שעון אסטרונומי: כיצד הוא עובד ולמה הוא משמש?


שעון אסטרונומי הוא מכשיר ייחודי שמשמש בשלל יישומים פנימיים וחיצוניים, ביתיים ומסחריים. השעון מוכר בארץ בעיקר כ"שעון שבת" ומשמש אנשים דתיים ומסורתיים שרוצים להעביר את פעולות הכיבוי וההדלקה של מכשירי החשמל בביתם למצב אוטומטי החל מכניסת השבת ועד צאתה. לצד השימוש הזה, יש לשעון אסטרונומי שימושים נוספים ועיקרון העבודה שלו יוצא דופן.

הכירו את השעון האסטרונומי.

מהו שעון אסטרונומי?

השעון האסטרונומי הוא מכשיר שמחליף עומסים באופן אוטומטי לפי לוח זמנים שבועי או יומי קבוע מראש עם דיוק עדכני. התכונה האסטרונומית מספקת הגדרות של הפעלה וכיבוי כדי לבטל את הצורך בהתקנים נפרדים. בשימוש מסחרי הוא הוא משמש בעיקר לבקרת תאורת רחוב.

הטיימר פועל כל השנה ללא צורך בתחזוקה רציפה, עם מינימום עלויות תפעול וחיסכון מקסימלי באנרגיה חשמלית. באמצעותו ניתן לשלוט במכשירים במחזורי זמן קבועים או על בסיס תוכנית מוגדרת מראש. שעון אסטרונומי אינו כולל חיישנים אופטיים או ציוד חיצוני אחר. לאחר ההתקנה, הוא לא דורש פעולה או תחזוקה מיוחדים.

איך עובד שעון אסטרונומי?

פעולת השעון האסטרונומי לצרכי תאורה, מבוססת על שינויים בזמני השקיעה והזריחה לאורך השנה. בהתבסס על התאריך הנוכחי (שעון זמן אמת פנימי), חלק מהשעונים האסטרונומים יכולים לשנות באופן אוטומטי את הזמנים להפעלה או כיבוי.

השעון האסטרונומי מפחית את כמות ההתאמה הידנית הדרושה, ועל ידי ביצוע התאמות בזמן, ממזער שימוש מיותר.

שימוש חיצוני בשעון אסטרונומי

זיהום אטמוספרי הוא אחד הגורמים להפחתת רמת האור הסביבתי. משקעי אבק על הגשש החיצוני של מתג דמדומים מסורתי עלול לסכן את פעולת המכשיר, ולמנוע ממנו לכבות אוטומטית את מערכת התאורה המבוקרת בנוכחות אור חיצוני. ניתן לפתור בעיה זו על ידי התקנת שעון אסטרונומי השולט על מערכת התאורה החיצונית לפי זמני הזריחה והשקיעה.

יישומי שעונים אסטרונומיים

השעון האסטרונומי מעניק שליטה אידיאלית עבור תאורה חיצונית ופנימית, למשל עבור תחבורה ציבורית, תאורת גינה תאורת רחוב והפעלה כיבוי של תאורה פנימית ומוצרי חשמל שונים. פונקציית השעון האסטרונומי חוסכת באנרגיה על ידי ביצוע אוטומטי של התאמות יומיות לזמני הפעלה וכיבוי, כך שהתאורה מופעלת רק כאשר יש צורך בכך. הן הפונקציות האסטרונומיות והן התזמון מספקות אבטחה על ידי הפעלת תאורה אוטומטית כדי לגרום ליישומים השונים להיות עם תאורה נוחה ומזמינה.

שימושים שונים בשעון אסטרונומי:

  • בקרת תאורת רחוב

  • HVAC

  • ציוד חימום, קירור ואוורור

  • משאבות

  • פינות חי וגני חיות

  • משקים

  • פארקים ומגרשים

  • תחבורה ציבורית 

  • הפעלה וכיבוי של מערכת החשמל בשבת

מהו שעון שבת?

שעון שבת הוא טיימר המתוכנת לפני כניסת השבת או חג לביצוע פעילויות אסורות בשבת מבלי לחלל את השבת. המכשיר פועל על טיימר המחובר למערכת חשמל ומתוכנת לפני כניסת השבת. שעון שבת מאפשר להפעיל ולכבות באופן אוטומטי וללא מגע יד, את התאורה בבית ובחצר ואת מכשירי החשמל השונים.

זו מכשיר חיוני במיוחד בכל בית דתי אשר מקפיד שלא להפעיל את החשמל בשבת. שעון שבת דיגיטלי פועל על פי העיקרון של שעון אסטרונומי ומספק מענה אוטומטי לכיבוי והפעלה של מערכת החשמל. 

שעונים אסטרונומים ואביזרי החשמל האיכותיים ביותר במקום אחד 

באתר של חברת "אוריאל שי" תוכלו למצוא מגוון שעונים אסטרונומיים ושעוני שבת איכותיים, שיענו על הצרכים שלכם הן בשימוש ביתי, הן בשימוש חיצוני והן בצרכים מסחריים. 

מחפשים את אביזרי החשמל המתאימים עבורכם? באתר שלנו תמצאו מגוון רחב של כתבות ומאמרים מקצועיים על שלל המוצרים והיישומים השונים.