ציוד חשמל – היכן ניתן לרכוש את כל הציוד במקום אחד?

 
להיות חשמלאי זה אומר לעבוד בעבודה לא קלה פיזית, עבודה עם רמת סיכון די גבוהה ועבודה שצריכה להיות לא פחות ממושלמת. הרי אף אחד לא יכול לדמיין עבודת חשמלאי שהיא לא 100%, מהסיבה הפשוטה – כי עבודה שהיא לא מושלמת היא כאילו לא נעשתה בכלל. הרי בסופו של דבר מערכת החשמל צריכה לעבוד, וזה או כן או לא. אין באמצע.
חשמלאי צריך לעבוד בזהירות, צריך לעבוד בדקדקנות ושלב אחרי שלב, צריך לשים לב לכל פרט ופרט וצריך בשביל שכל זה יקרה לעשות שימוש בכלי עבודה איכותיים. מעבר לכלי העבודה, יש ציוד לחשמל שצריך להיות ברמה הגבוהה ביותר ויש לא מעט חנויות שמוכרות את הציוד הזה, רק שכדאי לדעת ממי קונים.
אז הנה קצת על ציוד חשמל, דוגמאות לציוד כזה וכמובן מהם הפרמטרים החשובים ביותר בבחירת החנות האידיאלית למוצרים הללו.

ציוד חשמל – דוגמאות

ציוד חשמל מתחלק לשניים, יש את כלי העבודה ויש את ציוד החשמל שהוא הרכיבים עצמם איתם עובדים. יש אין ספור דוגמאות של ציוד חשמל והנה כמה מהם: יש ציוד לכיפוף, חיתוך וניקוב של פסי צבירה, יש מקדחי כוס ומקדחים מדורגים, יש ציוד חיווט וחותכי מסילות, יש מערכות השחלה, יש סרטי תלייה וחבר פלסטיים, יש לוחצי סופיות חוט, יש ציוד עזר לתופים וכבלים, יש חותכי כבל עם מנגנון רצ'ט, יש לוחצי מחברי קואקס ומספריים, יש מנקבים שונים, ,מהדקים ללוח, יש מערכות השחלה ועוד אין ספור כלים וציודים שנוגעים לעולם החשמל.


ציוד מדידה

בשביל שמערכות החשמל יעבדו כמו שצריך, הן צריכות ניטור כל הזמן ומעקב אחר איכות העבודה שלהן. בשביל זה יש ציוד למדידה בעולם החשמל, והנה כמה דוגמאות למודדי החשמל הללו. יש את מדי האור שכשמם כן הם, מודדים את כמות האור בחלל מסוים. כך אם ניקח לדוגמא משרדים שבהם אנשים עובדים על המחשב בעיקר, לכמות האור יש משמעות רבה לאיכות העבודה ולבריאותם של העובדים. דוגמא נוספת למדי האור הוא במגרש כדורסל. השחקנים עשויים להציג ביצועים טובים יותר אם התאורה תהיה מותאמת לצרכים שלהם.
יש את גלאי חוטי החשמל שיש להם שני תפקידים. תפקיד אחד הוא תפקיד בטיחותי ותפקיד שני הוא תפקיד טכני. מה זה אומר? זה אומר שמצד אחד הם שומרים על בטיחותו של מי שקודח בקיר על מנת לבצע עבודה כלשהיא כמו תליית מדף. אם מאחורי הקיר יהיה חוט עם חשמל חי, זה עלול להיגמר בהתחשמלות חס וחלילה. במקרה כזה גלאי החוטים ימנע אסון וחשוב לעשות בו שימוש לפני ביצוע פעולות שונות.
מצד שני יש את הפן הטכני. לפני שהומצאו גלאי החוטים, בשביל להגיע לחלק מסוים במערכת החשמל שמאחורי הקיר היה צורך לפתוח את הקיר וההרס היה רב. היום כשיש את גלאי החוטים, אפשר לדעת בדיוק איפה לפתוח. לא צריך לעשות נזק גדול ולא צריך לשלם עם זה יותר מידי. אפשר להיות הרבה יותר מדויקים מאשר בעבר.
אין ספק שציוד המדידה הוא משמעותי ואלו רק שתי דוגמאות לציוד המדידה שקיים בעולם החשמל. כמה שיותר שימוש במודדים הללו יבטיח עבודה איכותית יותר, מדויקת יותר וכמובן יותר מהכול – בטוחה הרבה יותר.

 פרמטרים חשובים בבחירת החנות

בבואכם לקנות ציוד לחשמל אם אתם חשמלאים, אתם יכולים לבחון לא מעט חנויות אבל דבר אחד אתם צריכים לקחת בחשבון. אתם צריכים למצוא חנות אחת שתהיה החנות בשבילכם, חנות שתחזרו אליה פעם אחר פעם כדי לקנות ממנה. למה? קודם כל כי אין כמו לקנות במקום בו אפשר לסמוך על המוכרים, אבל מעבר לכך, סביר להניח שככל שיעבור הזמן תיצרו קשר עם מי שימכור לכם ויכול להיות שתשיגו מחירים אטרקטיביים יותר מאשר בקנייה חד פעמית.
כשאתם באים לבחור חנות לקנות ממנה ציוד לחשמל ולייצר עם העובדים בה קשרים טובים, יש כמה פרמטרים שאתם צריכים לקחת בחשבון:
  • עבודה עם מותגים – מותגים לא סתם מגיעים לאן שהם מגיעים. הם לא מקבלים שם כמו שיש להם ללא סיבה, אלא מרוויחים אותו ביושר אחרי עבודה קשה. כשאתם באים לבחור חנות לציוד חשמל, אתם צריכים לוודא שהיא מוכרת גם את המותגים המובילים בכדי שתדעו שאתם יכולים לבחור גם בהם אם תירצו. אז נכון, מותגים יקרים יותר, אבל בשורה התחתונה, הם גם איכותיים יותר.
  • איכות – על איכות אתם כחשמלאים לא יכולים להתפשר. לא משנה כרגע אם מדובר על מותגים או שלא, אתם צריכים לדעת בוודאות שבחנות הספציפית מוכרים לכם מוצרים באיכות גבוהה. אתם צריכים לדעת שזה ציוד שנבדק, צריכים לדעת שזה ציוד שכבר נוסה לא פעם ולא פעמיים, וצריכים להיות רגועים בנוגע אליו.
  • ציוד עם התקנים הרלוונטיים – לציוד חשמל יש תקנים ויש מבחנים שהוא צריך לעבוד לפני שהוא יוצא לשוק. בבואכם לבחור חנות אתם צריכים לוודא שהיא מוכרת ציוד עם התקנים הרלוונטיים, כדי שתדעו שאתם עובדים עם הטוב ביותר.

בטיחות מעל לכל

בסופו של דבר ועם כל הכבוד לאיכות ולאמינות, הבטיחות צריכה להיות מעל לכל. בעבודת החשמלאי אין באמצע, או שהכול בסדר או שיכול לקרות אסון ולכן הוא לא יכול להתפשר על פחות מהבטיחות ברמה הגבוהה ביותר.
בבואכם למצוא את החנות האידיאלית בשבילכם בה הכול יהיה תחת קורת גג אחת, אתם צריכים לוודא שרמת הבטיחות היא הגבוהה ביותר שקיימת.