנפוץ ביותר במונה חשמלי דיגיטלי הוא ביחידות דיור. אם יש לכם יחידות דיור בנכס, התקנת מונה חשמל מודלרי נפרד תאפשר לכם לקבל אינדיקציה על צריכת החשמל של הדיירים שלכם, כך שתוכלו לחשב את הסכום שעליהם לשלם על צריכת החשמל. זהו הפתרון הטוב, היעיל והפשוט ביותר כאשר קיימות מספר יחידות דיור ויש צורך לנטר את צריכת החשמל של כל אחת מהן.

עמדת טעינה לרכב חשמלי -

בשנים האחרונות אנחנו עדים לעלייה גוברת ועולה ברכישת רכבים חשמליים. בין אם אתם רוכשים רכב חשמלי בגלל מחירי הדלק ובין אם כדי לעבור לאנרגיה ירוקה, תדרשו להתקים עמדת טעינה לרכב חשמלי, וההתקנה הזאת כרוכה בהתקנת מונה חשמלי נפרד.

רכישת מונה חשמלי דיגיטלי היא בעלת יתרונות רבים ולכן כדאי להתקין בביתכם מונה חשמלי שאינו תלוי במונה של חברת החשמל. כיום ניתן למצוא מגוון מונים חשמליים מודולריים לשלל שימושים.

חברת "אוריאל שי" משווקת מגוון מונים חשמליים איכותיים שיאפשרו לכם לעקוב אחר צריכת החשמל שלכם. לצפייה בקטלוג מוני החשמל שלנו, לחצו כאן.