מדפסת סימון מוצרים

עולם התעשייה עובר כל הזמן שינויים ובעיקר שדרוגים. יש כל הזמן פעולות שונות והמצאות חדשות שאמורות לזרז תהליכי ייצור, לפשט תהליכי מכירה ולהפוך את עולם המסחר למהיר יותר ופרודוקטיבי יותר. אנחנו חיים בעידן בו הכול צריך להיות מהיר ואוטומטי וזמן שווה כסף, ולכל חיזוק למערכות הייצור יש השלכות כלכליות.

פעם, מוצרים לא היו מסומנים בצורה מסודרת. כל מוצר שהיה יוצא מעסק כלשהוא, עובר ידיים או נמכר, היה צריך להירשם בצורה ידנית. זה היה הופך את הכול למסורבל יותר, למורכב יותר ולרווחי פחות אך היום סימון המוצרים הוא דיגיטלי ומחובר למערכות מיחשוב שמקבלות את כל הנתונים.

סימון אריזות בברקוד

הברקודים נכנסו לחיינו בסערה כבר לפני לא מעט שנים. כל מוצר היום חייב תיעוד ממוחשב ואין דרך פשוטה יותר מאשר לעשות את זה באמצעות סימון האריזות בברקוד. הוא מסייע לתכנן את המלאי, לדעת כמה יש ומה צריך להזמין, הוא מאפשר דיוק במספרים הנצרכים, וכשמוצר עובר הלאה הוא נגרע מהמלאי.

סימון אריזות בברקוד מצמצם משמעותית את זמן קליטת המוצרים ברשתות השיווק השונות. הוא מאפשר לרשום את מספר המוצר כמו גם כמות היחידות באריזה, מאפשר שינוע מהיר יותר של סחורה וניהול מדויק יותר של מחסנים.

בשביל לסמן אריזות בברקוד כמו גם בשביל לסמן מוצרים ללא ברקוד, צריך מדפסת סימון מוצרים איכותית, מתקדמת וכזו שיכולה לבצע את העבודה על הצד הטוב ביותר. אבל לפני שניגע בדברים החשובים שצריך לוודא לפני שקונים מדפסת כזו, נתעכב עוד על סימון אריזות בברקודים ומה היתרונות של סימון כזה.

יתרונות

  • שינוע מהיר יותר – פעם לסחורה היה מספר שהיה נכתב עליה בצורה עוקבת. זה לא היה קורה דיגיטלית מה שאומר שכל מוצר או כל אריזה שהיו יוצאים ממפעל או ממחסן, היו צריכים להירשם. זה היה מעכב משמעותית את זמן ההוצאה של הסחורה מהמפעל או מהמחסן והיה דורש בן אדם שיעמוד וירשום כל מוצר ומוצר שיוצא מה שהיה בעל השלכות כלכליות (זמן ותשלום שכר למי שמבצע את העבודה) היום, סימון מוצרים בצורה מקצועית מאפשר לעשות את זה במהירות. כך גם בקליטה של אותם מוצרים ברשתות השיווק ובחנויות. צריך להעביר אותם פעם אחת במחשב ויודעים כל הזמן כמה יש ומה יש במלאי.
  • ספירת מלאי – ספירת מלאי הוא משהו שכל מפעל, עסק או מחסן חייבים לעשות. זו עבודה סיזיפית שדורשת גם עצירה של העבודה כדי למנוע בלגן ובלבול, אך אם יש ברקודים לכל המוצרים, אם יודעים בזמן אמת כמה יש כל הזמן, זה הרבה יותר פשוט. זמן ספירת המלאי מתקצר משמעותית והדיוק רב יותר.
  • מעקב ואיתור – מתי בפעם האחרונה שמעתם בתקשורת על ריקול של מוצר כזה או אחר? בשנים האחרונות שומעים כל הזמן. אין מה לעשות, כשייצור הוא בכמויות אדירות, כשהביקושים רק הולכים וגוברים יש גם טעויות ותקלות ולפעמים הם קריטיות לתיקון. כך לדוגמא יש חברות בענף המזון שקוראות להשמיד מוצרים שונים לאחר שהתגלתה איזו שהיא בעיה בריאותית בפס הייצור. צריך כמה שיותר מהר להגיע לכל המוצרים שחשודים כבעייתיים ופעם זה היה כמעט בלתי אפשרי. היום בגלל שיש ברקודים לכל המוצרים והאריזות, היום בגלל שהכול כבר מזומן רגע אחרי הייצור, קל מאוד לדעת מה נמצא איפה. כך לדוגמא אם מפעל מכר לרשת מזון מסוימת מוצר שצריך להיות מושמד, בזכות התיעוד הממוחשב היא תדע מהר מאוד באילו סניפים הוא נמצא ותשמיד אותו.

החוק החדש לסימון מוצרי מזון

עד לא מזמן, סימון מוצרי מזון בכל מה שקשור לתכולת האריזה היה די מינימלי. אך העולם מתקדם גם בריאותית והיום הצרכנים רוצים לדעת מה הם קונים, להשוות בין מוצרים שונים בכל מה שנוגע לבריאות, לדעת מה שומני יותר או פחות ומה מזמין יותר או פחות. ב-1.1.20 ייכנס לתוקף החוק החדש לסימון מוצרי מזון, סימון כזה שיתריע בפני הצרכנים על כמות גבוהה של שומן, סוכר ומרכיבים אחרים. זו עוד דוגמא לשימוש במדפסת סימון מוצרים, מדפסת שבה אפשר לעשות שימוש לסימונים שונים.

על אריזות המזון יסומנו בין הייתר מידע שמכיל את שם המוצר, מהו הרכב המזון, מי הוא היצרן ומי היא החברה המשווקת אותו, מהם תאריכי הייצור והתפוגה של המוצר, סימונים תזונתיים שונים, הוראות הובלה, הוראות אחסון וכמובן, מידע על כשרות.

כשיש מדפסת לסימון מוצרים, הסימון הופך למהיר ויעיל. קובעים פרמטרים שיודפסו עבור מוצר מסוים, מדפיסים ומדביקים.

ממי כדאי לקנות מדפסת כזו?

אם אתם מחפשים מדפסת סימון מוצרים אתם בטח מבינים את החשיבות של בחירה נכונה במדפסת אמינה. אתם לא רוצים אחת שתעשה בעיות או שלא תבצע את העבודה שלה כמו שצריך, אתם לא רוצים מדפסת שתתקע לכם ותעכב את הייצור, השינוע או השיווק של הסחורה שאצלכם. אתם צריכים לבחור מדפסת לסימון מוצרים באיכות גבוהה, כזו שתספק עבודה לא פחות ממעולה.

איך עושים את זה? קודם כל בוחרים בחברה שמוכרת מדפסות כאלו עם ניסיון. חברה עם רזומה עשיר ובעיקר כזו שנותנת אחריות על המוצרים שהיא מוכרת. זו חברה שצריכה להיות אמינה וכמובן עם מחירים אטרקטיביים, אבל יש משהו שחשוב אולי יותר מהכול.

מהו? שירות התיקונים והלקוחות כמובן. מדפסת כזו בעסק לא יכולה להיות מושבתת יותר מידי זמן. אם יש לכם בעיה עם מדפסת כזו אתם צריכים תיקון מהיר שלה. אתם צריכים לבחור חברה שמבטיחה לכם שירות לקוחות לא פחות ממצוין.