שקעי תקעי סיקון

גם בתעשייה וגם במגזר הפרטי, יש צורך בחיבורי חשמל שהם התקעים והשקעים. השקעים והתקעים חייבים להיות איכותיים וחזקים, עמידים ובטיחותיים כדי שהם יבצעו את עבודתם על הצד הטוב ביותר. כולנו מכירים את השקעים והתקעים הרגילים אלו שאנו עושים בהם שימוש עם מכשירי חשמל שונים, ואם ראיתם את שקעי או תקעי החשמל הגדולים והתעשייתיים, שיכולים להגיע בצבע כחול או אדום בדרך כלל, ראיתם את שקעי ותקעי הסיקון.hu

שקעי ותקעי סיקון נראים ברוב המקרים בתעשייה וכמעט ולא רואים אותם בבתים פרטיים. למה? בעיקר כי הם גדולים ומגושמים ובתעשייה זה לא ממש משנה, בבית פרטי לעומת זאת שצריך להיראות טוב, שקע או תקע כזה שמציצים פוגעים באסתטיות ולכן רואים אותם פחות.

איפה כן רואים אותם במגזר הפרטי? בעיקר במקומות מוסתרים יחסית, מקומות כמו מתח לכיריים או בתוך ארון. שם השקעים והתקעים האלו יכולים להיות ואף אחד לא ייראה אותם, אך המשתמש ייהנה משקע ותקע באיכות גבוהה וטובה יותר.

אמינות

שקעי ותקעי סיקון הם קודם כל אמינים ביחס לסוגים האחרים של שקעים ותקעים. חשוב לזכור שלא סתם עושים בהם שימוש מאסיבי בתעשייה, תעשייה שבה יש מכשירי חשמל יקרים מאוד שאם הם יינזקו המחיר יהיה גבוה מאוד, אלא בגלל האמינות הגבוהה שלהם. האמינות הגבוהה של תקעי ושקעי הסיקון עשתה אותם למי שהם.

עמידות גבוהה

יש מכשירים שיש להם צריכת חשמל גבוהה, צריכת חשמל כזו שלאורך זמן השקע או התקע שלהם עלול לא להחזיק מעמד. שקעים ותקעים כאלו עלולים לא פעם להישרף, ואם זה יקרה יכולות להיות לכך השלכות מרחיקות לכת. בדיוק בשביל זה יש את שקעי ותקעי הסיקון שנחשבים לחזקים במיוחד וכאלו שעומדים בעומסים גבוהים. הם לא מתקלקלים לעיתים קרובות כמו גם לא נשרפים בקלות, ולכן השימוש בהם הוא שימוש בטוח. כמובן שגם הם צריכים לעבור בקרות רציניות על מנת לוודא שהם שמישים ועומדים בכל התקנים הדרושים.

סוגי שקעי הסיקון הקיימים

שקעי סיקון קיימים בשני סוגים. סוג אחד שלהם הוא שקע הסיקון החד פאזי. שקע זה הינו שקע שיכול להתאים למגוון גדלי חיבור, ואותו בוחרים לפי צריכת החשמל הנדרשת. שקע הסיקו החד פאזי הינו שקע שמסומן בצבע כחול.

שקע הסיקון השני הוא שקע תל פאזי. גם אותו אפשר לרכוש בכמה סוגים של גדלים והוא שקע שמסומן באדום וכך ניתן להבחין בהבדל ביניהם.

החיסרון של שקע הסיקון הוא אם כן הגודל שלו ולכן במגזר הפרטי אנחנו פחות רואים אותו, אך במגזר העסקי והתעשייתי, הוא הכוכב העולה.

לא יודעים מה אתם צריכים? פנו לחשמלאי מוסמך

כפי שציינו, שקעי ותקעי סיקון הם כמעט ולא נראים בבתים פרטיים אך בכל זאת, היום יש כיריים רבות שדורשות שקעים ותקעים כאלו. אם אתם לא יודעים מה אתם צריכים ואם אתם לא רוצים להזיק לכיריים אותם קניתם זה עתה, קודם כל כדאי לכם להזמין טכנאי מטעם החברה שקניתם ממנה כדי שהאחריות שלכם על הכיריים תישאר בתוקף. אם תעשו את זה באופן עצמאי ותתקינו ללא אישור, אחריות החברה עלולה לפוג.

אם יש לכם כבר כיריים או שהם בדרך ואתם לא יודעים בדיוק מה אתם צרכים בכל מה שנוגע לשקע, ולא רוצים להסתמך על הטכנאי שיגיע, כדאי לכם להתייעץ עם חשמלאי מוסמך. חשמלאי מוסמך יוכל לסייע לכם ולאחר שהוא יבחן את הצריכה הוא יתאים את מה שצריך.

לפני הכול – תחשבו בטיחות

חשמל הוא לא משחק ילדים, ולמעשה, הוא גם לא משחק למבוגרים. עם חשמל צריך להיזהר, צריך לבחור את הרכיבים הנכונים וצריך לחבר את החיבורים הדרושים בזהירות, ובשביל זה יש חשמלאים. בבואכם לרכוש שקעי ותקעי סיקון כמו גם רכיבי חשמל אחרים, אתם צריכים קודם כל לחשוב על הבטיחות שלכם ושל הסובבים אתכם. אתם צריכים לוודא שהם מתאימים ולא יגרמו חלילה לשריפה, שהם תקינים ושלימים.

עם שקעי ותקעי סיקון אין בדרך כלל בעיה עם ילדים משתי סיבות. האחת היא שהם בדרך כלל בתעשייה ואם הם בבית בכיריים, הם מוסתרים. השנייה, ילד יתקשה לנתק ולחבר את שקעי ותקעי הסיקון כך שהסיכויים שייפגע קטנים. ולמרות הכול, צריך להיות עם עיניים פקוחות, להיזהר ולהישמר עד הכמה שניתן.

תבדקו ממי אתם קונים

לא משנה אם אתם קונים שקעי ותקעי סיקון או כל רכיב חשמל אחר כמו גם אם אתם קונים אותם לתעשייה או לשימוש פרטי, תבדקו ממי אתם קונים. אל תקנו  כל אחד שקונה בזיל הזול בסין אלא ממישהו שאתם יכולים לסמוך עליו. הרכיבים הללו אם כן יכולים להיות קריטיים, רכיבים שיכולים חלילה להינזק ולגרום גם לנזק ולכן אתם צריכים לוודא שמי שאתם קונים ממנו אתם יכולים לסמוך עליו.

זו צריכה להיות חנות שמוכרת בתחום, חנות שאתם יודעים שקונה רק מוצרים שעברו בדיקה קפדנית כמו גם מוצרים שעומדים בתקנים מחמירים. אתם צריכים לברר עליה ועל הרזומה שלה, ואם יש לכם חברים או בני משפחה שיש להם המלצות על חנות כזו, זה יהיה מצוין. בחרו במותגים כמו MENNEKES ואחרים כך שתדעו שמה שאתם קונים זה הטוב ביותר וייתן לכם שקט נפשי ואיכות לזמן הארוך ביותר. תבדקו, תשאלו שאלות ובסופו של דבר תקבלו את מה שאתם צריכים באיכות הדרושה לכם.