גלאי חוטי חשמל

עבור רובינו, חשמל הוא משהו מובן מאליו. אנחנו קמים בבוקר ומפעילים את הקומקום החשמלי ולאחר כמה דקות יש לנו מים חמים לקפה. אנחנו מדליקים את האור בחדר, את הדוד שמחמם לנו את המים למקלחת, את המיקרוגל או כל מכשיר חשמלי אחר ומבחינתנו, כל מה שקורה זה לחיצה ומיד לאחר מכן יש הפעלה של החשמל. אנחנו לא מתעכבים על להבין איך המערכת עובדת ובטח לא מודעים לכל שיש לוח חשמל שמפקד על הכול כמו גם ציוד חשמל רב שדואג שכל זה יקרה, ומי שכן מודע לכך ואמון על הרכיבים הללו הם החשמלאים.

חשמלאים מתפרנסים ממערכות חשמל, מהתקנה שלהן, תיקון שלכן והחלפה של הרכיבים של המערכות הללו. הם מכירים (או לפחות אמורים להכיר) כל רכיב ורכיב, ויש להם את הציוד איתו הם עובדים על מנת שיוכלו לתפעל, לתקן ולהתקין את המערכות הללו. הציוד איתו הם עובדים הוא ציוד מגוון שצריך להיות כמובן בסטנדרטים שמתאימים לעבודה עם חשמל על כל המשתמע מכך, ויש גם ציוד בדיקה שתפקידו הוא לוודא שהכל עובד כמו שצריך, שאין תקלות ואם יש בעיות אז הוא מגלה אותן. אחד מאותם גלאים שתפקידם הוא לזהות בעיות מבעוד מועד הוא גלאי חוטי חשמל, זה שאמור לזהות אותם בתוך הקיר בכדי שנדע איפה הם ממוקמים. יש לו כמה תפקידים

תפקידי גלאי החשמל

גלאי החשמל יכול להיות גם גלאי מתכות, בקירות, גלאי אשר מאפשר לסרוק קירות בלוקים, קירות גבס ובטון.  יש לו כמה תפקידים עיקריים:

  • מסייע לתיקון חוטים – יש לא מעט תקלות חשמל שנגרמות בחוטים שאינם גלויים. אלו יכולים להיות חוטי חשמל שנמצאים מאחורי הקיר, התקרה או אפילו הרצפה, והתקלות יכולות להיגרם מבלאי או מכל דבר אחר. אם לצורך העניין לא מגיע חשמל לאזור מסוים בחדר, לשקעים שנמצאים בקיר מסוים יש צורך לבדוק את מה שמאחוריו. אבל בשביל שלא לעשות נזק גדול, נזק שעלול להיות יקר וכמובן גם כזה שהופך את השהות במקום ללא נוחה, צריך להיות ממוקדים. איך נהיים ממוקדים? עם גלאי חוטי חשמל שמזהה איפה הם נמצאים וכך מקטינים את הנזק ופותחים רק איפה שחייבים, מחליפים או מתקנים את חוטי החשמל והבעיה נפתרת.
  • קידוח מדויק – יש לא מעט מקרים בהם צריך לקדוח בקיר. זה יכול להיות בשביל לתקן משהו וזה יכול להיות אפילו בשביל לתלות משהו. הבעיה היא שאם לא יודעים אם יש או אין חוטי חשמל מאחורה, זה יכול להיגמר רע. זה יכול להיגמר רע גם בגלל נזק שאפשר לעשות למערכת החשמל ויותר מזה, עבודה עם מקדחה ופגיעה בחוט חשמל עלולה חלילה להוביל להתחשמלות. אז מה עושים? בשביל זה יש את גלאי חוטי החשמל, זה שבאמצעותו ניתן לזהות האם יש חוטי חשמל בקיר או שלא. כל מה שצריך הוא לבצע איתו את הבדיקה הרצויה ולאחר מכן אפשר לקדוח בבטחה אם אין חוט איפה שלא רוצים.

מכשירי מדידה נוספים לחשמלאים

חשמלאים אם כן צריכים לעבוד עם מכשירי מדידה שונים, מכשירי בדיקה ובקרה בכדי לוודא שהכול עובד כמו שצריך ואין תקלה שעלולה להיגרם מעצם העבודה שלהם. המכשירים הללו צריכים להיות מדויקים וצריכים כמובן להיות איכותיים, מכשירים שיאפשרו עבודה מקצועית וטובה ולא פחות ממושלמת. יש מכשירי בדיקה ומדידה רבים והנה כמה מהם:

  • מדי אור – באולמות ובחללים שונים צריך לדעת מהי כמות האור שיש בכדי לשפר אותה או להנמיך אותה. זה רלוונטי במשרדים בהם צריך שתהיה תאורה מדויקת מכיוון שאם היא חזקה מידי עלולים להיות לה השפעות שליליות על אפקטיביות העבודה ועל בריאות העובדים. לאחר שמודדים את האור במשרד אפשר לכוון אותו בהתאם. מדי אור גם רלוונטיים במגרשי ספורט על מנת לוודא שיש כמות תאורה מספקת, שיש מספקי אור ושניתן לקיים את תחרות הספורט בצורה טובה. עוד מקומות בהם יכולים להיות נצרכים מדי אור הם מפעלי תעשייה בהם עובדים על רכיבים קטנים וצריך תאורה שתאפשר לעבוד בצורה טובה, ובחללים רבים אחרים בהם כמות האור קריטית.
  • מדי עוצמת קול – עוצמת קול גבוהה מידי עשויה להיות מטרד לא קטן אבל יותר מזה, היא עשויה להיות גם מאוד לא בריאה עבור אלו שנמצאים במקום, גם אם הם לא מרגישים בכך ובעיקר אם מדובר על חשיפה לצלילים חזקים לאורך זמן. את רמת הדציבלים מודדים בחללים סגורים ופתוחים ויש תקנים לכל אחד מהם.
  • מדי סיבובים – עוד מכשיר מדידה אשר תפקידו הוא למדוד סיבובים של מנועים בשיטה אופטית או מכנית.
  • מערכות לאיתור כבלים – אלו מערכות שכמו גלאי חוטי החשמל גם הן מגלות ומאתרות כבלים בקירות, ברצפה, בתקרה ובתוך האדמה.

איתור חברה לרכישת גלאי חוטי חשמל

אם אתם חובבנים או חשמלאים ואתם מחפשים חברה אשר מוכרת גלאי חוטי חשמל כמו גם גלאים אחרים בתחום החשמל, אתם צריכים קודם כל למצוא חברה אמינה כזו שאתם יודעים שמה שאתם קונים ממנה הוא מוצר איכותי. חברה כזו צריכה להיות חברה עם פידבקים חיוביים ובדרך כלל מהר מאוד תגלו הרבה על החברה, עם שיטוט קל ברשת. בנוסף, חשובה לא פחות ואולי אף יותר רמת הבטיחות של המוצרים אותם החברה מוכרת. מדובר פה הרי על חשמל ואם ניתן את הדוגמא של קידוח במקום בו יש חוט חשמל חי מאחורה, התוצאה שעלולה להיות ברורה. צריך לוודא שהחברה עובדת בהתאם לתקנים הדרושים ושהמוצרים שלה בהתאם, לוודא שהיא עובדת עם חברות מוכרות ושהיא מומלצת על ידי לקוחות עבר שלה. גם אם תשלמו מעט יותר אבל תקנו מחברה אמינה.