יעילות לצד בטיחות: פתרונות סימון לארונות חשמל

ארונות ולוחות חשמל, תוכלו למצוא בכל חלל, בין שמדובר בדירות מגורים, ובין שמדובר במשרדים, בקניונים ולמעשה בכל מקום בו בני אדם מתנהלים וזקוקים לכל הפחות לתאורה דולקת. ארון או לוח החשמל, הוא למעשה גוף הבקרה והפיקוח של כל אמצעי החשמל הפועלים בחלל מסוים, והם מחלקים את זרם החשמל באופן המתאים לכל נקודת חשמל. 

התפקידים המרכזיים של ארון החשמל

מעבר לכך שארון החשמל מהווה את המרכז באמצעותו החשמל מנותב בחללי הבית השונים, אל נקודות החשמל השונות, יש לו גם תפקיד בטיחותי חשוב מאין כמותו, שכן הוא מגן על האנשים השוהים בחלל מפני התחשמלות. בארון החשמל נמצא הפחת, שיודע להוריד את כל מערכת החשמל כאשר הוא מזהה סכנת התחשמלות, שיכולה, לא עלינו , גם להוביל לשריפה. במקרים רבים, עושים שימוש בארון החשמל גם כדי למקם בתוכו את נתב האינטרנט ובעבר הלא רחוק גם את קווי הטלפון. ישנם מקומות מסוימים, לרבות בתי עסק, שעדיין מחזיקים בטלפון קווי.

מסייע לנו לזהות קצר במכשיר חשמל ספציפי

ללוח החשמל יש עוד שימוש חשוב, הקשור גם הוא לקצרים ולמניעת התחשמלות. מאחר והנתיכים של כל אזורי החשמל והשקעים בבית נמצאים בתוכו, במידה ואחד מהמכשירים גורם לקצר, נוכל לאתר אותו בקלות באמצעות בחינה של המפסקים שקפצו. לדוגמא, אם חיברנו וניסינו להפעיל טוסטר או קומקום חשמלי, ופתאום קפץ הפקק והחשמל בבית ירד, נוכל לנתק את המכשיר ולגשת לארון החשמל. לאחר מכן, ננסה להרים בחזרה את הפחת. אם כל המפסקים עלו בחזרה ופועלים. פונקציה זו מאפשרת לנו לשלוט באופן מדויק ומבוקר על כל אמצעי החשמל הפועלים בחלל מסוים, ולכן היא חשובה מאוד.

מדוע סימון ארונות חשמל הוא חיוני וחשוב במיוחד?

הנתיכים השונים בתוך ארון החשמל, עלולים להיראות לנו זהים לחלוטין זה לזה, ולא פשוט להבדיל ביניהם. הבעיה הזו עלולה לבלבל ובמידה מסוימת אפילו לייתר את תפקידו החשוב של ארון החשמל כלוח בקרה ושליטה על אמצעי החשמל השונים. ללא סימון של כל מפסק, במידה ותהיה בעיה באמצעי חשמל כלשהו, והמפסק שלו יקפוץ, יהיה קשה מאוד, עד בלתי אפשרי, לאתר מהיכן נובעת הבעיה. לכן, חשמלאים ואנשי מקצוע העוסקים בעבודות חשמל, זקוקים לפתרונות סימון לארונות חשמל, שיאפשרו להם לזהות במהרה את מקור התקלה ולטפל בה בזריזות, ביעילות, ולא פחות חשוב - באופן הבטיחותי ביותר.

האם יש צורך איש מקצוע רק כדי לסמן את ארונות החשמל?

סימון ארונות חשמל כרוך בפעולה פשוטה למדי של הדבקת תוויות על כל אחד מהנתיכים השונים. לכן, אין צורך באיש מקצוע כמו חשמלאי וכדומה, לצורך הפעולה הזו, ובהחלט תוכלו לעשות זאת בעצמכם, במיוחד כיום, כאשר המידע לגבי כל פעולה כזו זמין ברחבי הרשת, והאינטרנט מלא בסרטוני הדרכה, המראים בדיוק כיצד יש לעשות זאת.

כיצד תשמרו על בטיחות מרבית בסביבת ארון השמל?

השמירה על הבטיחות באזור ארון החשמל היא חשובה מאין כמותה. ראשית, יש לוודא שאין חפצים מיותרים, כמו ניירות או עוד אביזרים שבטעות השארתם שם, מאחר ואלו עלולים להתלקח ולגרום לשריפה. כמו כן, יש לשמור על אוורור ראוי של ארון החשמל, זאת על מנת למנוע מצב של התחממות יתר. כן כדאי להזמין חשמלאי מוסמך אחת לשנה, על מנת שיבדוק שהכל יושב במקום ומתוחזק כראוי בארון החשמל.