מדידת מרחק איכותית באמצעות מד מרחק לייזר


מד מרחק לייזר שולח פולסים של אור לייזר למטרה ומודד את הזמן שלוקח להשתקפות לחזור. עיבוד מובנה מאפשר למכשיר להוסיף, לגרוע ולחשב שטחים ונפחים.

בהשוואה לסוגי מודדי מרחק מיושנים, אין תחרות. מד מרחק לייזר מנצח בכל פרמטר: מהירות, דיוק, בטיחות, נוחות ופונקציונליות. מכשירים אולטראסוניים מציעים הרבה מאותן תכונות אבל הם פחות מדויקים.

עקרונות בסיסיים

מד מרחק לייזר שולח פולס אור ממוקד עדין למטרה ומזהה את ההשתקפות. המונה מודד את הזמן בין שני האירועים הללו, וממיר אותו למרחק. הנוסחה פשוטה: מרחק = Ä (מהירות x זמן). אולם מהירות האור היא 300,000 ק"מ לשנייה, אז כדי לפתור הבדלים של (נניח) 1 ס"מ, מד המרחק חייב למדוד מרווחי זמן בסדר גודל של מיליארדיות השנייה. אבל אל דאגה - הטכנולוגיה מבוססת היטב ואמינה במיוחד.

מד מרחק אולטראסוני עובד על עיקרון דומה, אבל במקום אור הוא משתמש בסאונד גבוה במיוחד שאוזן אנושית אינה יכולה לשמוע.

למה להעדיף מד לייזר על פני מדידת מרחק באמצעות מטר?

  • מד מרחק לייזר מדויק בטווח של כמה מילימטרים והוא מיועד למדידת מרחקים גדולים יותר מזה שמטר יכול למדוד.

  • קו המדידה תמיד ישר וללא כיפוף או רפיון - כך אין סיכון לקריאת מרחק שגויה.

  • מד מרחק לייזר מהיר הרבה יותר - התוצאה מופיעה מיד על הצג. העבודה נעשית בשבריר מהזמן שייקח להשתמש במטר.

  • אתם לא צריכים ללכת הלוך ושוב, או להיעזר באדם נוסף שנמצא בצד השני. במד לייזר ניתן להשתמש בקלות ביד אחת.

  • עם תצוגה בעלת תאורה אחורית ונקודת הלייזר עצמה, ניתן להשתמש במד מרחק לייזר גם בתאורה גרועה יחסית.

  • אין צורך לדאוג ממכשולים על הקרקע, או אפילו מאלמנטים גדולים כגון צינורות או כבלים. אם יש קו ראייה למטרה שלך, ניתן לערוך את המדידה בקלות ובדיוק.

  • מאותה סיבה אפשר לבצע מדידה גם כלפי מעלה מבלי לטפס לתקרה או לראש המבנה, כך שלמד לייזר יש גם יתרונות בטיחותיים שימנעו מכם לעלות לגובה או על משטחים תלולים או לחים כדי להשיג מדידה.

  • משהו אחר שמטר פשוט לא יכול לעשות הוא לחשב אזור משתי מדידות אורך, או נפח. באמצעות מד מרחק לייזר ניתן לערוך מדידות מורכבות ולקבל תשובות בתוך שניות ללא מחברת ומחשבון.

  • תכונה נוספת הטבועה במד מרחק לייזר היא שהוא יכול לבצע מדידת  מרחק באופן רציף במצבים שבהם אם הייתם עושים זאת באמצעות מטר, הייתם צריכים למקם אותו מחדש שוב ושוב. אתם יכולים ללכת לאורך, לסמן שביל שהוא מרחק מינימלי מסוים מבניין. זהו עוד בונוס שיש לו ערך רב בסביבות מסוכנות.

    מד לייזר מול מד אולטרסוני

    על פניו, למד אולטרסוני יש הרבה מאותם יתרונות שמהם נהנה מד מרחק לייזר - פעולה של אדם אחד, אין צורך לגשת למטרה באופן אישי וכו'. אולם מד אולטרסוני הוא פחות מדויק באופן מהותי, כי צליל קשה הרבה יותר למיקוד מאשר אור לייזר. הדיוק הוא בדרך כלל כמה סנטימטרים, לעומת כמה מילימטרים כפי שמתקבל במדידה באמצעות מד לייזר.

    מכשירי מדידה אולטראסוניים עשויים להיות זולים יותר, אך חשוב לקחת בחשבון שהם עשויים להיות פחות מדוייקים, לכן עליכם להעריך את השימושים שלכם ואת התמורה שתרצו לקבל ביחס למחיר לפני שתבחרו מד מרחק.

    בחברת "אוריאל שי" תמצאו מגוון רחב של מכשירה מדידה לשלל סוגי המדידות והעבודות, בהם מדי מרחק מתקדמים ואיכותיים. מחפשים מד מרחק מקצועי איכותי? לחצו כאן ומצאו את המכשיר שמתאים עבורכם.