מחפשים מכשיר מדידה איכותי? הכירו את מכשירי המדידה של חברת weidmuller israel



בתחום האלקטרוניקה והחשמל, לצורך מדידת חשמל הזורם דרך כבלי חשמל או כל מתקן חשמלי, חשמלאים משתמשים במכשירי מדידה חשמליים. בהתאם למשתנה אותו הם רוצים לכמת, עומדים לרשותם כלים שעוזרים להם במשימתם. מכשיר מדידה מהווה את אחד הכלים החשובים ביותר לחשמלאי מקצועי או חובב ויש לו כמה יתרונות בולטים. עם זאת, קיימים בשוק סוגים רבים של מכשירי מדידה וחשוב לבחור את המכשיר המתאים ביותר לצרכיכם המיוצר על ידי חברה איכותית בתחום.

כדי לבחור את המכשיר האידיאלי עבורכם, קבלו מדריך קצת על מכשירי מדידה.

מהן יחידות המדידה השונות במכשירים למדידת חשמל?

חשמל הוא אנרגיה שניתן לכמת באמצעות מדידה חשמלית. בתחום החשמל והאלקטרוניקה המדידה החשמלית מאפשרת למדוד מספר משתנים: מתח, זרם, הספק, אנרגיה והתנגדות חשמלית. זרם חשמלי נוצר כאשר מטענים שליליים נעים הודות לאלקטרונים. תנועת המטענים השליליים הנישאים על ידי אלקטרונים יוצרת זרם חשמלי.

המתח החשמלי

המתח החשמלי משמש לכימות הפוטנציאל החשמלי הכלול במוליך החשמלי. כדי לקבוע את המתח החשמלי, יחידת המדידה המשמשת היא וולט (V). מד המתח נדרש כדי למדוד ביעילות את המתח החשמלי.

עוצמת החשמל

מיוצג על ידי הסמל A, העוצמה החשמלית מוערכת עם האמפר. העוצמה חלה על זרימת האלקטרונים בזרם החשמלי. כדי להסביר טוב יותר את עוצמת הזרם החשמלי, לעתים קרובות משווים אותו לקצב זרימת המים בצינור כאשר ברז המים פתוח. בעזרת משתנה מדידה זה, ניתן לקבוע את המהירות שבה מסתובבים אלקטרונים במעגל חשמלי. כדי למדוד את העוצמה, החשמלאי משתמש במד זרם.

הכח

הוא מוערך בוואט (W) והוא חל על זרם ומתח.

האנרגיה

נמדדת בדרך כלל בערך קילוואט, אנרגיה היא ההספק שמשתמשים בו לאורך תקופה. עם אנרגיה אנו מעריכים את צריכת החשמל.

ההתנגדות החשמלית

כאן נמדדת יכולתו של חומר להתנגד למחזור החשמל. בתוך מעגל חשמלי, ההתנגדות החשמלית משמשת להפיכת אנרגיה חשמלית לצורה אחרת של אנרגיה. המולטימטר משמש למדידת ההתנגדות של הזרם החשמלי ויחידת המדידה שלו היא אוהם (Ω).

התדירות

לגבי זרם חילופין, התדירות תואמת למספר הנסיעות הלוך ושוב שהחשמל עושה כשהוא זורם דרך מוליכים. יחידת המדידה שלו מבוטאת בהרץ.

השדה החשמלי

השדה החשמלי הוא הכוח המושך או מסיר מטענים חשמליים אחרים. משתנה זה מתאים לכוח הנפלט סביבו על ידי חומר בזמן שהחשמל אינו זורם והוא נמצא במתח. יחידת המדידה שלו היא הוולטמטר (V/m).

מכשירי מדידה חשמליים

מדידות חשמל משמשות כדי לגלות פרמטרים שונים של אנרגיה שאתם עלולים להיתקל בהם במהלך התקנות החשמל. כדי לקבוע את המדידה החשמלית, ישנם מכשירי מדידה רבים זמינים. הנה כמה מכשירים שאפשר למצוא בארגז הכלים של חשמלאים מקצועיים:

מולטימטר

בנוסף למספר מדידות ספציפיות למכשיר, המולטימטר יכול לשמש כדי לכמת מספר משתנים. מכשיר זה משמש למדידת מתח, התנגדות, עוצמה והמשכיות. בנוסף, הוא מציע מספר וריאציות של מכשירים: מולטימטר אנלוגי, ומולטימטר דיגיטלי. כדי לקרוא את המדידה על מולטימטר אנלוגי, יש להסתמך על סידור המחוגים על החוגה. בזמן שבמולטימטר דיגיטלי, הערכים מופיעים בתצוגה דיגיטלית.

צבת זרם

הוא משמש למדידת עוצמת הזרם הזורם דרך המוליכים החשמליים השונים. השימוש בו פשוט, עם צביטה על המוליך, קל לקבוע את עוצמת הזרם החשמלי. ישנם שני סוגים של צבתי זרם: צבתי לסת קשיחים וצבתי לסת גמישים. עם צבת לסת גמישה, המדידה נעשית במיוחד על זרם חילופין. עם צבת לסת קשיחה, המדידה מתבצעת על זרם חילופין וישר.

מד זרם

זהו מכשיר המשמש למדידת העוצמה החשמלית בתוך מעגל חשמלי. ישנם מספר סוגים של מדי זרם, כלומר מד זרם דיגיטלי ומד זרם אנלוגי. מד זרם אנלוגי מעריך את הערך הממוצע של הזרם הזורם במעגל חשמלי. מד הזרם הדיגיטלי מעריך בוולט את המתח שמתממש במהלך שאנט (זו ההתנגדות של הזרם).

בחברת אוריאל שי תוכלו למצוא מגוון מוצרים ומכשירי מדידה איכותיים של weidmuller israel. היכנסו לבחור את המכשירים המתאימים ביותר לצרכיכם.