ציוד חשמל לחשמלאים

חשמלאי – לא עוד איש מקצוע

יש לא מעט אנשי מקצוע בתחומים שונים, אנשי מקצוע שעושים דברים נפלאים ומסייעים לנו להתנהל ביום יום שלנו. הם מבצעים התקנות ומתקנים תקלות, אבל בחלק גדול מהמקרים אם הם לא יעשו את עבודתם כמו שצריך, המקסימום שיכול להיות זה שתהיה לו עוגמת נפש על זה ששילמנו סתם. אבל חשמלאי הוא לא עוד איש מקצוע. חשמלאי עוסק בתחום שהוא לא רק מורכב מבחינה טכנית אלא גם תחום שנוגע לבטיחות שלנו. מערכת חשמלית צריכה להיות תקינה ואם היא לא, יכולות להיות לזה השלכות בטיחותיות חמורות. חשוב שהעבודה תתבצע בצורה מלאה.

איזה ציוד חשמל יש לחשמלאים?

אז הנה רשימה חלקית של ציוד חשמל לחשמלאים, ציוד שצריך להיות בטוח ואיכותי. זה יכול להיות ציוד בקרה והתראה, ציוד שעוקב אחר הפעילות החשמלית ומתריע כשיש צורך בכך בשביל הבטיחות ובשביל שניתן יהיה להתגבר על התקלה במהירות, יש לוחות חשמל ואביזרים ללוחות חשמל על מנת שיהיה מקום אחד אליו מתנקזת מערכת החשמל של המבנה, יש קופסאות חשמל, יש שקעים ומפצלים, יש אביזרי חשמל לתעשייה ויש כבלים וחוטים, צנרות חשמל ותעלות לחשמל. רשימת ציוד החשמל קצרה מלהכיל את כל מה שחשמלאי יכול וצריך לעבוד איתו, כי יש סוגים שונים של עבודות ובהיקפים שונים וכל סוג של עבודה מצריך סוג אחר של ציוד וכלים.

כלי עבודה לחשמלאים

ציוד חשמל איכותי ומתקדם כל חשמלאי צריך כמובן, אבל יש גם את כלי העבודה שבלעדיהם חשמלאי לא באמת יכול להתקין ולבדוק את כל אביזרי החשמל הללו. יש קודם כל את כלי העבודה האוניברסליים, אלו שכל איש מקצוע עושה בהם שימוש כמו סרטי מדידה, מברגים, ראצ'טים, סכינים יפניות, מברגים שטוחים ופיליפס, ועוד המון כלים אחרים. חשמלאי צריך לחתוך וצריך לשבור וצריך לעשות עוד המון פעולות שאנשי מקצוע אחרים עושים כי הוא צריך להגיע לכל מיני מקומות על מנת לפעול בהם (למשל, בתוך הקיר) אך מעבר לאלו יש גם כלי עבודה ספציפיים לחשמלאים והנה רשימה חלקית שלהם.

כלי עבודה ספציפיים לחשמלאים

כלי עבודה ספציפיים לחשמלאים כוללים כמובן גם כלים מבודדים כי מדובר הרי על חשמל. יש קטרים מבודדים ויש פלאיירים מבודדים, יש טסטרים ומברגים מבודדים ויש מקלפי חוטים וכבליל. יש לוחצי נעל כבל מבודדות או שלא מבודדות ויש לוחצי סופיות חוט ויש לוחצי נעלי כבל ידניים. יש ציוד לכיפוף פסי צבירה כמו גם חיתוך וניקוב שלהם, מקדחי כוס ומקדחים מדורגים, מערכות השחלה רגילות או מפיברגלס, יש מינוס לחצי אוטומט ועוד ציוד רב ספציפי לחשמלאים. כל חשמלאי יצטרך כמעט את כל הרשימה הזו ועוד כלי עבודה אחרים. הוא יצטרך לעשות שימוש בכל אחד מהפריטים הללו למטרות שונות.

ארגז כלים לחשמלאים

לחשמלאים אם כן יש לא מעט ציוד. זה יכול להיות ציוד החשמל עצמו שאיתו הם עובדים ואלו יכולים להיות כלי עבודה שונים ורבים. בשביל שהעבודה תהיה נוחה לחשמלאי ובשביל שהוא יידע איפה כל דבר נמצא ולא יצטרך לשרוף את הזמן שלו על מציאה של פריטים שונים, הוא יצטרך ארגז כלים טוב. זה צריך להיות ארגז כלים איכותי וחזק, עמיד וקשיח אבל לא פחות מזה, זה צריך להיות ארגז עם חלוקה נוחה של התאים בו, חלוקה כזו שניתן יהיה למצוא את כל מה שצריך בקלות רבה. כל חשמלאי ימצא את מה שהכי נוח לו לעבוד איתו.

בטיחות לפני הכול

אם אתם מחפשים ציוד חשמל לחשמלאים, בין אם זה הציוד עצמו ובין אם אלו כלי עבודה, אתם צריכים כמובן לחפש קודם כל את הבטיחות. לכל ציוד יש את התקן שלו וצריך לעבוד רק עם ציוד שעומד בתקן. חשמלאים עובדים בעבודה מסוכנת מאוד. מספיק חוסר תשומת לב של רגע אחד והם עלולים למצוא את עצמם במצב רפואי בעייתי מאוד. הם גם מתקנים לאנשים ציוד חשמלי והם צריכים לעשות שימוש בציוד איכותי על מנת לספק להם עבודה בטוחה, כזו שלא תסכן אותם אחר כך. זו הסיבה שצריך קודם כל לתת את הדעת על בטיחות כדי שכולם יהיו בריאים לפני הכול.

בחירת החנות לציוד חשמל

יש לא מעט חנויות לציוד חשמל אבל אם אתם רוצים את הטוב ביותר אתם צריכים ללכת לחנות הטובה ביותר. אתם צריכים לבדוק שהיא מקפידה על רכישת ציוד איכותי ומקורי, צריכים לבדוק שהיא רוכשת ציוד רק מספקים מורשים וכאלו שעובדים לפי כל התקנים. אתם צריכים לוודא שיש המלצות על החנות מאנשים שאתם סומכים עליהם וצריכים לוודא שמי שמוכר לכם את הציוד ייקח עליו גם אחריות אם תהיה כל בעיה שהיא ותצטרכו להחליף אותו.