מכשירים משולבים - כלי מדידה הכרחיים עבור כל חשמלאי


עבודתם של החשמלאים כרוכה בסיכונים גבוהים מאוד, ותוך שהם נדרשים להבטיח את תקינות המכשירים אותם הם מתקינים או מתקנים, עליהם לדאוג קודם כל לבטיחות שלהם עצמם וכמובן לבטיחות הסביבה והאנשים שעומדים לעשות שימוש במכשירי החשמל או במערכות החשמל עליהם הם עובדים.

על כן, עבודתם דורשת אחריות, זהירות ודיוק מירבי, ומה שמסייע להם לעשטת זאת באופן הטוב ביותר, הוא ציוד העבודה שלהם, ובמיוחד כלי מדידה שונים שמספקים חיוויים שונים לגבי המצב בשטח, וביכולתם לאותת לאנשי המקצוע העוסקים בחשמל - האם הסביבה והמכשיר תקינים ובטוחים לשימוש. 

הפעולה הראשונה אותה נדרשים החשמלאים לעשות כאשר הם מגיעים לשטח, הרבה לפני שהם מתחילים לעבוד, היא קודם כל לבדוק את תקינות ציוד הבטיחות איתו הגיעו, לרבות ציוד המגן שלהם, דוגמאת כפפות בידוד, קסדות ועוד עזרים שנועדו להגן על החשמלאי עצמו. על העובדים בחשמל לוודא שכל פריטי הלבוש והמגן אטומים ומבודדים, שאין בהם קרעים או סדקים, אחרת אין בהם תועלת והעבודה נותרת מסוכנת עבורם ממש באותה המידה שהיתה לולא השתמשו בהן. במקרה שפריט מהציוד הזה אינו תקין, אסור להם להתחיל בעבודה מאחר והם מציבים עצמם בסיכון פיזי גבוה.

התפקיד החשוב של כלי מדידה לעבודות בחשמל

בשלב הבא, על החשמלאים לערוך בדיקות מקדימות של מערכות החשמל עליהן הם עומדים לבצע את התיקונים, ההתקנות או עבודות אחרות, ולוודא שהן תקינות והטיפול בהן אינו כרוך בסיכון להתחשמלות. עבור אלו פותחו כלי מדידה משוכללים ומתקדמים, וביניהם גם מכשירים משולבים, שלמעשה מציעים מספר פונקציות של בדיקה ומדידה בתוך מכשיר אחד.

כלי מדידה שונים נועדו למטרות שונות, כאשר מה שמשותף לכולם הוא הצורך לבחון את מערכות החשמל, להעריך את מצבן ואת תקינותן הכללית. ישנם כלי מדידה לבדיקת מתח והתנגדות, וישנם כאלה הבודקים פרמטרים אחרים, שחשיבותם לא פוחתת, כמו בדיקת תקינות המערכות, שעשויה להעיד על תפקודן בהמשך, וגם לסייע לחשמלאי לאתר את הבעיה הספציפית במערכת.

ממש כמו שממליצים לנו לאבחן בעיות רפואיות כמה שיותר מוקדם, כך גם בעיות בחשמל שיאותרו בהקדם האפשרי - ייפתרו על הצד הטוב ביותר. בעזרת מכשירי מדידה יעילים, ניתן כאמור לאבחן ולאתר בעיות באופן מהיר ומדויק. ברגע שיודעים איפה נמצאת הבעיה, קל יותר להגיע לפתרון.

אמנם מדובר במכונות ולא בגוף האדם, אך גם מערכות חשמל זקוקות לבדיקות קבועות ומעקבים שיוכיחו את תקינותן. כלי מדידה בהם חשמלאים עושים שימוש, מסייעים לניטור קבוע של הסטטוס של מערכות החשמל, ובכך מסייעים גם במניעת תקלות שעלולות להיווצר. 

עוד יתרון משמעותי העולה מהקפדה על בדיקות תקופתיות באמצעות מכשירי מדידה, הוא מניעה של בזבוז חשמל. מערכת או מכשיר שאינו תקינים, אינם פועלים ביעילות האופטימלית, ולעתים אף  פועלים לשווא, בזמן שהם צורכים כמות רבה של חשמל, זאת מבלי שיתפקדו כראוי. ביכולתם של כלי מדידה שונים לעבודות בחשמל, לתת חיווי על מערכת שאינה פועלת ביעילות, ולתרום לזיהוי מהיר שיסייע גם לטיפול מהיר ובחיסכון בהוצאות על חשמל שפעל לחינם.

רוכשים ציוד לעבודות בחשמל? אל תתפשרו על איכות

עבודות חשמל הן לא צחוק, והשקעה בציוד הבטיחות ובכלי המדידה היא בגדר חובה. התקנים בתחום הם מחמירים ביותר, ובצדק, ואם אתם עומדים לרכוש ציוד שכזה, דאגו שזה יהיה מספק מורשה ואמין, שיציע לכם את הציוד האיכותי ביותר.