סטלבנד חשמלי: מהם השימושים שלו וכיצד ניתן להעביר חוטי חשמל?


משיכת חוטי חשמל והעברתם ממקום למקום בתוך קירות ותקרות, עשויה להיות משימה לא פשוטה המצריכה שימוש בסטלבנד חשמלי המאפשר העברה ומשיכה של החוטים באופן בטוח, מסודר ויעיל.

מהי משיכת כבלים?

למרות שהמכניקה של משיכת כבלים יכולה להיות מורכבת למדי, ההגדרה בפועל של פעולה זו די מובנת מאליה. משיכת כבלים היא העברה של אורכי כבל ממקום למקום על מנת להתקין חיבור מסוג כלשהו בין אזורים שונים.

סוגי משיכת כבלים

לא כל פעולות משיכת הכבלים זהות זו לזו. ישנם מספר תהליכים שונים שניתן לתאר באמצעות הביטוי "משיכת כבלים". אלו ההבדלים ביניהם.

משיכת צינורות

בעת התקנה או חיווט מחדש של סוגים שונים של חוטים, כולל חוטי חשמל, חוטי רמקולים, כבלי טלפון או אינטרנט, לעתים קרובות יש צורך להעביר את החוטים החדשים דרך הצינור או הצינור הקיימים. לשם כך, עליכם למשוך את הכבל מנקודת כניסה דרך הצינור. ישנן דרכים שונות לעשות זאת, אך שימוש בסטלבנד מאובטח על מנת למנוע נזק לחוטים הוא בדרך כלל מקום טוב להתחיל בו.

התקנת כבלים

התקנת כבלים חדשים מעל תקרה דורשת סוג אחר של משיכת כבלים. הדרך הטובה ביותר להבטיח שתהליך משיכת הכבלים יעבור בצורה חלקה היא על ידי שימוש בכלים הנכונים, ובמקרה זה עשויה להיות נקודת גישה לכבלים. סטלבנד חשמלי מאפשר לקבלנים להעביר כבל בבטחה עד לתקרה מבלי לגרום לחיכוך מיותר או לאפשר לפסולת עודפת לברוח אל המתקן.

משיכת כבלים גדולה

פרויקטים הדורשים משיכת כבלים גדולים נפוצים במיוחד בפרויקטי בנייה חדשים. אלה עשויים לכלול צרורות של כבלים, צינור או מספר חומרים מאתגרים אחרים אך בדרך כלל אינם דורשים גישה לתקרה, מכיוון שהכבל מותקן בבניינים שטרם הושלמו.

כיצד מבוצעת השחלת כבלים באמצעות סטלבנד חשמלי?

את הסטלבנד יש להעביר דרך צנרת החשמל למקום בו קיימים כבר כבלים של חשמל או תקשורת או כאשר אין כבלים כלל. בסוף הכבל החדש מחברים את הלולאה לכבל החדש ומושכים בשנית עד שהכבל החדש מגיע לשקע. אז מנתקים את כבל מהלולאה של הסטלבנד ונוצר חיבור בין השקע לכבלים החדשים.

מהם המאפיינים של הסטלבנד?

סטלבנד הינו חוט השחלה המיוצר מניילון, פיברגלס או פלדה. הקצה שלו נראה כמו לולאה כדי שניתן יהיה למשוך באמצעותו, לכופף את הכבלים או לקשור אותם ללולאה במקרה הצורך. החיבור שנוצר בין הלולאה לכבל הינו חזק אך דק מספיק על מנת שיוכל להיכנס בקלות דרך הצינור מבלי להיתקע בעת ההשחלה וכדי שהכבל לא יתנתק במהלכה. הסטלבנד מלופף מסביב לגליל פלסטיק שנותן לו עקומה טבעית המאפשרת לו להידחף באמצעות דחיפות קלות של הגליל. במקרה בו הכבל נתקע בצנרת, ניתן למשוך אותו באמצעות השחלת חוט מהצד השני במידה וישנו קצה עם וו פתוח לאחד מהחוטים.

מהם השימושים הנפוצים בסטלבנד?

באמצעות חוט השחלה (סטלבנד) ניתן להעביר חוטי חשמל וכבלים דרך מערכות צנרת של אינסטלציה או מיזוג אוויר, דרך תקרות וקירות והן בתוך בידוד תרמי ומחסומי אש.

משיכת כבלים באמצעות סטלבנד חשמלי היא מיומנות חשובה עבור קבלני חשמל ועובדי תחזוקה אחרים. שימוש בכלים הנכונים יכול להקל בהרבה על התהליך ולמנוע נזק הן לכבל והן למבנה או למתקן.

על מנת למצוא את הסטלבנד המתאים ביותר עבורכם, היכנסו אתר שלנו ומצאו את הסטלבנד האידיאלי עבורכם. בחברת אוריאל שי תוכלו למצוא מגוון אביזרים ומכשירים שיסייעו לכם בביצוע עבודות חשמל שונות ומגוונות.