רב מודד – מדוע מגר הפכו לשם גנרי כל כך?


יש מוצרים שונים שכששומעים את שמם מיד עולה שם של עסק או חברה מאחוריהם, גם אם אלו מוצרים שיש חברות שונות שמייצרות אותם. כך לדוגמא המילה "המבורגר", ישר שולחת בדמיון לא מעט מהשומעים אותה למקדונלדס. כך גם מוצרים רבים אחרים שגורמים למי שמחפש אותם לעשות ישר את הקישור לעסק ספציפי, ומה שעומד מאחורי זה הוא המיתוג.
מהו מיתוג? מיתוג הוא בדיוק זה. יצירת הקשרים, רגשות ותובנות בנוגע לחברה מסוימת. מיתוג הוא יצירת התחושה שזהו המקום הנכון אליו צריך לפנות, ויש כפי שציינו לא מעט מוצרים מתחומים שונים שישר מקושרים במוחותיהם של הצרכנים לחברה או עסק מסוים. מיתוג דורש לא מעט עבודה מצד החברה או העסק בשביל להגיע למצב כזה, עבודה שבעיקר אמורה לשכנע את הלקוחות שמדובר באיכות גבוהה. אחת מהחברות שמקושרות ישירות למוצרים מסוימים היא חברת מגר, חברה שהמונח "רב מודד" שהוא אחד מכלי העבודה המשמעותיים ביותר עבור חשמלאים ישר מזכיר אותה.

קצת על חברת מגר

הנה קצת מידע על חברת מגר, החברה שעומדת מאחורי מכשירי המדידה בעולם החשמל. חברת מגר נוסדה בשנת 1985 על ידי שני שותפים בלונדון, חברה שהתמחתה בהתחלה במכשירים חשמליים שונים, ועם השנים היא החלה להתמקד במכשירי מדידה. החברה מספקת כיום בין השאר בודקי בידוד חשמלי, מולטימטרים, מוצרים שונים לאיתור תקלות בכבלים ולבדיקות אדמה וקרקע, בודקי התנגדות, שנאים ומוצרים רבים אחרים.
החברה נחשבת לחברה המובילה בתחומה. אין לה באמת מתחרים והיא שם דבר בפיו של כל חשמלאי בארץ ובעולם. זו הסיבה שבדיוק כמו מוצרים וחברות אחרות, כשאומרים את המונח "רב מודד", יש מגר היא החברה שעולה לראש.
לא בלי עבודה קשה היא השיגה את מה שהיא השיגה. זו חברה שעבדה קשה מאוד על מנת לחדש כל הזמן עבור לקוחותיה. במהלך כל השנים היא הקפידה על רמת איכות גבוהה ועל מוצרים שאין להם מתחרים, וכמובן, על בטיחות ברמה הגבוהה ביותר עבור המשתמשים במוצריה. חברת מגר היא שם דבר בעולם החשמל כבר למעלה ממאה שנים, וכמו שזה נראה היד עוד נטויה.

מה זה רב מודד?

אז למה המושג "רב מודד" מתקשר ישר לחברת מגר כבר הבנו, אבל מהו בכלל רב מודד? למה צריך אותו ואיך הוא יכול לסייע בעבודתו של החשמלאי?
רב מודד הוא מכשיר אשר באמצעותו ניתן לזהות גדלים חשמליים שונים. זו יכולה להיות התנגדות, זה יכול להיות זרם, קיבול, השראה, מתח או זרם. רב מודד הוא מכשיר שכל חשמלאי צריך, מכשיר שהוא נדבך מרכזי בעבודתו של החשמלאי, ויש לו כמה אופני שימוש.
הראשון, אם רוצים למדוד זרם בין שתי נקודות, כל מה שצריך לעשות הוא לנתק את המוליך שבו זורם הזרם ולחבר במקומו את הרב מודד לשתי הקצוות המנותקים. כך ניתן למדוד את האמפר.
השני, אם רוצים למדוד התנגדות כל מה שצריך לעשות הוא לחבר את הרב מודד במקביל לרכיב שנמדד כשהוא כמובן לא מחובר לשום מקור מתח או לרכיבים אחרים שכן מחוברים. המדידה מתבצעת בין כל שתי נקודות שרוצים לדעת מה קורה ביניהן.
השלישי, המכשיר יכול לשמש כוולטמטר, מה שאומר חיבור של הרב מודד לשתי נקודות ומדידה של המתח ביניהן.

תצוגת הרב מודד

רב מודד הוא אם כן מכשיר שקיים כבר לא מעט שנים, מאז שחברת מגר ייצרה אותו לראשונה ומכרה אותו. בתחילת הדרך התצוגה שלו הייתה אחת בלבד – הצגה של הקריאה על ידי מחט שזזה בצורה מגנטית ביחס לגודל החשמלי הנמדד, או במילים אחרות, תצוגה אנלוגית. הגודל הנמדד מוצג במסך התצוגה. היום יש גם את הרב מודד הדיגיטלי מה שאומר שהוא ממיר את האותות האנלוגיים לדיגיטליים.

הסבר למונחים המרכזיים

  • זרם – כמות האלקטרונים שעוברים ואשר נמדדים לפי שעה.
  • התנגדות – פרמטר שנמדד אל מול זרם חשמלי כלשהוא אשר בסופו של דבר מבטא את ההתנגדות. התנגדות קטנה יוצרת זרם חשמלי גבוה ולהיפך.
  • מתח – המתח הוא העוצמה של הזרם, העוצמה של האלקטרונים שעוברים. אפשר להקביל את זה לזרם מים בברז. אותה כמות של מים יכולה לצאת באיטיות ואז הזרם יהיה חלש, ולעומת זאת אותה כמות יכולה לצאת החוצה בפרץ גדול, בזרם חזק ואז המתח יהיה גבוה יותר.

כל חשמלאי צריך את זה

אז למה אין חשמלאי שלא יכול לעבוד בלי רב מודד? כי בלעדיו עבודתו של החשמלאי לא שווה כלום והוא בעצם עובד כעיוור. עם הרב מודד ימדוד החשמלאי את המתח וההתנגדות כמו גם הזרם שעל לוח החשמל, ויש רבי מודדים מתקדמים יותר אשר באמצעותם ניתן למדוד פרמטרים נוספים כמו תדרים, השראה של סלילים וקיבולת של קבלים. אי אפשר לעבוד בלי רב מודד. אי אפשר להתקדם בעבודה ואי אפשר לוודא שהכול עובד כמו שצריך. רב מודד של מגר הוא הפתרון הטוב ביותר.

איכות ובטיחות

אז למה צריך כל חשמלאי רב מודד אנחנו כבר מבינים ולמה ההקשר בראש אצל לא מעט חשמלאים בין רב מודד למגר הוא ישיר אנחנו גם מבינים, אבל חשוב להבין שיש שני פרמטרים עיקריים שחייבים להיות ברבי מודדים. הראשון הוא האיכות, בעיקר בשביל לדעת שהבדיקה היא בדיקה אותנטית ואפשר לסמוך עליה.
חשוב כמובן גם לוודא שמדובר על מוצר בטוח, מוצר שהשימוש בו הוא כזה שאינו יכול להיות בעייתי בשום צורה.