ציוד חשמל

בטוח יצא לכם לראות פעם בחורף שיורד גשם שוטף וחשמלאים מטעם חברת החשמל עובדים על איזה עמוד חשמל ומתקנים תקלה למרות שהתנאים לא נוחים במיוחד. בטוח גם יצא לכם לראות חשמלאים עובדים בשעות לא שעות, רק בגלל שיש איזו בעיית חשמל חמורה שצריך לטפל בה.

כן, חשמלאים הם אנשי מקצוע שעובדים לא מעט, והם דרושים בכל מקום יותר ויותר. התלות שפיתחנו בחשמל ובמוצרי חשמל היא כזו שלא מאפשרת לנו בעידן המודרני להתנהל בלעדיה, ואם יש בעיה כלשהיא צריך לטפל בה במהירות. חשמלאים גם עוסקים בהתקנות של מערכות חשמל כאלו ואחרות והם צריכים לעשות עבודה איכותית ומדויקת. את כל זה הם עושים עם ציוד חשמל, ציוד שמסייע בהתקנה, בהחלפה ובמדידה של הדברים.

קודם כל – בטיחות!

חשמלאי זה לא עוד איש מקצוע. זה לא עוד מישהו שמתקן משהו ואם זה לא ילך, לא יקרה שום דבר מיוחד. חשמלאי הוא איש מקצוע שהעבודה שלו צריכה להיות מושלמת, שהעבודה שלו צריכה להיות כזו שבסופה אפשר יהיה להשתמש במערכת או במכשיר ללא כל בעיה. אבל מעבר לזה, עבודתו של החשמלאי היא מסוכנת מאוד. זו עבודה עם חשמל חי לא פעם וגם אם לא, צריך לוודא שהוא עובד ללא חשמל חי, עבודה שיכולה לסכן אותו ואת הסובבים אותו.

חשמלאי צריך להיות קודם כל בן אדם זהיר, בן אדם שעובד לפי הנהלים ובהתאם לתקנים. הוא צריך לחשוב לפני כל צעד שהוא עושה וצריך לעשות וידוא ובקרה פעם אחר פעם של הדברים, אבל צריך גם לעבוד עם ציוד מתאים כדי שהעבודה תהיה בטוחה. ציוד מתאים זה ציוד בטיחותי לחשמל ויש לא מעט ממנו, אבל זה לא רק ציוד החשמל עצמו אלא גם כלי העבודה שהוא עובד איתם. חשמלאי צריך לבדוק טוב טוב לפני שהוא קונה ציוד כזה כי מספיק שהוא יצטרך לעבוד עם כלי עבודה מבודד והוא לא יהיה כזה, נגיעה אחת ולא יותר מזה והוא עלול להיפגע קשות. זו הסיבה שחשמלאי צריך לברור טוב טוב את הציוד איתו הוא עובד.

כלי מדידה

חשמלאי צריך לעבוד גם עם כלי מדידה שונים על מנת לבחון מערכות חשמל ולראות את מצבן. בין כלי המדידה הללו צריכים להיות כלי מדידה שמודדים את המתח ואת ההתנגדות ועוד פרמטרים שונים במערכות החשמל. הם צריכים להיות קודם כל מדויקים וצריכים גם להיות כלי שציינו בטוחים. ציוד המדידה הזה הוא ציוד שיש לו יתרונות רבים והנה כמה מהם:

  • איתור בעיות – עם כלי המדידה הללו אפשר לעלות על בעיות שונות במערכת החשמל או בציוד החשמלי, וכשמאבחנים בעיה כמה שיותר מוקדם אפשר לטפל בה כמה שיותר מוקדם. מכשירי המדידה הללו מאפשרים לשים אצבע על הבעיה עצמה, מאפשרים להבין מהו המקור שלה ואיך לטפל בה.
  • ניטור קבוע – מכשירי מדידה מאפשרים לנטר מערכות חשמל באופן קבוע. יש לא מעט מיכשור חשמלי שצריך בדיקות תקופתיות על מנת לוודא שהוא עובד כמו שצריך ואין בעיות. עם כלי המדידה הללו אפשר לעקוב אחר המערכות הללו באופן קבוע בקלות וביעילות.
  • חיסכון בחשמל – ציוד חשמלי כידוע צורך חשמל וחשמל כידוע לא מגיע בחינם. מי שרוצה לחסוך בחשמל יעשה בקרות תקופתיות וקבועות על הציוד שיש לו, ועם כלי מדידה שונים הוא יכול לדעת מה המצב. כך שאם המערכת לא עובדת ביעילות המקסימלית שלה ויש צריכה מוגברת של חשמל, אפשר יהיה לזהות את זה די מהר.

כלי עבודה לחשמלאים

חשמלאים צריכים לא מעט כלי עבודה בשביל לעשות את מלאכתם. הם צריכים כמובן את כלי העבודה הרגילים שיש לכל איש מקצוע, אבל צריכים גם מעבר לזה, צריך כלי עבודה ספציפיים שמתאימים לחשמלאים. הם צריכים כפי שציינו לעבוד קודם כל עם ציוד בטוח על מנת שהם יחזרו הבית בשלום, אבל מעבר לזה, הם צריכים לעבוד גם עם ציוד איכותי כדי שהעבודה שלהם תזרום ולא יהיו להם בעיות ועיכובים במהלך הדרך.

כלי העבודה של החשמלאי מגוונים ורבים. כך לדוגמא מעבר לכלי העבודה הבסיסיים המוכרים הם צריכים כלי עבודה שיודעים לחתוך חוטים בקלות ובמהירות.

נעלי עבודה

חשמלאי צריך לעבוד גם עם נעלי עבודה איכותיות, נעליים שיאפשרו לו לעבוד שעות ארוכות. חשמלאים יכולים למצוא את עצמם מתמודדים עם תקלה זמן רב והם לא יעשו אותה מן הסתם בישיבה ולכן הנעליים שלהם צריכות להיות איכותיות. הן צריכות להיות חזקות ועמידות ולשמור עליהם מחפצים כבדים שנופלים וממכות כאלו ואחרות. הן צריכות להיות נוחות וכאלו שיסייעו ליציבה נכונה, וצריכות להיות מבודדות כי עובדים עם חשמל. בנוסף, נעלי עבודה של חשמלאים צריכות להיות כאלו שניתן לעבוד איתן על משטחים חלקים כי חלק מעבודתו של החשמלאי היא על משטחים כאלו וצריך לשמור על בטיחותו.

ציוד בהתאם לתקנים

לציוד חשמלי יש תקנים, תקנים שנכתבו על ידי מי שאמונים על התחום. חשוב לרכוש ציוד לעבודות חשמל רק כזה שעומד בכל התקנים, כדי שלא תהיינה בעיות הן של איכות בעבודה והן של בטיחות. ציוד צריך לקנות מספקים עם ניסיון רב כאלו שלא רק מוכרים אלא גם יכולים לייעץ מה עדיף, איזה מותג טוב יותר ממותג אחר ומה כדאי לרכוש. צריך כמובן לקנות גם מחנות שיש עליה המלצות, חנות שאפשר לסמוך על מי שעובד בה שאם תהיה בעיה יהיה אל מי לפנות ושלא מדובר על "שגר ושכח".