מהו שקע שוקו ולמה הוא משמש?


שקע שוקו הוא סוג של שקע המשמש לחיבור חשמל תלת פאזי. היתרונות של שקע שוקו הם בעיקר למטרות תעשייתיות וביתיות. למעשה, ניתן להשתמש בהם בכל תעשייה שבה יש דרישה גבוהה לאספקת חשמל או למערכת חשמל תלת פאזית.

הייחודיות של שקע השוקו הוא במבנה שונה לחלוטין משקע הסטנדרטי ובנוסף הוא גם מוארק בפני עצמו על מנת שיוכל להתאים למערכת חשמל תלת פאזית.

סוגי שקעים ותקעים שונים

שקעים ותקעים משמשים בעיקר לחיבור מכשירי חשמל. הנפוצים שבהם הם שקע החשמל הביתי וכבל מאריך העובר ממתח גבוה או מקור חשמל לנקודת חשמל או למכשיר אחר. שקעים אלה יכולים לתמוך בתקעים של 2 פינים, 3 פינים ואף ארבעה וחמישה פינים. לאורך השנים השקעים נעשו בטוחים יותר וכיום הם מונעים מילדים להכניס אצבעות פנימה באמצעות מכסי בטיחות מגנים שנמצאים בחלק מהשקעים. מלבד התכונות הללו, השקעים מספקים כיסוי שלם לבית בגלל תאימות התקע שלהם למכשירים שונים.

מהם המאפיינים של שקע שוקו?

שקע שוקו משמש ליצירת חיבור חשמלי למתגי קיר פנימיים או לחיבור תושבות תאורה למתח גבוה. השקע בעל קופסת חלוקת חשמל המספקת מיקום מרכזי לחיבור החשמל ומאפשרת שימוש במכשיר חשמלי באמצעותו.

שקע שוקו יכול לספק מעגל חשמלי אחד או יותר בעל הספק גבוה, מה שמאוד שימושי עבור כל עסק או מבנה עם ציוד הכרוך בצריכה מרובה של חשמל. יתרה מכך, שקעים אלו מציעים גם מפסק מובנה אשר מגן על המעגל מעומס יתר.\

ישנם סוגים שונים של שקעים ותקעים לעבודות בחשמל. הנפוצים שבהם הם שקעים סטנדרטיים, תלת פאזיים ושקעים חשמליים. לשקעים סטנדרטיים יש חיבור לשני פינים ואילו לשקעים תלת פאזיים לרוב יש חיבור לארבעה או חמישה פינים אך זה משתנה בין המדינות השונות ובהתאם לצרכי המבנה.

למה לבחור שקעי שוקו לבית?

חלק משקעי שוקו מאפשרים התקנה על שקע ישן ללא צורך בהחלפתו. ישנם שקעי שוקו אשר מגיעים כיחידה קטנה ועצמאית שניתן להתקין באמצעות דבק או ברגים. במילים אחרות, לא תמיד יש צורך בחשמלאי מקצועי שיבוא ויבצע את העבודה אך תמיד מומלץ להיעזר בחשמלאי מוסמך כאשר נעשה טיפול במערכת החשמל.

שקע שוקו מאפשר חיבור לתלת פאזי כך שניתן ליצור חיבורים של מספר מכשירים במערכת החשמל הביתית מבלי לשבש את אספקת החשמל. ישנם שקעי שוקו אשר שקועים בקיר ומהווים פתרון אסתטי במיוחד במקומות גלויים לעין.

מהם סוגי שקעי שוקו ומה המשמעות של שקעים בצבעים שונים?

תקעים ושקעים שונים משמשים לייעודים שונים במדינות שונות. ארה"ב למשל משתמשת בשקע בעל מבנה ייחודי, לעומת זאת לאוסטרליה יש שקע המתאים לחיבור תקע בעל 3 פינים ולמדינות כמו ישראל, ניו זילנד, יפן וחלקים שונים של אירופה יש שקע עם חיבור לתקע בעל שני פינים. 

ישנם שני סוגים של שקעי שוק: שקע שוקו ושקע לבן. לשקע הלבן יש חיבור לשלושה פינים, בעוד שלשקע שוקו יש חיבור לארבעה או חמישה פינים.

שקעי חשמל משמשים בדרך כלל לאספקת חשמל למגוון מכשירים מודרניים כגון מכונות קפה, טלוויזיות, מאווררים ומנורות. באזורים שונים יש סוגים שונים של שקעים מכיוון שהם מאפשרים לחבר מכשירים התואמים לשקעים של אותו אזור.

לסיכום - שימוש בשקע שוקו נפוץ במיוחד בבתים ובתעשיות שונות והוא מאפשר אספקת חשמל יציבה ומוגברת למבנה בו הוא מותקן. לכל מדינה יש שקעי שוקו המתאימים לסוגי המכשירים והתקעים הנפוצים בה וניתן לבחור שקעי שוקו שונים ומגוונים בהתאם לצרכים של המבנה ובעליו. 

בחברת אוריאל שי ניתן למצוא מגוון רחב של שקעי שוקו מסוגים שונים אשר מתאימים לשלל תקעי שוקו הנמכרים גם הם באתר החברה.