מפסק פקט: מהם הגורמים הנפוצים לנפילת מפסק בטיחות וכיצד ניתן לטפל בזה?


מתגי בטיחות הם מכשירים המנטרים את תנועת הזרם דרך חיווט חשמלי ומנתקים את אספקת החשמל לאחר זיהוי הבדלים או חוסר איזון. הם מגיבים אפילו לשינוי הקטן ביותר בתוך שבריר שנייה, מנתקים את החשמל אם יש דליפה של חשמל לאדמה, לוח חשמל עמוס מדי וכו'.

שלא כמו מגיני נחשולי מתח ומפסקי חשמל (המגנים על מכשירי חשמל), מכשירים אלו נועדו להגן על אנשים מפני התחשמלות ואש. מתגי בטיחות חד פאזיים ומתגי בטיחות תלת פאזיים מוצאים יישומים רבים בתעשיית החשמל, במיוחד עבור מרכזי מגורים, תעשיה ומסחר.

מה גורם למפסקי בטיחות להכבות?

אם כמות הזרם הנכנסת תואמת את הזרם המוזרם החוצה, מתגי הבטיחות נשארים דולקים ואספקת החשמל אינה מופרעת. עם זאת, אם הם מפסקי הבטיחות ממשיכים ליפול ולהכבות, בדקו את 5  הסיבות העיקריות לכך:

מכשירי חשמל פגומים או תקולים

מכשירי חשמל ישנים, פגומים או תקולים עלולים לדלוף זרם נוסף. מתגי בטיחות יפעלו כאשר הם מזהים את הזרימה העודפת. עם מכשירי חשמל שנמצאים בשימוש רב, בלאי הוא הסיבה העיקרית לבעיות ביצועים, לכן עליכם לתחזק אותם כראוי. אם מתג נכבה, נסו תחילה לאפס אותו. אם הוא מתקלקל שוב, נתקו את כל המכשירים מהחשמל, אפסו את המתג ולאחר מכן חברו אותם מחדש, אחד בכל פעם כדי לגלות מי מהם גורם לכך.

חיווט פגום

חיווט החשמל והבידוד שלו נשחקים וניזוקים עם הזמן. תנודות הנגרמות על ידי חיווט פגום יתגלו על ידי מתג הבטיחות שינתק מיד את אספקת החשמל כדי להפחית את הסיכון לשריפת החיווט או הבידוד. אם מכשירי חשמל אינם גורמים למפסקי בטיחות להיפגע, חיווט ישן או פגום עלול להיות הגורם לכך. ייתכן שיהיה עליכם לחבר מחדש את המבנה בכבלי חשמל חדשים, במיוחד כאשר מדובר בנכס ישן.

נפילת מפסק מטרידה

כאשר יותר מדי מכשירים פועלים, כל מכשיר יכול לדלוף כמויות זעירות של זרם, שמצטברות לכמות משמעותית. כתוצאה מכך, מפסקי בטיחות תמיד יהיו מועדים לכיבוי, ואפילו תנודות קטנות באספקת החשמל עלולות לגרום להם ליפול לעיתים קרובות. התחילו בניתוק של כמה מכשירים, ואם נמשכת נפילת המפסק המטרידה, התקשרו לחשמלאי שיבדוק אם יש חיווט ישן, נזילות מים או פסולת שהצטברו באביזרי חשמל.

מזג אוויר גרוע

גשם כבד וברקים יכולים גם הם להשפיע על מתגי הבטיחות, במיוחד אם ברק פוגע במבנה, בקווי חשמל בקרבת מקום או בתחנה המספקת חשמל. הנחשולים החשמליים ותנודות המתח עלולים להפיל את המתגים, ואתם צריכים להמתין עד שהסערה תסתיים לפני שתאפסו אותם. מי גשם יכולים גם הם להיכנס לנקודות חשמל, לטרמינלים, לציוד חיצוני ולפריטים חשמליים אחרים במהלך סערות ממושכות או קשות. המתינו עד שהם יתייבשו לפני שתאפסו אותם.

מפסקי בטיחות פגומים

מדי פעם, מתג בטיחות פגום עלול גם לגרום לנפליתו. אולם לרוב, מתגי בטיחות שבורים או בלויים אינם יכבו. בדקו אם הם עובדים ואם הם נתקעים או לא נופלים כנדרש מהם, מהרו להחליף אותם. בין אם אתם משתמשים במתגי בטיחות חד פאזיים או במתגי בטיחות תלת פאזיים כמו מפסק פקט, בדקו אותם באופן קבוע כדי לוודא שהם פועלים. זה מקטין את הסיכוי לנפילות המפסק והפסקת החשמל ומוריד את הסיכון להתחשמלות או שריפה.

כיצד לבדוק את מתג הבטיחות שלכם

באיזו תדירות יש לבדוק את מתגי הבטיחות?

באופן אידיאלי, מומלץ לבדוק מתגי בטיחות פעם בחודש. עם זאת, מכיוון שאתם רואים אותם רק כאשר אתם בוחנים את המרכזייה, זה עשוי להיות לא מעשי עבור אנשים מסוימים. לכל הפחות, בדקו אותם אחת לשלושה חודשים או התקשרו לחשמלאי מוסמך כדי לקבוע לוח זמנים לתחזוקה ובדיקה.

בחנות האונליין של "אוריאל שי" תמצאו מגוון רחב של מפסקי בטיחות. לחצו כאן כדי למצוא את המפסק המתאים עבורכם.