מכשירי מדידה הטובים בעולם

חשמלאים עושים המון דברים. הם מתקינים ומתקנים, הם מחליפים ומסדרים, הם משדרגים ובודקים והם מומחים בכל מה שנוגע לעבודות חשמל. הם לומדים לשם כך מכיוון שללא לימודים אסור לעסוק בתחום מה גם שהוא מסוכן כי בכל זאת, מדובר הרי בחשמל, והם צוברים לא מעט יידע במהלך עבודתם. הם עושים שימוש בכל מיני מכשירים ובציוד מגוון כדי לבצע את העבודה שלהם, כי הם צריכים לבדוק ולוודא כל דבר. הם משתמשים כל הזמן במכשירי מדידה שונים וככה הם יודעים מהי מצבה של מערכת חשמלית כזו או אחרת כמו גם מכשירים חשמליים שונים. אז הנה קצת על מכשירי מדידה איכותיים וטיפים איך לבחור אותם ואת החנות בה קונים אותם.

מהם מכשירי מדידה?

לפני שנדבר על איך מוצאים מכשירי מדידה איכותיים ומהם הפרמטרים לבחירת מכשירי מדידה ואת החנות בה תיקנו אותם, כדאי להבין קודם מהם אותם מכשירי מדידה. מכשירי מדידה חשמליים אלו מכשירים שיוצרים אותות חשמליים במעגלי חשמל וגם קולטים אותות כאלו. הם יודעים לאפיין האם ביצוע של מכשיר כזה או אחר הוא ביצוע תקין ויודעים לנטר כל חלק במעגל החשמלי. למעשה, אי אפשר בלעדיהם מכיוון שללא מערב תמידי אחרי מערכות חשמל אי אפשר לדעת מה מצבם. הנה כמה מהיתרונות הללו.

יתרונות מכשירי המדידה

  • זיהוי בעיות ואפיון שלהם – במכשירי חשמל יכולים להיות בעיות שונות, בעיקר אם מדובר על מכשירי חשמל שעובדים כבר תקופה ארוכה. צריך לבדוק אותם ולנטר אותם, ועם מכשירי מדידה אפשר לזהות בעיות שונות ולאפיין אותם כדי להתחיל ולחפש מהו הפתרון לבעיות הללו.
  • תיקון תקלות באופן מושלם – גם כשעולים על בעיה כלשהיא ויודעים איך לתקן אותה, צריך לוודא שהתיקון הושלם ושהכול בסדר. בשביל שהתיקון יהיה מושלם צריך לעבוד עם מכשירי מדידה שונים, מכשירים שיוודאו שהכול חזר אל מקומות בשלום והכל עובד בצורה רציפה וטובה.
  • חיסכון בחשמל – בסופו של דבר, מכשירים חשמלים כמו גם מערכות חשמל צורכים חשמל כל הזמן. חשמל כידוע הוא לא בחינם ואם לא בודקים מידי פעם את המכשיר, יכול להיות שהוא יצרוך יותר מידי חשמל. זה קריטי לכל אחד ובעיקר בעסקים בהם יש מכשירים וציוד חשמלי שעושים בו שימוש רב ואם עולים על בעיה כלשהיא שסופה הוא חיסכון בחשמל, אפשר לחסוך המון כסף. מכשירי מדידה בודקים גם האם תצרוכת החשמל היא הגיונית.
  • אפיון ביצועי חשמל – מכשירי מדידה גם בודקים ביצועי חשמל, מאפיינים אותם ומוודאים שהם תקינים לגמרי.

אין ספק שללא מכשירי מדידה יהיה קשה מאוד לעקוב אחר מכשירים ומערכות חשמל שונות. חשוב לעשות את זה בצורה נכונה אבל חשוב לא פחות לרכוש את המכשירים הנכונים, האיכותיים והמדויקים על מנת לעשות מדידה נכונה.

דוגמאות למכשירי מדידה

  • מדי אור – מדי אור הנקראים גם מדי לוקס, הם מכשירי מדידה שאמורים למדוד את רמת התאורה במקומות כמו משרדים, אולמות ספורט, תיאטראות, אולמו אירועים וכדומה. למה צריך אותם? מכיוון שלתאורה יש השפעה רבה על האפקטיביות הפיזית שלנו, מה שאומר שאור חזק מידי עלול לגרום לכאבי ראש ולאי נוחות ואור חלש מידי עשוי לגרום לאי יכולת לבצע משימות בצורה נכונה מכיוון שקשה לראות.
  • טסטר – אין סיכוי שלא נתקלתם במכשיר הזה, מכשיר שנראה כמו מברג פיליפס קטן. הטסטר הוא מכשיר שאמור לבדוק האם יש מתח בנקודה מסוימת. למה צריך את זה? כדי לדעת על אותה נקודה שנבדקת האם היא תקינה או שלא.
  • מד זרם – מד זרם הוא מכשיר מדידה שאמור למדוד את העוצמה של זרם חשמלי. מדידה כזו עשויה לתת לחשמלאי מושג למה מכשיר לא עובד כמו שצריך.
  • מד קיבול – קיבול של קבלים צריך לבדוק והמכשיר שעושה את זה הוא מד קיבול. יש מכשירים פשוטים ומכשירים מתקדמים, כשהפשוטים נותנים רק קריאה של הקיבול ומכשירים מתקדמים נותנים גם מדדים נוספים כמו התנגדות טורית שקולה והשראות.
  • רב מודד – רב מודד הוא מכשיר שכשמו כן הוא. הוא מודד כל מיני פרמטרים כמו קיבול והשראות, התנגדות, זרם וכדומה.
  • מד מתח – מד מתח הוא מכשיר אשר מודד האם יש מתח בין שתי נקודות שונות וכמה מתח יש.

בטיחות מעל לכל

בבואכם לרכוש את מכשירי המדידה הטובים ביותר בעולם בין אם אתם חשמלאים או אנשי מקצוע אחרים שצריכים לבצע את המדידות הללו, הדבר החשוב ביותר שאתם צריכים לתת עליו את הדעת הוא בטיחות. הבטיחות צריכה להיות מעל לכל, היא צריכה להיות זו שמובילה כשקונים מכשיר בכלל ובטח אם הוא מכשיר שמחברים למערכת החשמל. אתם צריכים לוודא שהחנות שמוכרת לכם, מוכרת רק מותגים איכותיים ושהמותגים הללו שמים דגש על בטיחות.

בטיחות היא הא' ב' של כל חשמלאי. זו הפרנסה שלו ואם תהיה בעיה בטיחותית כלשהיא זה יכול להכניס אותו לבעיה לא פשוטה ואף לסכן את חייו.

אל תתפשרו על פחות מהטוב ביותר!

אם אתם רוצים את הטוב ביותר בשבילכם, המחיר לא צריך להיות זה שיכריע. עם כל הכבוד למחיר ובטוח שאתם רוצים שמה שמוכרים לכם יהיה לא יקר מידי, בכל מה שנוגע למכשירי מדידה חשמליים אתם צריכים לחשוב אחרת. לפעמים, הזול הוא גם היקר ביותר או במילים אחרות, אם לא תשקיעו מספיק ורק תנסו לחסוך, יכול להיות שלאחר זמן מה תצטרכו לקנות מכשיר אחר מה שאומר שתצטרכו לשלם עוד פעם, וזה לא ישתלם לכם. אתם גם צריכים שהמכשיר יבצע מדידה של 100%.