בחירת מצלמות תרמיות לבדיקה תרמית נכונה

מהי מצלמה תרמית?

מצלמות הדמיה תרמיות הינן מכשירים אלקטרוניים עם תצוגה ויזואלית משולבת, המיועדת לזיהוי אנרגיית חום או רטיבות.

מרכיב המפתח של מצלמה תרמית הוא חיישן המחובר לסוג מיוחד של עדשה, אשר פועל לצד טכנולוגיות לכידת תמונה סטנדרטיות. זה מאפשר למהנדסים למשל, לזהות במהירות מוקדי רטיבות, נזילות, מקרים של טמפרטורה מופרזת או מקורות של אנרגיית חום מבוזבזת.

האור הנראה מהווה רק חלק קטן מהספקטרום האלקטרומגנטי והחלק היחיד שאנו יכולים לראות בפועל. כאשר מצביעים על עצם או אזור, החיישן במצלמת זיהוי תרמי מאפשר למשתמש לצפות בספקטרום האינפרא-אדום הבלתי נראה באופן מוחשי.

5 פרמטרים שכדאי לחפש בבחירת מצלמות תרמיות לבדיקה תרמית נכונה

כדי למצוא את מצלמת ההדמיה התרמית הנכונה עבורך, תצטרך לבחון 5 פרמטרים עיקריים של המצלמה בהשוואה לצרכים של היישום הרלוונטי עבורך.

טווח טמפרטורה

טווח הטמפרטורה של מצלמת הדמיה תרמית עשוי להיות אחד השיקולים החשובים ביותר. באיזו טמפרטורה תצטרך לצלם תמונות? האם יהיה פער גדול בטמפרטורות? השיקול הראשון צריך להיות טווח הטמפרטורה של המצלמה.

רזולוציה

לרוב מצלמות ההדמיה התרמית יש ספירת פיקסלים נמוכה יותר ממצלמות באור גלוי, כך שגם הערכת רזולוציית הגלאים היא שיקול חשוב. גודל אזור ההדמיה ומטרת השימוש שלך יכתיבו את הרזולוציה הדרושה. זיהוי עצמים קטנים ידרוש מצלמות הדמיה תרמית ברזולוציה גבוהה.

דיוק וחזרה

פעמים רבות מצלמת הדמיה תרמית לא משמשת רק לזיהוי הבדלי טמפרטורה, היא משמשת למדידת הבדלי הטמפרטורה. במובן זה, דיוק וחזרה הם שיקולי מפתח. רוב מצלמות ההדמיה התרמיות באיכות גבוהה משיגות דיוק של כשני אחוזים או יותר.

היתוך תמונה

ביישומים מסוימים, יש להשוות תמונות תרמיות לתמונות אור גלוי כדי להציג בבירור ממצאים בהפרשי טמפרטורה. מספר מצלמות הדמיה תרמיות מגיעות עם יכולת להדגיש בבירור את ההבדל בין תמונות תרמיות לתמונות גלויות, מה שמקל בהרבה על צילום התמונה ביישומים אלו.

עמידות

עמידותה של מצלמת הדמיה תרמית הינה פרמטר חשוב, במיוחד עבור יישומים כמו מעקב מתקדם, אבטחה וניטור של תשתית קריטית. אם מצלמות הדמיה תרמיות חייבות לשבת בחוץ לפרקי זמן ארוכים, או שיש צורך להזיז אותן בסביבה תעשייתית קשוחה, עמידות תהיה שיקול חשוב.

חשוב לזכור כי אין מצלמת הדמיה תרמית אחת לכל היישומים. כל פריסה של מצלמה תרמית דורשת תכונות ביצועים ייחודיות המבוססות על הדרישות האישיות של היישום הרלוונטיים אליך אך באמצעות חיפוש ממוקד אחר הפרמטרים החשובים ביותר עבורך, ניתן לבחור את המצלמות התרמיות המתאימות ביותר לשימושים שלך מתוך מגוון מצלמות תרמיות איכותיות ומתקדמות.

אלו סוגי המצלמות התרמיות בהתאם לשימושים השונים: 

  • מצלמות תרמיות לאיתור נזילות

  • מצלמות תרמיות לרחפנים

  • מצלמות הדמיה תרמיות לגילוי אש

  • מצלמות הדמיה תרמיות למכשירי אפל ואנדרואיד

  • מצלמות הדמיה תרמיות לחיות בר

  • מצלמות ימיות להדמיה תרמית

  • מצלמות אבטחה תרמיות

  • מצלמות ראיית לילה

  • מצלמות אינפרא אדום תעשייתיות

מצלמות הדמיה תרמיות נוכחיות רבות מאושרות במיוחד לשימוש תעשייתי, עם תצורות שונות ותקני ייצור שונים הזמינים בשוק כדי להתאים למגוון של יישומים וסביבות מאתגרות במיוחד.

בחברת אוריאל שי, ניתן למצוא מגוון רחב של מצלמות תרמיות המיועדות לשימושים שונים. כל המצלמות התרמיות המוצעות בחברתינו הינן בעלות איכותיות מתקדמות אשר מתאימות באופן מיטבי לכל יישום.