פס קרונה

אנחנו חיים בעידן עם טכנולוגיה מתקדמת ובעיקר עם תקשורת מתקדמת. אם פעם תקשורת הייתה פריווילגיה, היום אין עסק שיכול להתקיים ללא תקשורת איכותית. יש את קווי הטלפון שנמצאים כל הזמן בשימוש, יש את רשת האינטרנט שהיא הכלי המרכזי היום לעשיית עסקים, וכל אלו צריכים לעבוד כל הזמן ובצורה הטובה והיעילה ביותר.

למה? כי מספיק שתהיה תקלת תקשורת משמעותית כדי להשבית עסק. בעסקים העובדים מתקשרים ביניהם באמצעות תקשורת דיגיטלית, התקשורת עם הספקים גם היא מתנהלת באמצעים כאלו, וכמובן, התקשורת עם הלקוחות גם היא מצריכה תשתית תקינה ופועלת 100%. לא צריך יותר מידי דמיון בשביל להבין מה יקרה אם גוף גדול או עסק רציני ומשמעותי יהיה עם בעיות תקשורת חמורות או ניתוק מלא של התקשורת, זה יכול לגרום להפסדי ענק גם אם זה יהיה כמה שעות.

יש רכיבי תקשורת שונים ורבים בהם עושים שימוש היום בעידן הטכנולוגי המתקדם. גם אם לא מדובר על עסק אלא על בית פרטי, יש לא מעט אמצעי תקשורת שצריכים מקום אחד שבו הם יהיו כולם ביחד ולא יהיו מפוזרים בכל הבית. בדיוק בשביל זה יש ארונות תקשורת בהם רכיבי תקשורת שונים שאחד מהם הוא פס קרונה עליו נסביר בהמשך.

אבל למה למעשה תשתיות תקשורת לא יכולות להיות מפוזרות בשטח? למה צריך מקום אחד שהוא ארון התקשורת שיהווה בית לכל התשתיות הללו? הנה כמה סיבות שכדאי להכיר:

סדר, ארגון וניטור

בארגונים גדולים יש לא מעט תשתיות ומערכות תקשורת. אלו יכולות להיות של מחלקות שונות ושל אגפים שונים בעסק, והם צריכים תחזוקה וניטור כל הזמן מכיוון שרצוי למנוע תקלות עוד לפני שהן מגיעות. הבעיה היא שאם לא יהיה מקום אחד מוגדר, יהיה קשה הרבה יותר לעקוב אחר המערכות הללו. הרי אם מגיע איש מקצוע שאמור לבחון את המערכות והתשתיות הללו, יהיה לו קשה מאוד לא לפספס אף אחת מהן אם אין לו איזה שהוא מקום שהכל מרוכז בו. בדיוק בשביל זה יש ארונות תקשורת. הם מאחסנים בתוכם את כל מה שנוגע לתקשורת בסביבתם, וכשצריך לעקוב ולנטר עושים את זה ללא כל בעיה.

בטיחות

אחד הדברים ששמים עליהם דגש יותר מהכול בארגונים ובעסקים בכל סדר גודל שהוא הוא הבטיחות. לא משנה כמה העסק ירוויח וכמה הוא יהיה מצליח, אם אנשים ייפגעו זה לא יהיה שווה כלום. עסקים וארגונים משקיעים לא מעט בשביל לשמור על בטיחות העובדים, משקיעים באמצעים ומשקיעים בהדרכה. אבל לפעמים, בטיחות נוגעת לדברים ה"קטנים" ואלו שכאילו לא שמים אליהם לב. בטיחות היא תשומת לב לכל פרט ופרט וכשזה נוגע לארונות תקשורת, גם הם תורמים את תרומתם. איך? על ידי זה שהם אוגרים בתוכם כבלים שאמורים היו להיות בחוץ, אנשים היו יכולים להיתקל בהם ולהיפגע מהם וזה לא קורה אם הכל מסודר ואין תקשורת בחוץ.

חשיפה לנזק

כבלים ורכיבי תקשורת שונים יכולים להיות רגישים לחשיפה אם הם יהיו מפוזרים סתם ככה בחוץ. בדיוק בשביל זה יש ארונות תקשורת שבין השאר אמורים להגן על כל רכיבי התקשורת הללו בשביל שהם לא ייפגעו ויהיו בשימוש לאורך זמן רב ושנים ארוכות.

בחירת ארון תקשורת לארגון

ארגונים צריכים אם כן ארונות תקשורת ויש ארגונים שצריכים יותר מאחד, והנה השלבים לבחירת ארון התקשורת האולטימטיבי.

  • אפיון הצרכים – לפני שמקבלים החלטות צריך לאפיין את הצרכים על מנת שהן תהיינה הטובות ביותר. צריך החליט איזה ציוד קצה צריך ומה הוא דורש, אילו כבלים ואיזה ציוד תקשורת.
  • הכנת תוכנית – בשלב הבא צריך להכין תוכנית כוללת איזה ציוד יותקן ואיך הוא יחובר.
  • החלטה על מיקום בהתאם לגודל – לאחר שאתם יודעים מהם הצרכים של הארגון שלכם, אתם צריכים להחליט על גודל וכמובן על מיקום של הארון. כאן יש משהו שחשוב לזכור, הצרכים של ארגון בעיקר כזה שמתפתח, יכולים לגדול בטווח הזמן הלא ארוך במיוחד. זאת הסיבה שצריך שהארון יהיה גדול מספיק בשביל שניתן יהיה להוסיף בו דברים, ושהוא יהיה ממוקם במקום בו אם יצטרכו ארון גדול יותר, לא תהיה בעיה להציב.
  • התאמה חזותית – ארון התקשורת אמור כמובן להתאים חזותית לארגון בו הוא ממוקם.

מה זה פס קרונה?

יש לא מעט עסקים שיש להם קו טלפון אחד ולו שלוחות רבות, קו טלפון שיכול לשמש הן לשיחות יוצאות והן לשיחות נכנסות. כך לדוגמא בעסק שיש בו מוקד, יכולות להיכנס שיחות רבות לאותו קו טלפון מה שמצריך תשתית מתאימה מכיוון שכל השיחות עובדות על אותו קו. כאן נכנס פס קרונה שתפקידו הוא לחבר כבלי טלפון בארונות תקשורת ומרכזיות. החיבור של הכבלים הוא באמצעות לוחץ קרונה מתאים שמתלבש על אמבטיית קרונה תקנית.

ממי לקנות פס קרונה?

בבואכם לקנות פס קרונה כמו גם כל רכיב תקשורת אחר אשר אמור לשמש אתכם במשרד או בארגון שלכם, יש כמה דברים שאתם צריכים לוודא:

  • אישורים – לכל רכיב יש את התקן שלו ואתם צריכים לוודא שמי שאתם קונים ממנו, מוכר לכם רכיבים שיש להם את כל האישורים הרלוונטיים.
  • בטיחות - וודאו שהרכיבים אותם אתם רוכשים ובתוכם את פס הקרונה, עומדים בדרישות הבטיחות השונות.
  • אמינות – אתם חייבים לוודא את אמינות החנות ממנה אתם קונים. אם יש לכם מישהו שאתם מכירים שכבר מכיר אותה, מה טוב.

אחריות ושירות

אל תוותרו על אחריות וודאו שאתם מקבלים שירות כדי שלא יהיו לכם בעיות משמעותיות בלי טיפול.