מה זה סימון תעשייתי?

בשוק עוברים אין ספור מוצרים מידי יום ויום. אלו מוצרים בתחומים שונים, מוצרים שאוכלים וכאלו שלא. הם צריכים מעקב תמידי על מנת שניתן יהיה לדעת איפה הם בכל רגע נתון, ופעם זה היה הרבה יותר מורכב מאשר היום.

פעם, מהרגע שמוצר היה יוצא מהספק או היצרן, אי אפשר היה לדעת איפה הוא. הוא היה הופך ל"עצמאי" וכל בעיה שהיתה איתו היה קשה לגלות, אך היום כשיש סיריאליזציה, היום כשיש מיספור וסימון של מוצרים, הכול הרבה יותר פשוט. זה אומר שאם יש בעיה בקו ייצור מסוים, אפשר מהר מאוד לדעת מה היה בקו הייצור הזה, וזה אומר שאפשר להגיב במהירות.

כל הסחורה צריכה זיהוי

זיהוי של סחורה צריך להיות ברמת המוצר. כל מוצר ומוצר צריך שיהיה לו זיהוי ייחודי, ולאחר מכן אפשר לזהות גם כל קבוצת מוצרים. זה אומר שאפשר לסמן משטחים, אפשר לסמן מחסנים או לסמן קבוצת סחורה בכל היקף שהוא. אבל כפי שציינו, סימון תעשייתי מתחיל מרמת המוצר, ויש דרכים שונות לעשות את זה. הנה כמה דוגמאות לענפים שונים שיכולים ליהנות מיתרונות סיריאליזציה של מוצרים:

  • ענף התרופות – ככל שהעולם מתקדם יש יותר ויותר תרופות בשוק. המחקר מוצא יותר ויותר אפשרויות ריפוי למחלות שונות, וכידוע יש היום תרופות יקרות מאוד שאת חלקן קשה להשיג. כל תרופה חייבת את האישורים הדרושים על מנת שהיא תוכל להיות בשוק, וכל הענף הזה עם פוטנציאל לזיוף של תרופות. סיריאליזציה של התרופות הופכת את הזיוף למורכב הרבה יותר.
  • ייבוא מזון – יש מזונות שיש להם יבואנים יחידים שיש להם הסכם עם הספק בחו"ל שרק הם יכולים לייבא את המוצר הזה. בכל מה שנוגע למזון, גם הוא עובר בדיקות ואישורים על מנת שניתן יהיה לשווק אותו, וכך גם עם אלכוהול. בשביל להילחם ביבוא מקביל צריך סיריאליזציה של המוצרים, צריך למספר אותם ככה שלא ניתן יהיה לייבא עוד מאותו המוצר בלי אישור היבואן הבלעדי.
  • ענף הרכב – בענף הרכב יש עניין רב במשך פעילות של רכיבים שונים על מנת שניתן יהיה לדעת כמה זמן הם יכולים להחזיק מעמד ובשביל להחליף אותם כשצריך. יש פה עניין של בטיחות בעיקר וסיריאליזציה של רכיבי הרכב היא הפתרון לעניין. בנוסף, סיריאליזציה של רכיבים שונים חשובה בשביל בקרת איכות של אותם הרכיבים.
  • מוצרי יוקרה – גם בענף מוצרי היוקרה יש לא מעט זיופים. כך לדוגמא בתיקי יוקרה שעולים אלפי ועשרות אלפי דולרים ויותר מזה, אפשר לייצר בדיוק את אותו התיק ולמכור במחירים נמוכים. ללא סיריאליזציה שהיא למעשה עוד הוכחה לכך שמדובר על מוצר יוקרה לא יהיה הבדל בין מוצר רגיל למוצר יוקרה.
  • כלי נשק וחומרי נפץ – בכל מה שנוגע לפריטים נפיצים ומסוכנים, יש חשיבות רבה בסיריאליזציה שלהם.

סימון מוצרי מזון

כחלק מהרצון לשמירה על בריאותו של הציבור ובהתאם לדרישה שמגיעה מהציבור, בתחילת שנת 2020 ייכנס לתוקפו החוק שמחייב סימון תזונתי מה שאומר לרשום על המוצרים את מה שהם מכילים על מנת שהציבור יוכל להחליט בצורה מושכלת ובריאה יותר מה לקנות ומה לא. סימון תעשייתי במקרה כזה יהיה של שומנים ושל סוכרים, וכמובן של נתרן. על האריזות אפשר יהיה למצוא מידע על הרכב המזון, על פרטי היצרן, מי הוא היבואן ומי החברה שמשווקת את המוצר, איך צריך לאחסן את המוצר, מה התוקף של המוצר ותאריך הייצור שלו, מידע על כשרות, סימונים תזונתיים והוראות הובלה.

ברקודים

כל מי שמגיע למרכול השכונתי וזוכר את עידן הטרום ברקוד, יודע בדיוק מה ההבדל. במקום תור ארוך והקלדה של כל מוצר ומוצר, הקופאית מעבירה את המוצר בברקוד וזה נרשם בחשבון במהירות. אין ספק שהברקודים שדרגו את זמן ההמתנה בתורים בשל האיתור המהיר של מחיר המוצר, אך בנוסף יש עוד כמה יתרונות לברקוד:

  • זיהוי יחידות לוגיסטיות - סחורה משונעת בדרך כלל בכמויות. אלו יכולים להיות ארגזים ואלו יכולים להיות משטחים, וברקוד מאפשר לזהות כל אחד מהם. כך אם יש פגם במוצר כלשהוא וניתן לשייך אותו למשטח כלשהוא, ניתן בקלות לבדוק את המוצרים האחרים ולראות האם גם הם פגומים.
  • זיהוי משותף של מוצר – שותפי מסחר אלו כל הגורמים שנמצאים בשרשרת, החל מייצורו של המוצר ועד להגעתו ללקוח. אם יש ברקוד לכל מוצר ומוצר הוא משוייך לכל הגורמים הרלוונטיים. כך כל שותפי המסחר יכולים לזהות אותו באותה הדרך. בנוסף, ניתן ככה לדעת גם מיהם הם שותפי המסחר מה שאומר שאם יש בעיה עם מוצר מסוים, ניתן לדעת אילו ידיים הוא עבר.
  • ניהול מלאי – ניהול מלאי היה בעבר מורכב הרבה יותר ממה שהוא היום. כל מוצר שהיה יוצא ממחסן או שנקנה על ידי הלקוח היה צריך להירשם. זה היה יוצר המון עבודה אך היום זה לא ככה. היום כל מוצר שנמכר או שיוצר ממחסן ומעבירים את הברקוד שלו במכשיר, נרשם מיידית כך שניהול מלאי הוא פשוט הרבה יותר.

מסחר אלקטרוני

מסחר אלקטרוני הולך והופך להיות עיקר המסחר היום. הצפי הוא שבעוד כמה שנים הוא יגיע למימדים גדולים עוד הרבה יותר וברקודים הופכים אותו לנוח ויעיל מאוד.

אם אתם צריכים סימון תעשייתי לעסק שלכם, אתם צריכים מדפסת סימון איכותית שתעשה עבורכם עבודה טובה. יש היום מדפסות באיכותיות שונות ואתם צריכים אחת שלא רק תעבוד כמו שצריך אלא גם מחברה שתספק לכם את מלוא שירות הלקוחות אם תצטרכו.