ציוד בדיקה לתחנות משנה ותחנות השנאה

מכשירי מדידה ובדיקה לציוד תחנות השנאה (מתח עליון למתח גבוה ) , ותחמש"ים ( מתח גבוה למתח נמוך )

בדיקת שנאי הספק ושנאי מדידה TRANSFORMER TESTING


לשנאים ישנם מרכיבים רבים שצריכים להיבדק על מנת לוודא את מצבו . ליפופים , בידוד , ליבה , טאפ צ'יינגר , בושינגים , כלאי מתח יתר  windings and winding leadstransformer insulationtransformer core, tap changersbushingsbushing CTs  surge arresters)קיימים מכשירים אשר יתנו פתרון למספר בדיקות של חלק מהמרכיבים של השנאים שפורטו למעלה . המכשירים מבצעים בדיקות קבלה ,בדיקות שגרתיות ובדיקות דיאגנוסטיות .

בדיקת ממסרי הגנה
 

ייעודם של ממסרי הגנה הוא לחוש את מצב התקלה ולהמעיד (to trip ) את מפסק הזרם . המכשירים מהדור החדש יודעים לבדוק ממסרים עם מיקרו-פרוססורים , ממסרי סוליד –סטייט , ממסרים אלקטרו-מכניים וכן בדיקות חד או תלת פאזיות עם מסכים ותוכנות אנאליטיות לאפשר לבודק הבנה יעילה של התוצאות.

בדיקות למפסקי זרם ומנתקי הגנה

 

מפסקי זרם מיועדים לשאת זרמי עומס במערכות כוח בתנאים רגילים , ולהפסיק את הזרם במקרה של אירוע ,מצב בלתי רגיל או תקלה .פעולתו התקינה של מפסק זרם תלוי במספר מרכיבים שהם ה מנתק interrupter , מערכת ההפעלה המכנית , ומגעי העזר והסלילים auxiliary contacts and coilsכל המרכיבים האלה צריכים להיבדק על בסיס קבוע . בדיקה תקופתית והשוואה עם נתוני יצרן ראשוניים מאפשרים חיזוי מצב המפסק .הבדיקות המומלצות כוללות בדיקות כגון זמן תגובה ומהלך , התנגדות המגעים , זרם מינימאלי וזרם הסליל . בדיקות המתאימות לטכנולוגיות השונות של מפסקי זרם pre/post insertion resistors, grading capacitors, dynamic resistance)המדיה המבודדת של המפסק כמו אויר , גז , ואקום או שמן ובדיקות התלויות בסוג הרשת המורכבות על ידי חברות החשמל pre-insertion resistors or synchronous switching as well as shunt capacitors for the circuit breaker. 

בדיקת מנועים

 

במפעלים בעלי כמות גדולה של מנועים ובמפעלי תיקון ושיפוץ מנועים נדרשת בדיקה :תקופתית – לצורך אחזקה מונעת או בדיקת קבלה של מנועים לפני הכנסתם לשימוש בהתאם למתח המנועים בין 4-12 ק"ו ואפשרות להגדלה עד 40 ק"ו יש לבצע בדיקות מתח נמוך ומתח גבוה , בדיקות בידוד בדיקת עמידות העמס יתר standards-compliant surge test הידוע כבדיקת בייקר היא הבדיקה האידאלית לחשוף חולשות בידוד בין ליפופים turn to turn insulation weaknessבדיקת תקלות ליפופים , בין פאזות , בין סלילים ובידוד . זיהוי לכלוך שמשפיע על רמת הבידוד , זיהוי בעיות בחיבורים , חוסר איזון במנוע נתקים והתנגדויות גבוהות .אפשרות להרחבה לבדיקת סלילי המתח הנמוך ועוגנים ( אביזר ZTX low impedance coil accessory )

ציוד לבדיקת מצברים


מערכות מצברים לגיבוי במקרה של נפילת חשמל הופכות להיות חיוניות , מקובלות וגדולות יותר ויותר . הספקהמצברים עלול לרדת במידה רבה לאומת נתוני היצרן המחושבים.תא אחד או תאים חלשים יגרמו להפסקות ברציפות השירות ולנזק תפעולי וכלכלי גדול. בדיקות תקופתיות לאבחון מצב המצברים נדרשות , בדיקות אלה כוללות בדיקות העכבת ( impedance ) או בדיקות הספק קיבולת (capacity) על מנת למנוע תקלות בחירת הבדיקה המתאימה ליישום הינה חשובה בדיקת הספק קיבולת – בדיקת פריקה בבדיקה זו מתבצעת פריקה בזרם קבוע , מתח קבוע והתנגדות קבועה בדיקה עכבת התא bite = battery impedance test – בבדיקה זו מוזרם זרם חילופין והעכבת של התאים נמדדת . ניתן לגלות תאים החורגים בעוד מועדבדיקת התפרקויות חלקיות Partial discharge testingהתפרקויות חלקיות מתחילות בחללים , סדקים בועות , בדיאלקטריקה של הבידוד המוצק או הנוזלי . מכיוון שההתפרקות מוגבלת רק לחלק של הבידוד היא נקראת התפרקות חלקית .ההתפרקויות החלקיות בבידוד מוצק מתרחשת בתוך חללים המלאים בגז . השדה החשמלי שנוצר בחלל הוא גבוה מאר מרחק זהה בבידוד המוצק . ( קורונה ) התפרקויות חלקיות מתקיימות גם בפני השטח , במקרה והשדה החשמלי שייווצר הוא גדול מספיק כדי לגרום אותן במיוחד במקרים של בידודים מלוכלכים או רטובים .בדיקת התפרקויות חלקיות נחוצה גם בבידוד של כבלים , בושינגים , ליפופי שנאים ומנועים וברכיבים רבים אחרים . בתקופת תחילת ההתיישנות של ציודים אלה , התדרדרות היא קשה לגילוי בשיטות הבדיקה הקונבנציונליות אך ידוע שמתקיימות התפרקויות חלקיות , אותן ניתן לגלות ולזות את מקורן .

חברת POWER DIADNOSTIC BY MEGGER מציעה מגוון לבדיקות בשטח או במפעל לבדיקות של התפרקויות חלקיות .