קצף B2

כל מי שעוסק בשיפוצים ובבנייה, צריך בין השאר חומרי בידוד, הדבקה ואטימה. לא משנה מה בונים או מה משפצים, צריך שבסופו של דבר הכל יהיה מיושר והכל יהיה נעים לעין, הכול יהיה אסתטי והכל יהיה מחוזק. יש מוצרים ורכיבים שונים שעושים בהם שימוש, רכיבים ומוצרים שאיתם מדביקים משטחים, מייצבים ומסדרים ואחד מהם הוא הקצף b2. זהו קצף פוליאוריטן שהוא חומר חזק במיוחד, חומר איכותי שהולך והופך לפופולארי יותר בענפים רבים. אז הנה קצת על הקצף ועל מה הוא עושה ואיך הוא עובד, ובעיקר, מהם היתרונות שלו ולמה כשאי לעשות בו שימוש כשצריך למלא משהו, להדביק או בשביל בידוד.

מהו הפוליאוריתן?

רגע לפני שנסביר ספציפית על הקצף ולמה הוא כל כך מבוקש היום, נסביר קודם כל מהו הפוליאוריתן. הפוליאוריתן הוא פולימר שמורכב משרשרות של יחידות אורגניות, והן משמשות לייצור של מוצרים שונים. הנה כמה מאותם מוצרים אותם מייצרים גם באמצעות הפוליאוריתן:

  • יש מוצרים שונים שצריכים להיות סופגי אנרגיה. הם צריכים לספוג את האנרגיה כך שהיא לא תעבור או תעבור בצורה מועטה לבן אדם, מוצרים כמו פגושים של רכבים, אריזות שונות אמורות לשמור על המוצרים שבתוכן וכדומה. כשמדובר על מוצרים חצי גמישים, מוצרים מוקצפים בעלי צפיפות נמוכה עד בינונית, הפוליאוריתן עושה עבודה מצוינת.
  • רכיבים רב שכבתיים – רכיבים רב שכבתיים צריכים דבקים בשביל לייצר אותם והם צריכים להיות סופגי אנרגיה ברמה גבוהה יחסית. קצף הפוליאורתן הוא בדיוק מתאים למטרה הזו.
  • מוצרי איטום – הפוליאוריתן גם משמש לייצור מוצרים קומפקטיים קשיחים.
  • בידוד תרמי – עוד תעשייה שעושה שימוש בפוליאוריתן מוקצף היא תעשיית הבידוד התרמי. כשמייצרים מוצרים קשיחים לבידוד תרמי, הפוליאוריתן יכול לעשות עבודה מדהימה. הפוליאוריתן נמצא במקררים תעשייתיים וביתיים בגלל שהוא מבודד מצוין, הוא נמצא בדודי שמש ובקולטים.

התחברות טובה לכל חומר כמעט

יתרון חשוב שיש לקצף b2 הוא שהוא מתחבר מצוין לכל חומר כמעט. כשמחברים בתעשיית הבנייה או השיפוצים חומרים האחד לשני, הם צריכים להיות מחוברים חזק מאוד. אחד היתרונות הרבים של הפוליאוריתן הוא שהוא מתחבר טוב לכל החומרים כמעט, חומרים כמו פלסטיק, מתכת, עץ ובטון.

אילו עבודות אפשר לבצע איתו?

קצף b2 משמש לעבודות שונות ובין השאר אפשר להרכיב איתו משקופים. למה דווקא משקופים? מכיוון שבין המשקוף ובין הקיר צריך להיות בידוד של 100% וצריך גם שתהיה הדבקה איכותית של המשקוף. הקצף עושה עבודה מצוינת מכיוון שהוא משמש כחומר איטום מצוין וחומר הדבקה יעיל במיוחד.

עם החומר הזה אפשר גם להתקין מזגנים, שוב, כי מדובר על חומר הדבקה איכותי ועל חומר איטום מצוין. עושים בו שימוש לעבודות צנרת שונות כשרוצים שחלקי צנרת יהיו מחוברים בצורה איכותית האחד לשני ושהאיטום בצנרת יהיה של 100%, עושים בחומר שימוש לייצוב של אמבטיות ושל מקלחונים.

עמידות בכל מזג אויר

אחד הדברים שיכולים לפגוע בחומר יותר מהכול הוא מזג האויר המשתנה. זה יכול להיות גשם, קור ורטיבות וזה יכול להיות חום, לחות או כל מזג אויר אחר. יש חומרים שלא עומדים בשינויי מזג האויר גם אם ישראל היא לא מדינה בה יש שינויי מזג אויר קיצוניים, אך בכל מה שקשור להדבקה ולאיטום, אי אפשר לקחת סיכונים. מה זה אומר? זה אומר שצריך לעשות שימוש בחומר שיכול לעמוד בכל מזג אויר שהוא כדי שהבידוד וההדבקה יישמרו.

מעכב בעירה

לצערנו אנו שומעים יותר ויותר על שריפות שמרחשות, יותר ויותר על אסונות בין אם בנפש ובין אם ברכוש. יש גורמים שונים לשריפות הללו מהם כאלו שיש לאדם שליטה עליהם וכאלו שלא, אך מה שבטוח הוא שצריך להיערך למקרים של דליקות כאלו. מה זה אומר? זה אומר שצריך שיהיו בכל מקום אמצעים לכיבוי מהיר של שריפות וכמובן אמצעים להתרעה מפני שריפות. היום כבר יש תקנות שמוודאות את זה וכדאי לבדוק ביסודיות כשבונים או משפצים בעיקר מבנים ציבוריים או תעשייתיים.

אך מעבר לכל אלו, כדאי שיהיו כמה שיותר חומרים מעכבי בעירה, כמה שיותר חומרים שיעצרו את האש ולא יתנו לה להתקדם במהירות, כדי שניתן יהיה לכבות את הדליקה כמה שיותר מוקדם. קצף b2 הוא חומר כזה, חומר שמעכב בעירה כך שכשהאש מגיעה אליו הוא לא ממהר להעביר אותה הלאה ולא ממהר להעצים אותה.

איפה קונים קצף b2?

אחרי שהבנו למה קצף b2 הוא קצף מומלץ מאוד לשימוש, בין אם לאיטום, בין אם הדבקה ובין אם לבידוד, כדאי לדעת איפה קונים קצף כזה.

ראשית,  קצף b2 צריך לקנות במקום שיודעים שזה לא חומר מזויף או משהו דומה, אלא הדבר האמיתי עצמו עם כל היתרונות שלו. שנית, צריך לוודא שהחומרים הנמכרים אלו חומרים מורשים, חומרים שעברו את כל הבדיקות הדרושות על מנת לוודא שהם בטוחים לשימוש. בנוסף, חשוב גם לוודא שיש אחריות על המוצר ושיש לו "אימא ואבא" למקרה והוא לא יהיה איכותי ולא יהיה טוב ויעיל.

אין ספק שפוליאוריתן שהינו קצף b2 הוא חומר שמסייע המון לתעשיית הבנייה והשיפוצים. זהו חומר שיש לו המון שימושים והוא חומר שמהווה פתרון לבעיות שונות, מהן בעיות איטום, מהן בעיות הדבקה ומהן בעיות אטימה. ה- קצף b2 הינו חומר שהומצא כבר בשנות ה-40, ומאז ועד היום זהו חומר מבוקש מאוד וכזה שעושים בו שימוש בתחומים שונים.