מהו כבל טעינה לרכב חשמלי וכיצד עובדת טעינה חשמלית?

אחת הדאגות הגדולות ביותר עבור בעלי רכב חשמלי (EV) היא לדעת מתי וכיצד לטעון את הרכב שלהם. זה הגיוני: הישראלי הממוצע בילה את חייו בנסיעה במכוניות מונעות בדלק, ומילא את רכבו באחת מתחנות הדלק הרבות הפזורות ברחבי הארץ. טעינת רכב חשמלי דורשת קצת יותר תכנון, אבל עם הביקוש הגובר, תחנות הטענה ציבוריות למכוניות חשמליות הופכות למחזה נפוץ יותר.

אז בין אם אתם הבעלים של רכב חשמלי ובין אם אתה מעוניין להוסיף תחנת טעינה, הנה רק כמה דברים שכדאי לדעת על אופן פעולתו של כבל טעינה לרכב חשמלי.

מהו מטען רכב חשמלי?

גם כלי רכב חשמליים וגם כלי רכב היברידיים נטענים דורשים מטען EV כדי לשמור על הסוללה מלאה, בדיוק כמו כל מכשיר נטען או אלקטרוני.

איך עובדת טעינת רכבים חשמליים?

באופן הבסיסי ביותר, כבל טעינה לרכב חשמלי מושך זרם חשמלי משקע 240 וולט או מהרשת שאליו הוא מחובר ומספק את החשמל הזה לרכב, בדיוק כמו כל מכשיר או מכשיר אחר שאתה מטעין על ידי חיבור לקיר.

כל מטען לא בהכרח יתחבר לכל רכב חשמלי - אבל יש מתאמים זמינים

לרוב, תקע J1772 הוא סטנדרטי עבור רכבים חשמליים - כלומר, אלא אם כן יש לכם טסלה או שאתם מנסים להשתמש בתחנת טעינה של טסלה חשמלית. חשבו על זה כעל כבל טעינה של התקן: אם יש לכם כבל USB-C, אבל המכשיר שלכם מצריך Mini-USB, לא ניתן להשתמש בכבל ה-USB-C כדי לטעון את המכשיר שלכם ללא מתאם.

מכיוון שטסלה משתמשת בצורת מחבר משלה מהמכשיר לרכב, לא ניתן להשתמש במטען טסלה על רכב שאינו טסלה, ולא ניתן להשתמש במטען שאינו טסלה על רכב טסלה ללא מתאם.

מתאמים אכן קיימים וניתן לרכוש אותם בחנויות, אך חשוב לנהגים לציין איזה סוג של מטען צריכים. בנוסף, גופים מסחריים שרוצים לספק טעינת EV בנכס או במגרשי החניה שלהם צריכים לקחת בחשבון בקניית מטענים של טסלה בלבד תשאיר נהגי רכבים חשמליים רבים ללא אפשרות להשתמש בשירותים שלכם.

כיצד פועלות תחנות טעינה ציבוריות לרכב חשמלי?

אם אתם חונים מול עמדת טעינה של רכב חשמלי, יש כמה דברים שתצטרך לקבוע. ראשית, התחנה עשויה להיות מסופקת ללא תשלום, עשויה לדרוש מפתח FOB או מכשיר גישה אחר, או שהיא עשויה לדרוש תשלום בכרטיס אשראי. כל מכשיר טעינה צריך להיות עם הוראות נלוות לשימוש בעמדת הטעינה.

תכנון תחנות טעינה ציבוריות לרכבים חשמליים

ברגע שתתחילו להבחין בתחנות טעינה ציבוריות של רכבים חשמליים, תתחילו לשלב אותן בלוח הזמנים ובנסיעות שלכם, כך שתוכלו לוודא שאתם מטעינים את הרכב החשמלי שלכם בקרבת המסלול בו אתם נוסעים. ישנן תחנות טעינה שמוקמו בהתאם לתכנון נסיעתם של נהגים רבים, כך שיוכלו להעניק שירות טעינה באופן זמין ונגיש.

כבלי טעינה של חברת MENNEKES

חברת Mennekes Elektrotechnik GmbH & Co. KG היא יצרנית גרמנית של תקעים ומחברים תעשייתיים בעלת שם עולמי ופופולריות רבה.

השקעים של MENNEKES גרמניה נמצאים ברכבים החשמליים של BMW, MERCEDES, VOLVO
שימוש בכבלי הטעינה של מותג מנקס, מבטיח התאמה מושלמת וטעינה חזקה ואיכותית. הכבל מתאים לעמדות טעינה ציבוריות.

רכישת מוצרי טעינה לרכבים חשמליים בחברת אוריאל שי

חברת אוריאל שי משווקת מגוון מוצרים מתקדמים ואיכותיים לטעינת רכבים חשמליים, בהם כבלי טעינה, מאמת בטיחות לרכב חשמלי ועוד.

בקרו בחנות שלנו כדי למצוא את האביזרים המתאימים ביותר עבורכם.