נעל כבל

בעידן שבו אנו חיים החשמל הוא מרכיב משמעותי מאוד בחיינו. אנחנו לוקחים אותו כמובן מאליו ולא יכולים לדמיין את החיים שלנו בלעדיו. אנחנו לא ממש חושבים איך הוא פועל ומהי השרשרת שמובילה לפעילות חשמלית, ומספיק שנלחץ על המתג בשביל שהאור יידלק אצלנו. אבל מסתבר שיש לא מעט רכיבים בדרך, יש לא מעט דברים שצריכים להתקיים בשביל שפעולת החשמל תקרה. מספק שמשהו בשרשרת לא יפעל או שיתנתק וכבר יש בעיה ויכול מאוד להיות שהפעולה החשמלית תיעצר. כך לדוגמא אם נעל הכבל לא יהיה מהודק ולא יחבר בין שני האלמנטים כמו שצריך, יכול להיות שהחשמל לא ימשיך הלאה אל ייעודו.

 מהו כבל?

כבלים אפשר לראות בכל מקום והם מרכיב בסיסי באין ספור מערכות. אנחנו מדליקים פרוז'קטור שחובר אליו חוט ארוך שמחבר בין המתג לבין המנורה עצמה? זה הכבל. אנחנו חייבים חוט שיחבר בין נקודת החשמל לבין הטלוויזיה שלנו בבית? גם זה כבל כמובן. יש את הכבל המאריך שכולנו מכירים שזהו כבל ארוך כדי שניתן יהיה לעבוד בנוחות רבה יותר או להגיע רחוק יותר, והכבלים הללו צריכים להתחבר למשהו בכל צד. זה יכול להיות כבל נוסף בשביל להאריך את הכבל הקיים וזה יכול להיות הטלוויזיה או נקודת החשמל. בשביל שזה יקרה ובשביל שניתן יהיה לחבר בין הכבלים או בין הכבל לאלמנט כלשהוא, צריך נעל כבל.

מהו נעל כבל?

אז קודם כל הבנו מהו כבל ולמה אנחנו חייבים אותו. הוא הרי מגשר בין נקודת החשמל לבין מכשיר חשמלי או בין מכשיר למכשיר, ובשביל לחבר את הכבל למכשיר או לנקודת החשמל או לעוד כבל, צריך אם כן נעל כבל. נעל כבל הוא הדרך הטובה ביותר ליצור חיבור חזק בין שני רכיבי חשמל, ולא רק בשביל חיבור אמין וחזק אלא גם בשביל ניתוק. נעל הכבל הוא למעשה גם המתאם בין הכבל למכשיר החשמלי או בין הכבל לבין נקודת החשמל בשביל שיהיה ניתן לחבר ולנתק במהירות רבה. מה שקובע האם החיבור הוא מדויק הוא לוחץ נעל הכבל.

בחירת לוחץ נעלי כבל

נעל כבל אם כן הוא רכיב חשוב מאוד בשרשרת ובשביל שהחיבור בין שני אלמנטים על ידי נעל הכבל יהיה מדויק, צריך לוחץ נעל כבל. אבל איך בוחרים לוחץ נעל כבל? הנה כמה פרמטרים שחשוב לקחת בחשבון: הוא צריך להיות עם ראש לוחץ בעל נעילת נקישה, הוא צריך להיות עם סיבוב של 360 מעלות, הוא צריך להיות כזה שאפשר להשתמש בו גם ביד אחת בלבד, הוא צריך להיות בעל החזר ידני, ובעל סיבוב מהיר על בסיס צילינדר הידראולי כפול.

מעבר לכך, חשוב שתהיה לו ידית נשיאה יחד עם חגורה בכדי שניתן יהיה לקחת את הלוחץ ללא בעיה, וחשוב שתהיה בסל הכלים גם נורת לד שמאירה את האזור בו עובדים בכדי שהלחיצה תהיה מדויקת.

בחירת החברה הנכונה לרכישת נעלי כבל

יש חברות שונות שמוכרות נועלי כבל ובבואכם לבחור את החברה ממנה תרכשו את הנועלים, כדאי שתתנו את הדעת מראש לכמה דברים.

  • עמידה בתקנים – כשרוכשים רכיבים שונים כמו גם כלי עבודה לעבודות אחרות, צריך לוודא כמובן שמדובר על חברה רצינית ואמינה אך לא צריך לתת את הדעת יותר מידי לעמידה בתקנים (תלוי כמובן בדיוק מה צריך) אך בכל הקשור לחשמל, צריך לקנות כלים ורכיבים רק מחברה שעומדת בכל התקנים. יש נהלים ותקנים שקובעים מה בדיוק צריך שיהיה בכל רכיב כזה, בכדי שיהיה לו את הבידוד המתאים ואת התכונות שיוודאו שהוא יעיל לעבודה ולא פחות חשוב מכך ואולי יותר, בטוח לעבודה ולשימוש. בבואכם לבחור את החברה שממנה תקנו נועלי כבל, כדאי שתוודאו שזו חברה שעומדת בכל הדרישות והתקנים ולוקחת אותם ברצינות הראויה.
  • אמינות מעל לכל – בהמשך לסעיף הקודם, אם אתם רוצים לדעת שאתם קונים מחברה טובה, חברה שעומדת בכל התקנים והדרישות ולא רק ממצהירה על כך, אתם צריכים לבחור חברה אמינה. איך בוחרים? פשוט מאוד, מבררים. היום קל מאי פעם לקבל חוות דעת על חברה כזו או אחרת. אם אתם צריכים רכיבים כאלו סביר להניח שאתם חשמלאים ושאתם תצטרכו מאלו ואחרים בכמויות, וכדאי מאוד למצוא חברה שאתם יודעים שהיא אמינה ואתם יכולים לסמוך עליה. בחשמל בעיקר, בטיחות היא מעל לכל.
  • המלצות – בשביל לדעת שחברה היא אמינה ומקצועית וכמובן ששומרת על כל נהלי הבטיחות, אתם צריכים המלצות. איך מקבלים המלצות? היום זה פשוט מאי פעם. אפשר היום לקרוא על כל חברה באינטרנט ולנסות להבין מה הלקוחות שלה אומרים עליה. צריך כמובן לעשות את זה בזהירות ולנסות לעשות שימוש בהיגיון בריא מכיוון שיש גם לא מעט לכלוכים ברשת, תגובות של מתחרים וכדומה, אך אפשר להבין לאן הרוח נושבת. גם כאן, אם אתם מתעניינים בנועלי כבל אתם מן הסתם עוסקים בחשמל, וכדאי שתמצאו ספק שיוכל באמת להיות לעזרכם לטווח הרחוק.

עם חשמל לא משחקים!

נעל כבר כמו גם רכיבים אחרים, צריכים להיות הטובים ביותר. קודם כל בשביל שהמכשיר החשמלי או מה שעובדים עליו יעבוד כמו שצריך, אבל חשוב יותר מכך, בשביל לשמור על בטיחות איש המקצוע כמו גם בטיחות המשתמשים. עם חשמל לא משחקים! בוחרים את הטוב ביותר בשביל לקבל את הטוב ביותר. גם בנעל כבל שנראה על פניו כמו רכיב זניח, צריך לחפש את הטוב ביותר. צריך לוודא שהוא תקין, שהוא בטוח לשימוש ושהוא בדיוק מה שצריך. יש כמובן גם סוגים שונים ומידות שונות וצריך לעשות בירור מקיף כדי לעשות את הבחירה הנכונה.