מדוע חשוב להתקין מגן ברקים מומלץ לבניינים?


הפוטנציאל לנזקי ברקים יכול להוות דאגה גדולה עבור בעלי ומנהלי בניינים. ברחבי העולם מתרחשות אלפי פציעות מדי שנה כתוצאה מפגיעות ברקים והנחשולים החשמליים הבאים אחריהם. לכן חיוני שבעלי בניינים יתקינו מגני ברקים כדי להימנע מסכנת חיים וכדי לשמור על תקינות המבנה והציוד שנמצא בו.

מהי מערכת הגנה מפני ברקים?

מערכות הגנה מפני ברקים משמשות כדי למנוע או לצמצם נזקי ברקים למבנים. הם מגנים על הרכיבים החשמליים הפנימיים של בניין, ומסייעים במניעת שריפות או התחשמלות. הגנת ברקים מגיעה בצורה של מוביל ברק, בדרך כלל מוט מתכת, המותקן על בניין כדי להגן עליו מפני פגיעות ברק. המערכת מיירטת פגיעה כך שאם ברק פוגע בבניין, המוט ייפגע ראשון, מה שיגרום לזרם החשמלי לעבור דרך חוט, הישר אל הקרקע בבטחה.

בגלל רמות האנרגיה והזרם הגבוהות הקשורות לברק, מערכת הגנה מפני ברקים לעולם לא יכולה להבטיח בטיחות מלאה מפני פגיעות ברקים והשפעתן. במערכת הגנה מפני ברקים, הזרם יתחלק כדי לעקוב אחר כל נתיב מוליך לאדמה, אך אפילו הזרם המחולק עלול לגרום לנזק. נחשולים חשמליים משניים אלה עדיין עלולים לגרום לשריפה, לפיצוץ לבנים, אבן או בטון, או לפגיעה באנשים שנמצאים בתוך הבניין.

מדוע צריך מערכת הגנה מפני ברקים?

אם אתם בעלי בניין או מנהלים בניין או מבנה גבוה, תופתעו לגלות עד כמה הבניין שלכם בסיכון מפגיעת ברק. מבנים מסוימים נמצאים בסיכון גבוה יותר להיפגע מברק מאחרים. כדי לחשב את הסיכון למבנה, נסתכל על גודל הבניין, גובהו ומספר מכות הברקים בשנה באזור. לכן, בניין קטן יהיה בסיכון נמוך יותר להיפגע מאשר בבניין גדול. באזור עם צפיפות גבוהה של הופעת ברקים יש סיכוי גבוה יותר לפגיעת ברק בבניין מאשר באזור עם צפיפות נמוכה של הופעת ברקים.

יישום של שיטות הגנה מפני ברקים יעזור להגן על הבניין שלכם מפני נזקי ברקים ולשמור על חיי אדם. נזק שנגרם על ידי ברק יכול להוביל להשבתת ציוד, להחלפת ציוד יקר ערך ולהפרעה בתפוקה של פעילות הבניין, העובדים והעסק כולו. על ידי התקנת מגיני מתח, תהנו מיתרונות כלכליים ושימושיים עבורכם ועבור דיירי הבניין ותפחיתו באופן משמעותי סיכון לפגיעה בחיי אדם עקב מכת ברק והשלכותיה.

כיצד פועלת מערכת הגנה מפני ברקים?

פגיעת ברק יכולה לעלות על 100 מיליון וולט אמפר. כל עצם מקורקע המספק נתיב לכדור הארץ יפלוט כלפי מעלה 'סטרימרים חיוביים' או מטען חשמלי. אלה יוצרים ערוץ של אוויר פלזמה עבור הזרמים האדירים כלפי מטה של ​​פגיעת ברק.

זרמי המתח הגבוה ממכת ברק יעברו תמיד את הנתיב של ההתנגדות המינימלית לאדמה. מערכת הגנה מפני ברק יכולה להגן על מבנה מפני נזקים הנגרמים מפגיעת ברק על ידי מתן נתיב בעל התנגדות נמוכה אל הקרקע כדי שהברק יוכל לעקוב אחריו ולהתפזר באדמה.

מגן ברקים אינו מושך ברק ואינו יכול להפיג ברק - הוא פשוט מספק הגנה מפני אש ונזקים מבניים על ידי מניעת מעבר ברק דרך חומרי הבניין עצמם. הבניינים שנמצאים בסיכון הגבוה ביותר הם בניינים בגובה רב, על ראשי גבעות או גבעות, במקומות מבודדים ובמגדלים גבוהים.

סכנות של פגיעת ברק

בהיעדר מגן ברקים מומלץ, פגיעת ברק עשויה להשתמש בכל מוליך כנתיב להגיע לאדמה, שיכול לכלול כבלי טלפון, כבלי חשמל, שירותים כגון צינורות מים או גז, או המבנה עצמו אם הוא בעל מסגרת פלדה.

חלק מהסכנות העיקריות שגורמות פגיעת ברק לבניינים כוללים:

  • שריפה הנגרמת על ידי ברק המצית חומרים דליקים או התחממות יתר של חיווט חשמלי.

  • הבזקי צד, כאשר ברק קופץ באוויר כדי להגיע למוליך עם הארקה טובה יותר.

  • רכיבי הבניין עלולים להינזק מגלי הלם נפיצים, זכוכית מנופצת, בטון, טיח ואריחים.

  • כל מכשיר חשמלי המחובר למעגל עלול להינזק באופן קשה ולהיות מושבת למשך זמן רב.

  • חומרים מסוימים יכולים להגיע להינמס או להתלקח.

  מגן ברקים הוא פרט חיוני בכל בניין. לרכישת מגן ברק איכותי לבניין, לחצו כאן.