שקע ותקע סיקון

כולנו עושים שימוש במוצרי חשמל כל הזמן. קשה לנו לדמיין איך הסתדרנו בלעדיהם בעבר, והיום הם נראים לנו טריוויאליים לגמרי. אנחנו מחפשים בדרך כלל את מוצרי החשמל הטובים והאיכותיים ביותר, בעיקר אם אלו לבית שלנו כמו מדיח כלים, מכונת כביסה וכדומה.

אם מדובר על העסק שלנו ומדובר על מכונה או מכשיר שתורמים לייצור או לייעול שלו, נחפש עוד יותר את הטוב ביותר. נוודא שמדובר על מכונה או מכשיר שעומדים בתקנים, נוודא שהם בטיחותיים וכמובן שהם מתאימים לצרכים שלנו.

אבל מכשיר חשמלי או כל מוצר חשמלי שהוא ולא משנה אם הוא מיועד לבית או לעסק, לא יפעל ללא חיבור לחשמל. הוא יכול להיות הטוב ביותר אבל אם הוא לא יקבל את ההזנה המתאימה לו, הוא לא יעבוד. בשביל שזה יקרה יש תקעים ושקעים שכולנו מכירים בבית או בכל מקום פרטי אחר, אבל כשמדובר על התעשייה, מדובר על שקעי ותקעי חשמל גדולים שנקראים שקעי ותקעי סיקון.

איך מזהים אותם? קודם כל לפי הגודל החריג שלהם. הם גדולים ונראים מגושמים, אבל בנוסף, הם גם מגיעים בצבע כחול או אדום מה שאנחנו לא מכירים מהעולם הפרטי.

אסתטיות

למה רואים אותם כמעט רק במגזר העסקי ולא במגזר הפרטי? בעיקר בגלל שהם מגושמים וגדולים. בבית שלנו האסתטיקה חשובה הרבה יותר מאשר בעסק ובטח אם מדובר על מפעל או כל עסק יצרני אחר, כי הבית הוא מקום מעוצב ונקי בדרך כלל. שקעים ותקעים גדולים כאלו עשויים לכער את החלל, וזו הסיבה שכמעט לא רואים אותם במגזר הפרטי. למה רק כמעט? כי לפעמים הם כן בשימוש גם במגזר הפרטי, אבל רק במקומות נסתרים. אילו מוקמות נסתרים? למשל הם יכולים להיות במדיחי כלים או כיריים שהחיווט שלהם נמצא בתוך ארון. הם נסתרים ולא מכערים את החלל ולכן ניתן לעשות שימוש גם ברכיבים פחות אסתטיים. מי שעושה בהם שימוש ייהנה מאיכות גבוהה במיוחד בלי שזה יפגע לו במראה הבית.

שני הסוגים של שקעי סיקון

שקעי סיקון אם כן לא ממש נראים טוב ולכן הם לא מככבים במגזר הפרטי, ויש מהם שני סוגים שצריך להבחין ביניהם. סוג אחד של שקעי סיקון הוא הסוג החד פאזי. סוג זה יכול להתאים לגדלי חיבור שונים ומתאים ללא מעט מכשירים, והזיהוי שלא הוא לפי הצבע שלו, הצבע הכחול.

הסוג השני של שקעי סיקון הוא הסוג התלת פאזי, הוא בצבע אדום וגם אותו ניתן לרכוש בגדלים שונים. כמובן, לכל מכשיר יש את הצורך שלו וחשוב לדעת לפני שרוכשים האם צריך שקע תלת פאזי או חד פאזי. טעות בבחירת השקע עלולה להיות קריטית ולכן מי שלא בטוח שהוא עושה את הבחירה הנכונה, כדאי מאוד שיתייעץ עם מי שכן מבין בתחום.

סיוע של חשמלאי בבחירת השקע

תארו לעצמכם שאתם קונים כיריים חשמליים לבית ועל דעת עצמכם, אתם בוחרים את השקע והתקע. אתם מקבלים את הכיריים שמגיעים באמצעות שליח ובהתרגשות אתם פותחים את האריזה ומחברים את כל הרכיבים בהתאם להסבר, והשלב הבא הוא חיבור לחשמל. אם השקע תואם לצרכים של הכיריים הכול יעבוד כמו שצריך, אבל אם לא, אתם בבעיה. הכיריים עלולות להינזק בצורה משמעותית ואף אחד לא יחזיר לכם את הכסף שלכם.

מה הייתם צריכים לעשות? הייתם צריכים לקרוא לטכנאי מטעם החברה שיגיע ויבצע את החיבור בעצמו. טכנאי כזה שהוא בדרך כלל גם חשמלאי מוסמך, יגיד לכם לפני כן מה אתם צריכים ואם תפעלו בהתאם למה שהוא אומר והוא זה שיחבר את הכיריים, אם תהיה בעיה כלשהיא תהיה לכם אחריות מלאה.

גם אם אתם לא רוצים להסתמך על הטכנאי שיגיע, לפחות תתייעצו עם חשמלאי מוסמך שיסביר לכם מה אתם צריכים.

בטיחות מעל לכל

לא משנה עם מה אתם מתעסקים, אתם צריכים קודם כל לחשוב על בטיחות. אתם צריכים לוודא שכל מה שאתם עושים ומה שאתם רוכשים לא יפגע חלילה למישהו, וזה נכון שבעתיים כשמדובר על חשמל. חשמל כידוע יכול להיות סכנת חיים של ממש ואין בו מקום לניסיונות או לקיחת סיכונים כלשהם. אם אתם מעוניינים לרכוש תקע ושקע סיקון, תוודאו שיהיה גם מי שיתקין אותם. אל תיקחו סיקון ואל תהיו גיבורים ותנסו להרכיב בעצמכם מה שאתם לא בטוחים בו. עם חשמל לא משחקים.

בנוסף, אם יש לכם ילדים בבית, אתם צריכים להיזהר עוד הרבה יותר. אתם צריכים להרחיק מהם את מוצרי החשמל ובטח את הגיש שלהם לתקעים ושקעים. כשמדובר על תקע ושקע סיקון, מדובר על בטיחות ברמה גבוהה יותר עם הילדים. שקע ותקע סיקון קשה לחבר או לנתק וכמדובר על ילד, הסיכויים שהוא יצליח יהיו נמוכים. ועדיין, לא לוקחים בזה סיכון ומסתירים מהם את התקעים והשקעים.

אמינות שאין שנייה לה

לשקע ותקע סיקון יש יתרונות רבים כשאחד מהם הוא האמינות הגבוהה שלהם. יש סוגים שונים של תקעים ושקעים ואם משווים בין הסוגים, סיקון הוא המוביל מבחינת אמינות. הם לא סתם מככבים בתעשייה ולא סתם נמצאים בשימוש במכונות ומכשירים יקרים מאוד. מכונה או מכשיר יקר מאוד שניזוקים עלולים לגרור נזק אדיר, וזו הסיבה שצריך רכיבים בעלי אמינות גבוהה שיוודא שהם יישארו תקינים. שקעי ותקעי סיקון מספקים את האמינות הזו ומי שיש לו מפעל או כל מכונה יקרה שאם היא תינזק הוא יהיה בבעיה, חייב להכיר.