מהו גלאי עשן עצמאי ומהם היתרונות שלו?


גלאי אש עצמאיים (SFD) נועדו לתת התראה מוקדמת לדיירי המבנה כבר בשלב הראשוני של התלקחות אש, מה שמאפשר פינוי מהיר לפני שדרך המילוט הופכת לא בטוחה בגלל השפעות העשן והחום.

גלאי עשן עצמאיים פופולריים ברחבי העולם והוכחו כאמצעי חסכוני ביותר לצמצום נזקי אש. התקנה של גלאי עשן עצמאיים המופעלים על ידי סוללות, היא פשוטה. לכן בעלי הדירות והבתים יכולים להתקין אותם בעצמם ללא כישורי תחזוקה מיוחדים.

הטכנולוגיה של גלאי עשן עצמאיים מתפתחת במהירות ולכן מאמר זה אינו מכסה את כל הדרישות להתקנה ולתחזוקה שלהם. כדי להבטיח את האמינות והתקינות של גלאי העשן העצמאי שלכם, יש לעיין במדריך למשתמש אשר מתייחס להתקנה ולתחזוקה של המכשיר.

מהו גלאי עשן עצמאי?

גלאי אש עצמאי, פירושו התקנה עצמאית של גלאי עשן אשר מופעל באמצעות סוללות, כלומר זהו מכשיר אשר מיוצר, תוכנן ומשמש למטרה של גילוי, ומתן התראה (על ידי אזעקה קולית או אחרת) על שריפה.

בדרך כלל, גלאי עשן עצמאי הוא מכשיר בגודל כף היד המאופיין ברמת קול חזקה שמטרתה להזהיר את דיירי המקום על קיום שריפה או התלקחות אש. הגלאי מופעל באמצעות סוללה, מורכב בעיקר מחיישן עשן או חום וכולל צליל אזעקה, סוללה וכפתור בדיקה ללא עזר אחר.

הרכב של גלאי עשן עצמאי טיפוסי

מחוון LED המציין את מצב המכשיר

לחצן בדיקה שנועד להקל על המשתמשים בבדיקת המכשיר מעת לעת

סוג סוללה

ניתנת להחלפה: עם אורך חיים של שנה או יותר. כאשר נדרת החלפת הסוללה, יש להחליפה בסוללה מסוג 9V או AA.

לא ניתן להחלפה: המכשיר מסופק עם סוללת ליתיום אטומה עם אורך חיים של 10 שנים.

צליל אזעקה

פלט אזעקה של לפחות 80 (dB (A ומעלה, נמדד במרחק של שלושה מטרים מהמכשיר.

חיישן עשן או חום

שני חיישנים נפוצים הם חיישן עשן וחיישן חום. חיישן עשן יכול להגיע בשני סוגים: סוג פוטואלקטרי וסוג יינון.

לוחית בסיס

לוחית בסיס ניתנת להסרה קלה והרכבה לתקרה או לקירות.

גלאי עשן עצמאי לעומת מערכת לגילוי עשן - האם יש הבדל?

לעיתים קרובות אפשר לשמוע שימוש במונחים "אזעקת עשן" או "מערכת לגילוי עשן". על אף שמדובר במוצרים בעלי מטרה משותפת, ישנם מספר הבדלים בין השניים.

אזעקת עשן היא גלאי עשן עצמאי שמספק מספר פעולות במכשיר אחד. הגלאי חש את תוצרי הבעירה (עשן) ומשמיע אזעקה קולית ולעיתים חזותית. אזעקות עשן משמשות לרוב בסביבות מגורים. ובקיצור - גלאי עשן עצמאי מזהה עשן ומשמיע אזעקה.

מערכת לגילוי עשן היא מכשיר חישה בלבד. הגלאי במערכת חש את תוצרי הבעירה (עשן) ושולח אות למערכת אזעקת האש של הבניין להפעלת אזעקה ולעיתים גם התראה ויזואלית. גלאי עשן חייבים להיות מחוברים למערכת אזעקת אש של בניין ואינם יחידה עצמאית. במילים פשוטות - מערכת לגילוי עשן חשה הימצאות של עשן

בלבד וחייבת להיות מחוברת לבקרת מערכת אזעקת אש.

איך לרכוש נכון גלאי עשן עצמאי?

רכישת גלאי עשן עצמאי אמין ויעיל היא הצעד הראשון לשמירה על בטיחות האש בבית או בעסק שלכם. להבטחת איכות, רצוי לרכוש גלאי עשן עצמאיים רק מחנויות מקצועיות ובעלות מוניטין מצוין.

באתר של חברת אוריאל שי, תוכלו למצוא מגוון גלאי עשן עצמאיים איכותיים ואמינים במיוחד. מלבד גלאי עשן, באתר תמצאו מגוון אביזרי חשמל מתקדמים של החברות המובילות בעולם, המשמשים בשלל שימושים ויישומים.

לרכישת מוצרינו, היכנסו לחנות באתר.