כיצד לבחור פתרונות סימון לכבלים ומהדקים?


פתרונות סימון לכבלים ומהדקים , עשויים לעשות את כל ההבדל ביעילות העבודה שלכם. במקרה שרק התחלתם בתהליך סימון הכבלים, חשוב מאוד להתאים את הצבעים למערכת בה אתם עובדים. כיצד ניתן לקבוע איזו תווית סימון כבל, היא המתאימה ביותר עבור העבודה שלנו?

5 שיקולים בבחירת אמצעים לסימון כבלים

על מנת לסייע לכם בבחירת פתרונות הסימון המתאימים ביותר ליישום הייחודי שלכם, הגדרנו את חמשת השיקולים החשובים ביותר בתהליך הבחירה:.

עמידות אמצעי הסימון

אף אחד לא מעוניין לטרוח ולסמן כבל, רק כדי להחליף את אמצעי הסימון כאשר הוא לא עמד בפני אלמנטים סביבתיים.  חסכו לעצמכם את הזמן ואת כאב הראש, על ידי הבטחת בחירת החומר המתאים ליישום שלכם. כמה גורמים שיש לקחת בחשבון:

האם סמני הכבל יבואו במגע עם שמן, מים, כימיקלים או חומרים ממסים?

האם האפליקציה זקוקה למאפיינים של עמידות בחום ובפני אש?

האם קיימות דרישות ממשלתיות או מפרט מיוחד?

האם ישנם גורמים סביבתיים נוספים שצריך לקחת בחשבון כמו לכלוך או מזג אוויר?

תוכלו להשיג מגוון פתרונות של חומרי סמן תיל, העומדים באתגרי הסביבה הגדולים ביותר. החומרים המובילים לסמנים תיליים כוללים:

  • סמנים וחוטים של פוליאולפין, הנשארים קריאים בסביבת לחות, ובעלי עמידות מצוינת בפני כימיקלים וטמפרטורות גבוהות.

  • סמני חוטי ויניל מציעים עמידות מצוינת בפני בשמן ולכלוך והם אידיאליים למשטחי משנה שאינם שטוחים.

  • סמני חוט ניילון מציעים עמידות מצוינת בפני כימיקלים וטווחי טמפרטורות חמים וקרים. ניילון הוא חומר אידיאלי עבור משטחים מעוקלים והוא חזק וגמיש להפליא.

סוגי סימונים

בשלב הבא, חשוב לשקול את האפשרויות של סימון הכבלים, וגם אביזרי חיבור והתקנה לכבלים ולציוד שלכם, בהתאמה לצרכים האישיים ולמאפייני העבודה שלכם. 

שאלות שיש לשאול בטרם בוחרים את פתרונות הסימון:

  • האם אתם  זקוקים לסימון זמני או קבוע?

  • האם העדיפות היא לסימוני כבל דביקים?

  • כמה מידע צריך להיכנס ברישום על התווית?

לאחר שהגדרתם את דרישות יישום סימון הכבל שלכם, יהיה קל יותר להתמקד בסוג הסימון המתאים ביותר.

סמני עטיפה

תוויות עטיפה עם למינציה עצמית, הניתנות למיקום מחדש, הן פתרון קבוע או זמני המספק עמידות בפני דהייה ושחיקה.

תוויות תיל מסתובבות

על גבי חיבורים פתוחים וסגורים, השתמשו בתוויות תיל מסתובבות, הניתנות לקריאה בקלות מכל זווית, כשהן מסתובבות בחופשיות סביב עצמן, וכן כבלי סיבים אופטיים.

דגלים

השתמשו בתווית דגל בצורת P או T כאשר ברצונכם להגביל את שטח המגע בין הכבל לבין פתרון הסימון, תוך כדי מיקסום שטח התווית המודפסת. זהו פתרון מצוין לסימון כבלים לאחר שכבר חוברו יחדיו.

תגים

תגים מציעים שטח גדול עבור נתוני הזיהוי ומספקים עמידות בפני קרעים, ואינם נמסים בחום, ולכן הם מתאימים לשימוש פנימי וחיצוני כאחד.

שרוולים

ניתן להזיז את השרוולים לאורך הכבל עד שהחום מתכווץ למקומו. הדבר  מאפשר להתאים את מיקום השרוול לאחר סיום העבודה עם הכבלים, כאשר יש להחליק את השרוול מעל הכבל.

חומר וו להדפסה

אידיאלי לתיוג צרורות חוטים וכבלים לשיפור הזיהוי והעקיבות של צרורות הכבלים. חומר ההדפסה מאפשר להניח, להחליף או להסיר תוויות בקלות

גודל מד

גודל מד הכבלים ממלא תפקיד חשוב בקביעת סימוני למינציה עצמית וכריכת תוויות כראוי, ומבטיח שקוטר השרוול יתאים לכבל בו אתם משתמשים. בהתאם לעובי הכבלים שלכם, יהיה עליכם להחליט באילו שרוולים או תוויות עוטפות להשתמש.