שטלבנד\סטלבנד\סרט משיכה – הדרך הקלה ביותר להשחלת סיבים אופטיים

עבודתו של החשמלאי היא עבודה מורכבת, עבודה שדורשת לא מעט יכולת פיזית וכמובן יידע רב אך גם לא מעט רכיבים שהוא צריך לדעת לעשות בהם שימוש. חלק מהרכיבים הללו גדולים וחזקים וחלק מהם קטנים ומצריכים עבודה מוטורית עדינה, וכולם בסופו של דבר משמשים למטרה אחת – לבצע את העבודה על מערכת החשמל, להתקין אותה, להשמיש אותה, לתקן אותה או לשנות אותה. כלי העבודה של החשמלאי לא מתחילים ונגמרים בטסטר ובמברגה אלא בהרבה יותר מזה. אחד מאותם כלי עבודה אשר משמשים את החשמלאי הוא הסטלבנד שהינו חוט משיכה שמשמש לניווט חיווט חדש.

התקנת חיווט חדש

אם אתם בונים בית מן הסתם אין לכם יותר מידי ידע או ניסיון בתחומים שונים ובטח לא בתחום החשמל. אתם מקבלים מוצר מוגמר מה שאומר בית עם מערכת חשמל שמגיעה לכל מקום דרוש בו, ואתם לא יודעים מה הוביל לכך שהמערכת תעבוד. התקנת בית היא פרויקט מורכב, פרויקט שמצריך לא מעט כאב ראש וגם כולל הוצאות כבדות, וכמובן, תכנון מפורט של הבית וחלק מהתכנון הזה הוא איפה יעברו חוטי החשמל. לאחר שיש את התכנון, צריך לבצע את העבודה הפועל מה שעושה החשמלאי, ובין השאר הוא משחיל חוטי חשמל דרך קירות וצנרת חשמל ובכדי שהוא יוכל לפרוס את רשת החשמל בבית, הוא חייב את הסטלבנד שהינו חוט השחלה

מהו הסטלבנד?

הסטלבנד הוא חוט משיכה או בשמו השני חוט השחלה, והוא משמש אם כן לניווט של חוטי חשמל וסיבים אופטיים דרך צנרת וקירות. החוט עצמו מורכב מחוטי פלדה קפיציים אך גמישים אשר מלופפים האחד סביב השני, וכשמשחילים בזהירות ניתן לנתב חוט דרך צינור קיים. בסופו של דבר המטרה היא שהחוטים יגיעו לשקע החשמל או לרשת המחשבים, והחוטים הללו מאפשרים את הניווט הזה בכל מקום. הבעיה העיקרית היא איפה שיש זוויות ישרות מה שאומר שמפגשים את קירות עם תקרות או עם רצפות.

המבנה של הסטלבנד

חוט ההשחלה הלא הוא הסטלבנד הוא קשיח מספיק בכדי שהוא יוכל לנוע לכיוון אליו רוצים שהוא ינוע, ובדרך כלל כשאין משהו שחוסם או אין זווית ישרה הוא יעבור בקלות. החוט הוא מחומרים שונים כמו ניילון, פיברגלס או פלדה והקצה שלו הוא בצורת לולאה או וו בכדי שהוא יוכל להיתפס כשרוצים כמו גם בשביל לקשור אליו את הכבל המיועד. חשוב שחוט ההשחלה יהיה מצד אחד דק מספיק כדי שהוא יוכל לעבור בקלות גם בצנרת צרה אך מצד שני, הוא צריך להיות גם חזק וקשיח על מנת שניתן יהיה לנתב אותו בקלות רבה. כשהוא לא בשימוש הוא מלופף סביב גליל פלסטיק בשביל לשמור על הצורה שלו ועל הקשיחות שלו אך גם על הגמישות שלו.

איפה אפשר להעביר את הסטלבנד?

הסטלבנד אם כן בעל עקומה טבעית והוא יכול בשל כך להידחף די בקלות אם הצורה שלו נשמרת, ואפשר להעביר אותו בלא מעט צנרות ומערכות. הוא יכול לעבור דרך צנרות של אוורור, הוא יכול לעבור דרך צנרות אינסטלציה, הוא יכול לעבור דרך צנרות חימום, דרך בידוד תרמי, דרך כבלים חשמליים ודרך מחסומי אש. יכול להיות גם מצב בו הוא התקבע בצנרת, ואם זה קורה אפשר להשחיל חוט אחר בצד השני ולמשוך אותו, זאת במידה כמובן שיש וו בקצה שיכול לתפוס.

אחד מיני רבים

חוט ההשחלה הלא הוא הסטלבנד, הינו כלי עבודה אחד של חשמלאים והוא אחד מיני רבים. יש לחשמלאים כלים גדולים וקטנים, משמעותיים יותר או פחות אבל מה שבטוח הוא שאי תקינות של אחד מהם עלול לגרום לקריסה של המערכת כולה. חלק מאותם כלי עבודה של חשמלאים הינם כלים לחיתוך כמו חותכי תיל או חותכי כבלים, מקלפי חוטים, חותכים של מסילות חיווט ותעלות, מקדחים מסוגים שונים, מקדחות ומברגות, פטישים ומברגים, ציוד בטיחות לעבודה עם גובה וכמובן, מכשירי בדיקה ומדידה שונים על מנת לוודא שהעבודה מתבצעת כמו שצריך, מכשירים כמו גלאי חוטי החשמל אשר נועד בשביל לוודא שאין מאחורי קיר חוט חשמל כלשהוא במידה ורוצים לקדוח, או שיש חוט במידה ורוצים להגיע לאחד ספציפי.

על איכות לא מתפשרים

לא משנה אם אתם חשמלאים ואתם מחפשים סטלבנד או שאתם צריכים כל רכיב אחר למערכת החשמל אותה אתם מתקינים או מתקנים, אסור לכם להתפשר על פחות מהאיכות הגבוהה ביותר. איכות גבוהה זה אומר חוזק ועוצמה, עמידות לאורך זמן וכמובן פידבקים חיוביים שתומכים בזה. חיסכון של כסף עכשיו עלול לעלות לכם ביוקר אחר כך, ולכן אתם לא צריכים לחסוך בזה, ולא כדאי שתעשו את זה.

חשוב גם לוודא שמדובר על מכשיר בטיחותי, מכשיר שעומד בכל התקנים הדרושים כזה שמאפשר עבודה בטוחה. גם בזה לא מתפשרים מכיוון שהתפשרות עלולה להוביל לאסון, ולכן צריך את הטוב ביותר והבטיחותי ביותר, וזה שעומד בתקנים הרלוונטיים.

בחירת החברה לרכישת ציוד לחשמלאים

אם אתם חשמלאים ואתם צריכים חברה מקצועית שתספק לכם את הרכיבים והמכשירים אותם אתם צריכים לעבודה השוטפת שלכם, אתם צריכים לוודא קודם כל אמינות. חברה אמינה היא חברה שאתם יכולים לסמוך עליה, חברה שככל הנראה תישאר איתכם שנים ארוכות. עם מכשירים לתחום החשמל אין מקום למשחקים ולהתפשרויות, וכדאי כמובן גם שתהיה אחריות על הרכיבים והמכשירים אותם אתם קונים. בסופו של דבר המלצות גם הן חשובות ואתם יכולים לדבר עם קולגות ולהבין מהם ממי כדאי וממי לא כדאי לקנות, וגם ברשת אפשר לקבל לא מעט אינפורמציה על כל חברה וחברה.