יתרונות ושימושים של שקע סיקון חד פאזי ותלת פאזי


תקעים ושקעי סיקון חד ותלת פאזיים מספקים חיבור לחשמל. רשת החשמל מדורגת במתחים וזרמים גבוהים יותר מאשר תקעים ושקעים ביתיים רגילים. הם משמשים בדרך כלל במערכות פוליפאזיות, עם זרמים גבוהים, או כשנדרשת הגנה מפני סכנות סביבתיות. שקעי סיקון עשויים להיות בעלי כיסויים עמידים בפני מזג אוויר, שרוולים אטומים למים, או משולבים עם מתג כדי למנוע ניתוק מקרי של תקע מופעל.

תקעים ושקעי סיקון מחברים בין מכשירי חשמל שונים המשמשים לצרכים תעשייתיים וביתיים. השקע, החוט והתקע משלימים חיבור ובאמצעותם אנחנו יכולים לעשות שימוש מיטבי בחשמל.

מאפיינים

בדרך כלל התקע הוא המחבר הנייד המחובר למכשיר המופעל באמצעות חשמל. כבל החשמל של המכשיר, והשקע מקובעים לציוד או מבנה ומחוברים למעגל חשמלי מופעל. לתקע יש פינים בולטים שמתאימים לחריצים תואמים בשקעים. תקע מוגדר ב-IEC 60050 כאביזר בעל פינים המיועדים להתחבר גם למגעים של שקע ושילוב אמצעים לחיבור חשמלי ואחזקה מכנית של כבלים. תקע אינו מכיל רכיבים המשנים את פלט החשמל מהכניסה החשמלית (למעט היכן שנמצא מתג או נתיך מסופק כאמצעי לניתוק הפלט מהקלט).

כדי להפחית את הסיכון שמשתמשים יגעו בטעות במוליכים מופעלים ויחוו התחשמלות, מערכות תקע ושקעים משלבות לעתים קרובות עם תכונות בטיחות בנוסף לחריצים השקועים או החורים של השקע המופעל.

אלה עשויים לכלול תקעים עם שרוולים מבודדים, שקעים שקועים, שקעים עם תריסים חוסמים ושקעים המיועדים לקבל רק תקעים תואמים שהוכנסו בכיוון הנכון.

דירוג מתח ומאפיינים אחרים מיוצגים על ידי קוד צבע (עבור שקע תלת פאזי, המתח הנקוב הוא מתח הפאזה ולא מתח פאזה ניטרלי). לתקעים יש פין הארקה בקוטר גדול יותר מקוטרם של פינים אחרים. פין הארקה ממוקם במקומות שונים בהתאם לדירוג המתח, מה שהופך אותו למתאים עבור תקע מסויים בלבד. למשל, לא ניתן לחבר תקע כחול עם שקע צהוב. לדירוגים נוכחיים שונים יש גדלים כלליים שונים שלא מאפשרים חיבורים של תצורות פינים שונות או דירוגים שונים.

שקע סיקון

שקע הוא אמצעי לחיבור המכשיר החשמלי לתקע. השקע בדרך כלל מורכב מכיסוי פלסטיק המצפה את לולאות החיווט והשקעים המסופקים בהגדרות התקע.

מכשירים חשמליים מסויימים כוללים תקעים שמתאימים לשקעים תעשייתיים שונים כגון שקע סיקון חד פאזי, שקע סיקון תלת פאזי, שקע זרם, שקע דאטהגרם וכו'. השקעים התעשייתיים זמינים בשילובים השונים של פינים.

יתרונות של שקעי סיקון ושקעים ותקעים תעשייתיים

תקעים ושקעים תעשייתיים משמשים לשלל יישומים תעשייתיים כדי לעבוד עם מתח חשמלי גבוה.

בחברת אוריאל שי, אנו משווקים מגוון רחב של שקעי סיקון ושקעים תעשייתיים שונים באיכות הטובה ביותר שמתאימים למגוון יישומים ומכשירי חשמל ומעניקים לכם בטיחות, אמינות ועמידות לאורך זמן.

היתרונות העיקריים של תקעים ושקעים תעשייתיים:

  • תקעים ושקעים תעשייתיים הרבה יותר בטוחים לשימוש מאשר חוטים חשופים וכבלים שאינם איכותיים.
  • במקומות בהם קיימת טמפרטורה גבוהה או לחות גבוהה, שקעים ותקעים תעשייתיים עובדים בצורה מושלמת, כמו רוב התקעים והמתגים התעשייתיים האיכותיים שעשויים מחומר תרמופלסטי ועמיד למים.
  • הם יחסית זולים ועלותם סבירה מאשר חוטים או כבלים מסוגים שונים.
  • תקעים ושקעים תעשייתיים חיוניים והכרחיים עבור מגוון רחב של יישומים ומכשירי חשמל.
  • תקעים ושקעים תעשייתיים לא רק קלים להתקנה, אלא גם נוחים במיוחד לשימוש,עמידים בפני פגיעות ובעלי תוחלת חיים ארוכה.
  • הם פועלים כמפסק בזמנים שבהם עובר זרם חשמלי. לפיכך, הם עוזרים לשמור על תקינות מכשירי החשמל ועל ביטחונם של אנשים.
  לקטלוג שקעי סיקון ושקעים ותקעים תעשייתיים, לחצו כאן.