כלי עבודה חשמל

כשאנחנו לוחצים על מתג החשמל בבית הוא מיד נדלק ושאנחנו לוחצים על השלט בטלוויזיה, תוך שניות יש לנו תמונה. אנחנו לא מודעים לתהליכים השונים שהם חלק מהעברת זרם החשמל ובטח לא חושבים על כך שהיה מי שהתקין הכול בצורה נכונה בכדי שהכול יעבוד כמו שצריך. אבל יש מי שעובד על התקנת מערכות החשמל ויש מי שמתקן אותן, ואלו כמובן החשמלאים שזו המומחיות שלהם וזו הפרנסה שלהם. עבודתם מתחילה עם בניית מבנה חדש ועם השחלת החוטים מאחורי הקירות על מנת שהם יגיעו לכל נקודת חשמל והיו כמובן מחוברים ללקוח החשמל וממשיכה עם בדיקה וניטור של המערכות הללו וכל זה מתקיים באמצעות כלי עבודה שונים.

אז הנה על קצה המזלג מידע על כלי העבודה הללו, על הרכיבים איתם הם עובדים ועל החלקים שמאפשרים את הדבר המדהים הזה שמסתכם בסופו של דבר בנורה שנדלקת או במכשיר חשמלי שעובד.

דוגמאות לכלי עבודה חשמל

יש כלי עבודה רבים שחשמלאים עושים בהם שימוש והם אלו שבסופו של דבר מסייעים ליצירתה של מערכת חשמל והנה רשימה חלקית של הכלים הללו. יש לוחצי מחברי קואקס ומספריים, חותכי כבל ידניים, חותכי כבל מנגנון רצ'ט, חותכי כבל הידראוליים וחשמליים, כלי עבודה ידניים שונים, ציוד לכיפוף, חיתוך וניקוב פסי צבירה, מנקבים, מערכות פאנצ'ים לניקוב, מקדחי כוס ומקדחים מדורגים, חותכי מסילות וציוד חיווט, מערכות השחלה כמו הסטלבנדים, תופסני כבלים, סרטי תלייה וחבר פלסטיים, ציוד עזר לכבלים ותופים, לוחצי סופיות חוט והרשימה עוד ארוכה ארוכה.

ציוד מדידה וגילוי לחשמל

מערכות חשמל צריכות להיות מנוטרות לא מעט על מנת לוודא שהן מבצעות את עבודתן ועל מנת לגלות ולזהות בעיות ותקלות מבעוד מועד. יש ציוד מדידה וגילוי לחשמלאים והנה חלק:

  • מדי עוצמת קול – עוצמת קול יכולה להיות משמעותית באקוסטיקה של חלל סגור כמו גם לבריאותם של בני אדם. יש פרמטרים שונים בהם צריך לעמוד ולא לעבור אותם בכדי לא לגרום לנזק או בשביל לוודא שהשמע איכותי, ואת זה עושים עם מכשירים למדידת עוצמת קול. המכשירים הללו מודדים את עוצמת הדציבלים ואת הרמה שלהם הן בחללים פתוחים והן בחללים סגורים. כך ניתן לדעת אם צריך להגביר את עוצמת הרעש או להנמיך אותה אם אפשרי, או לבצע שינויים כלשהם שיתאימו לתקנים.
  • מדי אור – גם את האור צריך למדוד הן בחללים סגורים והן בחללים פתוחים. כך לדוגמא במגרש כדורגל גדול ופתוח בו יש משחקים גם בשעות החשיכה, צריך למדוד את האור על מנת לדעת האם השחקנים יכולים לשחק בתאורה כזו או האם היא חזקה מידי ופוגעת במשחק שלהם. מדי אור גם בשימוש במשרדים בהם לתאורה יש משמעות רבה לאפקטיביות העבודה כמו גם לפגיעה בבריאות של העובדים במקום. גם באולמות כמובן יש שימוש נצרך למדי האור, בין אם אלו אולמות אירועים, כנסים או כל אולם אחר שצריך שהתאורה בו תהיה נוחה ונעימה.
  • גלאי חוטי חשמל – עוד דוגמא למכשיר גילוי של חשמלאים הוא גלאי חוטי החשמל. בכל קיר, רצפה או תקרה עוברים חוטי חשמל שצריכים מידי פעם החלפה או תיקון, אבל אם לא תהיה אפשרות לזהות את מיקומם מאחורי הקיר יהיה צורך לפתוח פתח גדול מה שעלול להסב נזק לא מבוטל. שימוש נוסף לגלאים הללו יש בתחום הבטיחות. יש מקרים רבים בהם יש צורך לקדוח בקירות, בין אם אלו קירות בטון או גבס, אם לשם תלייה של מדף או תמונה, לשם תיקון כלשהוא או בשביל כל דבר אחר. הבעיה היא שאם יש חוט חשמל מאחורי הקיר זו עלולה להיות בעיה בטיחותית חמורה. נגיעה של מקדחה בחוט חשמל חי עלולה לגרום להתחשמלות, וזו הסיבה שכדאי מאוד לבצע בדיקה עם גלאי חוטי חשמל בשביל לדעת האם איפה שקודחים יש חוט או שלא.

מכשירי הגילוי, הבקרה והניטור הללו הם כלי עבודה חשמל קריטיים לעבודה ולהתנהלות היום יומית של החשמלאי. אבל מאיזו חברה כדאי לרכוש אותם? מהם הפרמטרים שצריך לקחת בחשבון? הנה כמה מהם:

  • בטיחות – בטיחות זה הדבר החשוב ביותר, מה שצריך לתת עליו את הדעת יותר מכל דבר אחר. עבודתו של החשמלאי היא עבודה מסוכנת, עבודה שאם היא לא תהיה עם מקדמי בטיחות רבים היא עלולה להיגמר רע. חלק מאותם מקדמי בטיחות הם כלי עבודה שמותאמים לעבודה עם חשמל, כלי עבודה שחלקם צריכים להיות מבודדים, חלקם צריכים להיות באיכות ובסטנדרט כזה או אחר ובכלל, כלי עבודה שעומדים בתקנים מחמירים. בבואכם למצוא את החברה שתספק לכם את כלי העבודה, חשוב שתוודאו שזו חברה שלוקחת את העבודה שלה ברצינות רבה, חברה שמספקת כלי עבודה ברמת איכות גבוהה ולא פחות מזה.
  • אחריות – בסופו של דבר אתם רוצים שיהיו אבא ואימא לכלי העבודה אותם אתם רוכשים ואין כמו אחריות לתקופה הגיונית בשביל להיות עם שקט נפשי. חשוב לוודא שהחברה אכן נותנת את האחריות הרצויה, נותנת את המילה שלה ללקוחות שלה וגם עומדת בה.
  • אמינות – גם אמינות היא אחד הדברים החשובים ביותר כשמחפשים חברה לקנות ממנה את הציוד. אמינות כוללת בתוכה את הבטיחות ואת האחריות וכמובן, היא גם מילה נרדפת לאיכות.

במכשירי חשמל לא מתפשרים ובוחרים את הטוב ביותר ובעיקר את הטובים ביותר. ברגע שתבחרו את החברה המתאימה לכם מכל הבחינות היא תישאר הספקית שלכם עוד שנים ארוכות. בכל מקרה, אל תחסכו בכלי עבודה לחשמל.