מהו מגן מתח יתר ומדוע הוא חיוני כל כך?


כבר שנים רבות אלקטרוניקה היא חלק בלתי נפרד מחיינו. אנו משתמשים במכשירים אלקטרוניים לצרכי עבודה, בידור, תקשורת פנאי ועוד. עם זאת, עם השימוש הגובר במכשירים אלקטרוניים מגיע הסיכון לנחשולי מתח שעלולים לפגוע בהם או אפילו להרוס אותם. כאן נכנסים לתמונה מגיני נחשולי מתח המהווים כלי חיוני להגנה על מכשירי החשמל יקרי הערך שלנו.

מהו מגן מתח יתר ואיך הוא עובד?

מגן מתח יתר הוא מכשיר חשמלי המותקן בלוח החשמל של ביתכם כדי להגן על מערכת החשמל שלכם מפני קפיצות מתח הנגרמות ממכות ברק, נחשולי מתח ואירועי חשמל אחרים. מגן מתח יתר נועד לזהות מתי המתח במערכת החשמל בביתכם נמצא מעל רמה בטוחה ולהסיט את המתח העודף הרחק ממערכת החשמל שלכם.

מגן מתח יתר מותקן בדרך כלל בלוח החשמל על ידי חשמלאי מורשה. הוא מחובר לקו אספקת החשמל הראשי ונועד לזהות שינויים במתח לפני שהם מגיעים למערכת החשמל בביתכם. מגן מתח יתר פועל על ידי הפניית המתח העודף לאדמה או לחוט ניטרלי, ובכך מגן על מערכת החשמל מפני נזקים.

מגן נחשולי מתח ללוח חשמל עושה לרוב שימוש בשילוב של טכנולוגיות כדי להגן מפני עליות וקפיצות מתח.

המרכיב העיקרי של מגן מתח הוא וריסטור תחמוצת מתכת (MOV).

MOV הוא סוג של התקן מוליכים למחצה שנועד לספוג מתח עודף ולהסיט אותו הרחק מציוד אלקטרוני רגיש. כאשר רמת המתח עולה על סף מסוים, ה-MOV מוליך את האנרגיה העודפת לאדמה, ומונע ממנה להגיע להתקנים מחוברים.

בנוסף ל-MOV, מגיני מתח ללוחות חשמל עשויים לכלול גם רכיבי הגנה אחרים, כגון צינורות פריקת גז, שנועדו גם הם לספוג מתח עודף ולהגביל את כמות האנרגיה שיכולה לזרום לציוד המוגן. חלק ממגני נחשולי מתח משתמשים גם במפסקים או בנתיכים כדי להפריע לזרימת החשמל במקרה של נחשול משמעותי.

מדוע מגן מתח יתר חיוני בכל בית?

מגני מתח יתר מוכרים גם בשם מגני ברקים והם חיוניים מכמה סיבות.

ראשית, הוא מגן על מערכת החשמל של הבית שלכם מפני קפיצות מתח שעלולים לגרום נזק למכשירי אלקטרוניקה ומכשירים חשמליים אחרים. קפיצות מתח עלולות לגרום גם לקצר חשמלי ושריפות חשמל, דבר שעלול להיות מסוכן ויקר לתיקון

שנית, מגן מתח יתר יכול לחסוך לכם לא מעט כסף על עלויות תיקון והחלפה של מכשירי חשמל שניזקו. אם נקודת מתח פוגעת באחד מהמכשירים או אמצעי החשמל שלכם, תצטרכו לתקן או להחליף אותו, דבר שעלול להיות יקר. מגן מתח יתר יכול למנוע את התיקונים היקרים הללו על ידי הפניית מתח עודף מהמערכת החשמלית שלכם.

בנוסף, מגן מתח יתר יכול גם להגן על הבית שלכם מפני הפסקות חשמל הנגרמות על ידי שינויים במתח. כאשר מתרחשת עליית מתח, היא עלולה לגרום להפסקת חשמל בביתכם, שעלולה ליצור אי נוחות והפרעה לאורח חייכם. מגן מתח יתר יכול למנוע הפסקות חשמל אלה על ידי הפניית המתח העודף ממערכת החשמל.

לסיכום, מגן מתח יתר ללוח החשמל הוא מכשיר חיוני להגנה על מערכת החשמל בביתכם מפני קפיצות מתח. הוא יכול למנוע נזק למכשירי החשמל וציוד אלקטרוני אחר, לחסוך לכם כסף על עלויות תיקון והחלפה ולהגן על הבית שלכם מהפסקות חשמל. אם עדיין אין לכם מגן מתח יתר מותקן בלוח החשמל של ביתכם, מומלץ להתקין אותו על ידי חשמלאי מורשה כדי להגן על ביתכם מפני נזקים פוטנציאליים.

לחצו כאן ובחרו מגן מתח איכותי ואמין לביתכם.