חובה שיהיו בתיק של כל איש מקצוע: כלי עבודה לחשמלאים


עבודות שונות בתחום החשמל, מצריכות שימוש בכלי עבודה שונים שיהיו מוכנים לשליפה מהירה מארגז הכלים. המפתח לעבודה יעילה הוא הצטיידות בכלים הנכונים, תוך שמירה על סדר וארגון 

עבודתם של החשמלאים היא אחת המורכבות שיש, כאשר כל משימה, תיקון או הרכבה, מצריכים שימוש בציוד לעבודות בחשמל, ובו שלל כלים שונים, כאשר כל אחד מהם משמש צורך אחר.

עבודתו של החשמלאי אינה מסתכמת בטיפול במערכת החשמל עצמה, אלא במקרים רבים גם דורשת התייחסות לשאר הסביבה בה מצויה מערכת החשמל, לרבות קירות, צינורות ועוד, ולכן תמצאו לא פעם כלי עבודה לחשמלאים שבכלל הכרתם מתחומים אחרים. מברגים, כלי מדידה, סכינים, מסורים ועוד, המשרתים אנשי מקצוע שונים או אפילו שמורים אצל הנדימנים חובבים בתיק כלי העבודה.

כלי העבודה שהם חובה בכל תיק של חשמלאי מקצועי

בין כלי העבודה הרבים שתוכלו למצוא ברשתות המתמחות בציוד לעבודות בחשמל, תמצאו המון אופציות, חלקן הכרחיות וחלקן פחות. הכנו עבורכם רשימה של הכלים שהם "מאסט" בכל תיק של חשמלאי מקצועי:

קודם כל הארגז עצמו

רגע לפני שניגע בכלים ההכרחיים עבור חשמלאים, חשוב להתעכב על הארגז עצמו. ארגז הכלים הזה עומד להכיל לא מעט פריטים, חלקם גדולים וחלקם קטנטנים. המפתח לעבודה יעילה ומקצועית הוא קודם כל הסדר והארגון שתשליטו בו. ניתן להשתמש בארגוניות ייעודיות שיסייעו בחלוקה המסודרת, ובשליפה המהירה של כל כלי נחוץ בכל עת. במידה ויש ברשותכם עודף כלים, ניתן להוסיף עוד ארגזים בהתאם לצורך, או לחילופין, לצמצם את כמות הכלים למינימום, ובשאיפה לארגז אחד, ולהחזיק את הכלים הגדולים, כמו מקדחה - לחוד. סדר וארגון יובילו הן לעבודה יעילה ומהירה והן ולשליטה שלכם על מלאי הכלים שלכם, תוך שימת לב ערנית במקרה שפריט כזה או אחר חסרים לכם ויש להצטייד בחדש. 

החלוקה המקובלת: כלי עבודה חשמליים וכלים ידניים

ת כלי העבודה של החשמלאי נהוג לחלק לשתי קטגוריות עיקריות: ידניים או חשמליים.

כלי העבודה החשמליים הפופולריים הם מקדחות, מברגות ועוד. את כלי העבודה הידניים קשה למנות, מאחר והם כה רבים ומגוונים.

המוכרים שבין כלי העבודה הידניים הם לוחצי נעלי כבל ידניים, לוחצי סופיות חוט בגדלים שונים, לוחצי נעלי כבל מבודדות, לוחצי מחברי קואקס, חותכי כבל ידניים, קטרים שונים, פליירים מבודדים, טסטרים, מכשירי מדידה שונים, מברגים מסוגים שונים כמו מברגים מבודדים, מברגים לא מבודדים, חותכי מסילות, ציוד לכיפוף חיתוך וניקוב פסי צבירה, ציוד מדידה - כמו מכשירים לבדיקת הארקות וממסרי פחת מגר ועוד ועוד.

כיצד תדעו אילו כלי עבודה נחוצים ספציפית עבורכם?

הרשימה שלמעלה, היא רק קצה היריעה של כלי העבודה הדרושים לחשמלאים, וישנם עוד אינספור כלים שניתן למצוא ברשתות המתמחות, ובכל אחד מהם - למישהו יש צורך. אם אתם חשמלאים בתחילת דרככם, עומס כלי העבודה הזה עלול לבלבל אתכם, כאשר אין לכם מושג לאילו מהם באמת תזדקקו בפועל. העניין הוא, כמו בכל תחום ומקצוע, שהניסיון מביא איתו את הידע הנדרש ועם הזמן, ככל הנראה, תראו ותיווכחו בעצמכם לאילו עבודות אתם נדרשים ואילו כלי עבודה ישרתו אתכם באופן המדויק והמתאים ביותר. תחום החשמל הוא ורסטילי למדי, וסביר להניח שעם הזמן תבינו בדיוק לאיזה תת-תחום אתם מתברגים. ההמלצה היא להצטייד בתור התחלה בפריטים הבסיסיים ביותר, ובהמשך להצטייד בעוד כלים לפי הצורך, ואף להפטר מכלים שאתם לא באמת עושים בהם שימוש, וסתם מעמיסים על תיק כלי העבודה.